PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Associated Nitro TC3 RTR Plus



mor
27-10-2004, 14:46
selamlar herkese.
araniza yeni katildim ve 1 haftadir sadece forumlari inceledim ve nihayet üye olup msj atmaya sira geldi..
benzinli bir araç almaya karar verdim, daha önceden elektrik motorlu bir aracım vardı. ama yine de fazla bilgi sahibi değilim benzinlilerle ilgili.

herhangi bir soru sormadan önce forumu baya inceledim ve bana en uygun aracın "Associated Nitro TC3 RTR Plus" olduğuna ve towerhobbiesden sipariş edilmesi gerektiğine karar verdim. ama yine de aklıma takılan birkaç soruyu sormak istiyorum.

1) bu aracın rtr olduğunu biliyorum, kutunun içinden benzin dışında, gerekli olan herşey çıkıyor sanıyorum. herhangi gerekli yedek parça veya bunun dışında başka bir aksesuara ihtiyacım varmı extradan?
sanırım bir forum mesajında görmüştüm, extradan lastik sipariş edilse iyi olur diyordu. eğer öyleyse siparişimi verirken bu parçaları da eklemek istiyorum yardımcı olursanız sevinirim.

2) ayrıca kutunun içinden çıkacak olan kumanda yarışlara katılmak için yeterli mi? ve hangi marka çıkıyor acaba? yine bir forum mesajında okumuştum, sanırım içinden çıkan standart kumandası ile yarışlara katılınamıyor (frekans yüzünden) bu doğru mu ? eğer öyleyse extradan bir kumanda sipariş etmeli miyim? (ya da frekansı ile oynayabileceğim bir aksesuar)

3) bu araç ile yarışlara katılabiliyorum onu biliyorum fakat, 15 motor ile yarışlara girilmiyor diye birşey okudum, bu aracın 15motoru olduğuna göre, nasıl katılınabiliyor bu araçla? ve motorunun markası nedir acaba?

4) son olarak aracın son hızı ve hızlanma değerleri hakkında beni bilgilendirebilirmisiniz?


bu konularla ilgili beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.
bu siteyi bize sağlayanlara çok teşekkür ediyorum,iyi çalışmalar.

engine02
27-10-2004, 14:56
Slm
aramıza hosgeldin oncelikler .evet cok guzel ve dogru bi secim yapmıssın ntc3 gayet gusel ve ilk baslangıc icin yeterli bir aractır .

1)Kutudan cıkmayan seler benzin + pil (12 adet sarjlı pilgerekior sarjlı al sakın normal pil alma) Evet lastik siparisi wermen senin avantajına olr wermen gereken ve tawsiye ettigimz lastik FOAM(sunger) lastik Markası JACO bunlardan almandır . Bide istersen pull start getirt cunku forumdan bi arkadasımızın pull startı dewamlı kopuor ama onu istemessen almaya bilirsin

2)icinden cıkan kumanda ile yarıslara girilior sanırım bi problem olacagını sanmıorum . Kumanda AE nin kendi uretimi olan XP2 kumanda kendi uretimi olması lasım cıkıor.kumanda ile gelen frekans sanırım 27 lik oluor bu frekans ile katılırsın ama yarısta senin frekans ile aynı frekans warsa yedek frekans sorarlar sana ama genelde aynı frekansları aynı anda sokmamaya calısıorlar .İcinden cıkan kumanda ole ahım sahım bi kumanda deil tabe istersen alırsın sana kalmıs bisi sonucta ama tawsiye ettigim kumanda FUTABA 2PL dir (http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXENN0**&P=ML)

3)eet bu aracla yarısa katılırsın ama motor 15 lik oldugu icin yarısı duzenleyen kisilere mail atman gerekli 15 lik oldugunu belirtmen gerekior yuzde 90 kabul edeceklerdir problem olacagını sanmıorum
motor AE nin kendi motoru olması lasım .

4)aracın son hızı dogru ayarlarla ii bir performans gosterecegi icin sanırım 80 90 civarı olacaktır bu sonucta cok ii bir ayarda olaacak surattır . En baslarda biraz zor olr saten

Saygılarımla

traxxas
27-10-2004, 16:37
arkadasım ılk bnasta slm dıyorumm
ııcınden gelen kumandayla yarısa katılırısın sonuc ıtıbarıyla aynı kuamnda cesıtlerıı
alet son derece yeterlı ektra bır sey olarak yedeklerı bu kırılan parcalar mesela aks sıstemı on takımı tarzında seyler olabılır cunkı elbette kırılacak beklememen ıcın sart ayrı 15 lık motorlu katılamaz dıye bır sey katılır
fakat bıraz modıfıye yapman lazım katılman ıcıımn
uzerındekı moorun markasını bılmıyorum maleseff

zafer
27-10-2004, 16:52
Merhaba arkadaslar;

Bende konuyla alakali mi bilmem ama, bir sey danismak istiyorum. Kardesim HPI RS4 3 almayi dusunuyor ama bende ona NTC3 alamsini tafsiye ediyorum fakat bu yuzden ikilemde kaldik bize RS4 3`un NTC3 e gore eksilerini veya artilarini belirtirseniz bizleri aydinlatmis olursunuz.

Boyle bir ortamda olmaktan ve de paylasimdan dolayi cok mutluyum.

Saygilar Zafer;

engine02
27-10-2004, 16:55
walla ikiside aynı yane ilk baslangıc icin yeterli bir arac ama NTC3 alması daha ii olr sanırım onun icin rs4 lerin ayarları cabuk bozuluor bnde war ayar yapmaktan canım cıkıo herkes bilir bunu herkes ayar yapmaya tahammul edemeybilir bnm kadar onun icin ntc3 alsın bnce

traxxas
27-10-2004, 17:14
ıkısıde baslangıc modelı ermrenın dedıgı gıbı atralardda bazı kendıne ozgu farklar mevcut olsa bırbırının aynısı ılk basta 15 lık motor olması daha cazıp gelıyor ınsanlara ntc3 ıcın ayrıca hpı kıt olarak ntc3 kullanıma hazır olarak gelıyor yol tutus acısıından ntc3 daha ıyıdır

engine02
27-10-2004, 17:20
yol tutus her arabada iidir bnce cunku o sana kalmıs ii bi foam lastik + camber ayarı + ve dier ayarlala cokta ii cogu aracta yane ve 15 lik motor cazip gelio 12 den yuksek ya o bakımdan ama 15 liklerin yane bu rtr olanlarda genelde dusuk devirli gelior bu da aklınızın bi ucunda dursun ;)

mcagis
27-10-2004, 17:32
15'lik motor sizi yanıltmasın. O fazla güçlü olmayan stock-standart motordur. Yoksa bazı 12'lik normal ve turbo motorlar çok daha fazla güç ve devir verebiliyor ama yeni başlayacaklar için fazla fazla yeter. Ayrıca NTC3'ler RS4'lerden daha az problem yaşatıyor diye biliyorum ancak tüm vida-bilya vs ölçüleri metrik değil inch cinsindendir, o belki birazcık sorun olabilir. 15'lik standart motorlar yarışlarda şimdilik kullanılabiliyor, kumandaların da öyle çok fazla kapsamlı olması gerekmiyor sadece birkaç takım yedek kristal (farklı frekanslar için) bulundurma zorunluluğu var. Zaten yeni başlayacakların hemen öyle yarışa falan heveslenmesi pek doğru olmaz bence...

mrserhan
27-10-2004, 17:40
meraba mor hoşgeldin.

araba olarak ntc3 u tercih etmen bence doru bi karar cunki yeni başlayacaklar gayet guzel ve yeterli araba. ayrıca ileride cok daha fazlasını istediğin zaman yaptıgın modifiyeleri kaldırabilecek bi araba.

kumanda sormuşsun. içinden cıkan kumanda hem frekansının am 27 olması hemde kumandasının cok standart bi kumanda olması yonunden kullanmanı pek tavsiye etmiyorum. ben kullanıyordum başıma baya bi dert actı değiştirdim engine02 nin tavsiye ettiği futaba 2pl kumanda setini aldım. sana baya uzun bi sure yetecek bi kumanda dijital ve abs fren sistemi olan bi kumanda.

lastik konusunda ntc3 un uzerinde gelen lastikler gorunus itibari ile cok tatlı ama yol tutus baya zayıf. zaten fazla bişiy beklenmez cunku foam lastik değil. sana tavsiyem jaco foam lastik alman. ozellikle pist kullanımlarında ve yarış donemlerinde muhakkak kullanman gereken lastik. uzerindn cıkan 2 cift lestigide sokak ta kullanırken takabilirsin yada evde arabanı temizledikten sonra guzel gozukmesi için saklayabilirsin :)

motor konusunda uzerinde gelen motor .15 lik bi motor cok iyi bi motor değil. novamega .12 lik standart motoru ondan daha iyi. ama dediğim gibi ilk etap için motor gucu iyi.
yarış konusun da .15 lik motorlara son olarak gectiğimiz yaz sezonunda ki yarışlarda izin verildi.model derneginin dusuncesi onumuzde ki sene ifmar ve efra kurallarını ulkemizde de uygulamaya sokmak.

gectiğimiz sezon geciş sureciydi ve sadece rtr ler ile gelen .15 lik motorlara izin verildi (normal .15 lik motorlar gene yasaktı) onumuzdeki sezon .15 lik motorların yarışlara katılması zor gozukuyor.

arabanın hız konusunda bi sorunun olmasın hızı seni ilk etap ta fazlasıyla tatmin eder. zaten yarışlara katılmayı dusunursen motorunu değiştirip .12 lik motor alcaksın. picco falan alırsan zaten dehşet hızlara ulaşırsın

benden bu kadar umarım yardımcı olabilmişimdir.

hade eywallah

mor
27-10-2004, 19:10
yardımcı olan herkese tekrar teşekkürler. aklıma takılanların çoğunu çözmüş oldum sayenizde.

ama motor olayı biraz kafamı karıştırdı, sonuçta aracı modifiye etmek, onu daha iyileştirmek gücünü arttırmak demek olduğuna göre neden .15lik bir motoru .12lik bir motorla değiştiriyoruz? sadece yarışlara katılabilmek için mi motoru küçültüyoruz?arttırmamız gereken yerde küçültüyoruz (motor hacmini)

ayrıca benim herhangi bir takım çantam yok (model arabalar için), böyle bir şeye gerek duyacakmıyım diye sormuyorum bile! peki kutunun içinden çıkacak tek tük aletler iş görür mü yoksa ekstradan almam gereken birşeyler var mı ? eğer varsa onları da towerdan mı sipariş etmeliyim yoksa türkiyede de kolayca bulabilir miyim?

fail safe siparişi de vericem ofnaninkini alicam ama TC3'ün standart kumandasına uyar mı bilmiyorum, universal bişi mi acaba?

son olarak 12adet (şarjlı)pil lazım bunları da towerdan mı alıcam? yoksa herhangi pil uyar mı ?

tekrar teşekkürler

engine02
27-10-2004, 19:25
bir motor olarak soledigin selerde 15 lik motorlar cok guclu olmaz fazla da tercih edilmez ama 12 lik motorlar hem kurallara uygun bir motor hmde herkes o motorları kullanıor we de o motorların performansı daha ii oluor

takım cantası turkiye de satılanlardan alırsın .icinde gln takım dısında tornavida idi bilmemne idi onlarda kesin al

fail safe ler standart tır her kumandaya uyar

12 adet pili turkiyede alırsın sarjlı olması lasım yane seni uzun goturmesi icin

zafer
28-10-2004, 01:04
Merhaba arkadaşlar,

Gerçekten bu iki araba hakkında yeterli düzeyde bizleri aydınlattığınız için tesekkurler, yani foam lastikler, fail safe, ve piller dışında, başka ne almamız gerekli başka parcalarda gerekli ise sipariş verirken onlarda gelsin yani degil mi :) Birde NTC3'te bulunan kep yerine başka bir kep spariş verebiliyormuyuz yoksa ayrı spariş mi etmemiz gerekecek bu konuda hakkında bir bilginiz var mı acaba
Saygılarımla Zafer;

mcagis
28-10-2004, 11:12
RTR arabalarla gelen kepler kullanıma hazır, boyalı ve bazılarının stickerleri bile yapıştırılmış olur, eğer extra bir kep isterseniz ayrıca sipariş edeceksiniz. Ayrıca satılan keplerin çoğu boyasız ve kesilmemiş olur, aldığınızda gerekli yerlerini kesip zevkinize göre boyayacak ve stickerlerini de yapıştıracaksınız. Ama bazı firmaların hazırladığı özel boyalı ve desenli kepler de var. Ha, unutmadan belirteyim, lexan kep boyasını kargoyla göndermiyorlar, buradan alacaksınız ama zaten oldukça ucuzdur (7-8$ civarı)...
Gerekli tamiratları yapabilmek için de elbette ki küçük de olsa bir takım çantasına ve bazı alet edevata ihtiyacınız var. Küçük birer yan keski ve kargaburun, orta boy ve küçük boy yıldız ve düz tornavidalar, küçük ölçülü L allen anahtarlar falan filanı herhangi bir yapı marketten (Bauhaus vs) alabilirsiniz...
Motor konusunda ise, 15'lik standard motorlar genelde yarış amaçlı olmadıkları için fazla güç üretmezler ama ucuzdurlar ve gerekli bakımlarını yapıp çok zorlamadan kullanılırlarsa uzun süre de sorun çıkarmadan çalışırlar. Oysa yarış amaçlı üretilen birçok 12'lik motor çok daha güçlü ve yüksek devirlidir ama pahalıdır ve genellikle ağır şartlar altında çalıştırıldıkları için daha kısa ömürlüdür...Türkiye'de 2004 sezonunda yapılan resmi yarışlarda RTR arabaların üzerinde gelen stock 15'lik motorların kullanımına izin verildi ama gelecek sezon, Serhan'ın dediği gibi EFRA ve IFMAR kurallarına olabildiğince sadık kalınacağını, dolayısıyla motorlarda da belli bir sınırlama olacağını biliyorum. Sanırım yarış kurallarının detayları "www.model.org.tr" de vardı...

engine02
28-10-2004, 12:26
bi de kep alırken 200mm olmasına dikkat yane 200 mm lik al 190 alırsan olmaz :)

mrserhan
28-10-2004, 14:59
ntc3 alcaksanız eger iyi bir alyan takımı almanızı oneririm. arabanın hemen hemen her yeri alyan viida ve içinden cıkanlar pek bi işe yaramıyo yaramadıgı gibi alyan vidaları da bozuyo.. benden tavsiye..

mcagis
28-10-2004, 16:11
Yalnız alınacak allen anahtarlar "inch" ölçülerde olmalı, buralarda da pek fazla inch allen yok. Tower'da, tornavida tipinde allen anahtarlar var, gerekli inch ölçülerde olanlarından getirtebilirsin. Gerekli ölçüleri NTC3 kullanan arkadaşlar buraya yazarlar...

mrserhan
28-10-2004, 17:04
yaa bende ntc3 varken team associated in kendi alyan takımını almıştım baya guzel ve kaliteli. içinde ntc3 un butun alyan vidalarını sokebilecek uçlar var.

bi kere kıydım paraya aldım onlardan. gayette memnunum

sanrım towerda kalmamış onlardan stokların da yok gozukuyodu.

ama ankarada ki dukkanlardan birinde var.

engine02
28-10-2004, 19:29
eet harbi o alyan tak1m1 cok gusel ve kullan1sl1 bnde tavsiye ederim hic kac1rma sepete onu da ekle

!Amorfy.BaRoS+
29-10-2004, 10:42
Amerıcanlar her şeyi kendileri yapması ve bunun herkesin kullanması için ingilizlere karşı yaptıgı alyanlar sorun oluyor ama gerçekten inanılmaz fark var yalama konusunda çok problem yaşayanlar var bende yaşadım ntc3 gsl bir model hayırlısı olsun :)

yigit1905
29-10-2004, 19:00
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXARJ2&P=0
sizce bu kötümüdür

engine02
29-10-2004, 19:03
yigit illa ki olr ama ne bilim ole cok kulanıslı deil gibime geldi bnm ama tabiki senin kendi fikrin gusel diosan al tabe :) ama kendi alyan uclu tornavida seti daha gusel AE nin :)

yigit1905
29-10-2004, 19:16
bende greatplanes in var alean vida olarak.kemdim için değil arkadaş için diorum ;)

engine02
29-10-2004, 19:34
hmm yigit fark etmezki sonucta ha senin icin ha arkın icin ikiniz icinde bnce kullanıssız olr die dusunuom kendim icin de olr hani :)

traxxas
29-10-2004, 20:36
cok kuıllanıslı degıller cunkıı normale gore bıraz kısa vede tutması bıraz problemlı cevırırken fılan karakoyde var boy boy cok da kalıtelı olanları ısteersen oradan bakın cok daha ııylerını orada bulurusunuzz

mor
30-10-2004, 12:52
yaa bende ntc3 varken team associated in kendi alyan takımını almıştım baya guzel ve kaliteli. içinde ntc3 un butun alyan vidalarını sokebilecek uçlar var.

bi kere kıydım paraya aldım onlardan. gayette memnunum

sanrım towerda kalmamış onlardan stokların da yok gozukuyodu.

ama ankarada ki dukkanlardan birinde var.

siparişimi vermeye hazırlanıyorum, bahsettiğiniz alyan takımı tam olarak hangisi acaba? towerdan linkini bulabilirseniz sevinirim.