PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Çocukluğumuzdaki oyuncaklar



ozan07
10-09-2009, 16:58
İlk modelimiz uçan balondu. Kibrit kutusundan sepet yapar, bozuk para v.b. gibi ağırlıklar koyarak havada dengede kalmasını sağlardık. Bu bizim için bir zeplin ya da sıcak hava balonu modeli gibi idi.

Bir zamanlar bakkallarda tenekeden pervane satılırdı. Sarmal şeklinde bir mile geçirilirdi. Yüzük şeklindeki parçayı ileri itince pervane dönmeye başlar ve uçardı. Fakat bir süre sonra ortasındaki delik yalama olurdu. Bu durumda taşla ezerek bir süre daha uçmasını sağlardık.

Plastikten yapılmış oyuncak bir helikopter vardı. Elde tutulan bir parçanın üzerindeki bir milin üzerine oturtulurdu. Mile sarılı olan ip çekilince pervane hızla dönmeye başlar ve helikopter yükselirdi. Küçük bir çocuk için müthiş bir zevkti. Aynı oyuncağı bulsam hemen alacağım. Uçurmasam bile dursun.

İki tane daha oyuncak helikopter vardı. Bunlar tenekeden yapılmış ve uçmayan modellerdi. yere sürtünce tekerlekler dönmeye başlar ve buna bağlı olarak pervane de dönerdi. Bir tanesi lamaV3 e benziyordu. 3 palli ve çok güzeldi. Diğeri ise helikopterden çok uzay gemisine benziyordu. Daire şeklinde bir pervanesi vardı, kokpitinde iki adet pilot mu astronot mu belli olmayan adam resmi vardı ve üzerinde FEZA yazıyordu. Bu hoşuma gitmediği için babama diğerinden aldırmıştım.

Bir zamanlar bakkallara oyuncak bir uçak gelmişti. Plastikten yapılmış olan uçağın üzerinde TURKISH AIRLINES yazıyordu. Lastik ile fırlatılarak uçuruluyordu. Zannedersem Türk malı idi ve gayet güzel uçuyordu.

Oyuncakçılarda bir uçak daha vardı. O da lastik ile fırlatılarak uçuyordu. Köpükten kanatları yaylı idi ve geriye doğru katlanıyordu bu sayede daha yükseğe çıkıyordu. Uçak yükselip de hızı kesilince yaylı kanatları açılır ve çok güzel bir biçimde süzülerek yere inerdi.

Tabi o zamanlar li-po piller olmadığı için böyle uçabilen elektrikli modeller yok. Olanlar ise normal pille çalıştığı için aşırı hafif ve fazla güç tüketmeyen modeller olmak zorunda idi. Bir tane köpükten uçabilen bir model vardı. Tam olarak hatırlayamıyorum ama zannedersem pervanesi normlal pervaneler gibi değildi, kanatlarının ucunda yanlara doğru iki çark şeklinde yerleştirilmişti. Onu alamadım çünkü pahalı olduğu için babamı fazla üsteleyemedim.

Uzay tankı vardı birde. Lastik paletli elektrik motorlu bir oyuncaktı. Fazla hızlı gitmiyordu ama tırmanma kabiliyeti müthişti. Ters döndüğü zaman takla atarak düzeliyordu. Tüm oyuncaklarımın arasında bu her nasılsa günümüze kadar geldi. Hala çalışır vaziyette ve sağlam bir şekilde durur.

Çok çok küçükken bir tavşan vardı. Parmakla deliği kapatarak pompasına bastığımızda hava plastik bir borudan geçerek tavşanın altındaki körüğü ittirirdi ve tavşan zıp zıp zıplardı.

Bir de fare vardı, tepesindeki delikten çıkan ip çekilinde; altında bulunan lastiğe bağlı mantar kurulurdu. İpi bırakınca fare ileri giderdi.

Bayram seyran günlerinde tahtadan yapılmış cambaz satılırdı. iki tane çıta arasına gerilmiş ipte ileri geri oynayan, türlü renklere boyalı tahtadan bir cambaz.

Tel kasnağa bağlı kağıttan pervaneleri olan türlü türlü fırıldaklar vardı.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.:)

burak93
10-09-2009, 19:19
vaktim olmadıgı için kısaca yarın kendimi özetlicem ve babamdan kalan 30 senelik araba ve robot resimlerini eklerim

ozan07
10-09-2009, 23:07
Burak, gerçekten merak ettim. Muhtemelen oyuncakları tanıyorumdur.

orhantekkan
10-09-2009, 23:47
İp makarasına tel bağlar diğer ucunu direksiyon gibi yapar onu kullanırdık. Bende bundan yola çıkarak plastik bir arabama tel bağlayıp ayakta yerdeki arabayı kullanırdım o zamanlar uzaktan kumandalı arabam yoktu ama tel kontrollü arabamı yapmayı başarmıştı. Birde hacdan dedemin getirdiği polis arabası hala durur pilli çarptığı yerden geri dönerdi o zamanlar ses sistemi olmadığı için sireni gerçek sirenler gibi salyangoz fandan bir düdük sayesinde çalardı,kendisini hala annem saklar torunuma vereceğim diye.

ENGINEER_IST
11-09-2009, 03:33
Galvanizli telleri kullanarak BMC kamyon, otobüs ve zamanının değerli arabası Renault 12 SW yapardım. Ek yerlerini ince telefon kablosu ile sarardım. Hatta yaptığım bir arabayı mahalledeki dondurmacının oğluna satmıştım, o da bana bir hafta bedava dondurma ısmarlamıştı.

taha_rc
11-09-2009, 11:44
benim yaş malum abi sizinkiler gibi nostaljik şeyler pek yok ama...
dedem 5-5 yaşlarındayken bi uzaktan kumandalı monsterim vardı onunla gazlamaktan daha zevkli bişey yoktu o zamanlar, pillerle çalışan bir itfaiye arabası vardı arabanın üstündeki merdiven ikide bir durup kalkardı üstünde bide adam vardı oda yukarı , sonra bi mack die cast tırım vardı sarıydı ve çekicisinin üzerinde vinci vardı kasasındada bi beton kırıcı makine(rahmetli dedem vefat ettiğinde babamlar beni anneanneme bırakmışlar öteki dedem ozaman almış tabi benim haberim falan yok )
ha bide sayısını bile bilmediğim 1/32-34 çek bıraklı modeller... hey gidi günler hey...

Sonra teknoloji geliştirdim dedemin dükyan da takılmaya başlayınca imsanın canı sıkılyor bi tane 60-70 cm uzunluk 30-40 genişlik mdf nin altına genişlikten birazdaha uzun tahta çaktık arkaya uçlarını yontup rulmanları geçirdik önünde uçlarını aynen / \ böyle sivri ama tam değil tam otasından bi delik gnişliğinden az uzun tahtayada bi delik uçlarını tesviye edip rulmanları geçirdik arabayla birleştirip arabanın deliğinden ve tahtanın deliğinden uugun ölçülerde cıvata somun ve pul ile monteledim veee üstüne kaynak ön direksiyon da oldu ama bitmedi direksiyona dik yukarıya doğru bir tahta daha ileri geri haraketle direksiyonumuz tamam ama bu arabayı nasıl hareket ettircez ozaman önden bir delik ve ipi bağlıyoruz ve birisi sizi çekicek yadaaaaa yokuştanda salabilirsiniz işte bilya tekerli arabamiz hazır


NOT :kusura bakmayın yapımını anlatarak biraz kalabalık ettim ama çoluğuna çocuğuna yapmak isteyen olursa mannyak zevkli bişi tavsiye ederim savage a bağlanılıp çektirilirse dehşet bir zevkli olacağına eminim

burak93
16-09-2009, 10:46
abicim benim kumandalı arabalara sevgim hiç bitmedi bitseydi bunları bulamzdım
dogdugumdan beri oyuncaklardan başlayıp kumandalı arabalara hayrandım çok seviyordum ve ailem büyü artık senin yaşındakiler arkadaşlarıyla gezer sen oyuncak arabalara bakıyosun der ve bende rc ni kumandalı araba oldugunu taki televizyon izlerken anladım

tv de gittigidiyorun reklemı vardı aradıgınız herşey burda die ertesi gün girp baktıgımda arabaların çok güzel ve fiyatları maküldü ama ben onlarla yetineme dedim ve bir tane araba vardı hiç unutmam aklımdadır adam 500 ytlden aşagı yollamam diodu araba gp di ama bilmedigim için elektirikli motoru bozulmuş ses çıkartıyor dedim ve adam en altta rc ,, bi site yazmıştı açtım ve yavaş yavaş araştırdımve artık gp ne ep ne ögrendim ama ailem kesinlikle çük kadanak şeye 300 400 ytl vermeyeiz zaten sendeki bir heves en fazla 1 aya kadar çöpe atarsın dediler ve almadılar
ama kararlıydım teknelerede ilgim vardı

hep babam diodu yazı alıcam söz olum teşekkür al alıcam dio ve ben teşekkür alcam hha inamazdım bu son seneye kadar tabi babam ne yaptı araba yerine gitti leptop aldı ve bendede baya bir miktar para vardı ama kriz yüzünden babama verdim parayı en sonunda yavaş yavaş işyeri düzeldi ve şimdi söz dedi istedigin arabayı alcam dedi artık kendimi onlara kanıtlamıştım tam tamına 3 sene hiç vazgeçmeden istedim

zaten rc 3 temel kuraldan oluştugunu anladım
1 sabır
2 para
3 vakit zaman


ve kısmetsen önümüzdeki hafta sonu rc me kavuşuyor olıcam ama inanırmısını 2 gün öncesine kadar almıcagından emindim ama dayanamadım artıkın çok çabaladım söz alıcam dedi işyerimden maaşı alıyım alcam dedi ama inanaırmısınız çok mutluydum ve oracıkta gözlerimden yaş geldi hayallerim gerçek oluyordu


ve babamın oyuncaklarını en kısa sürede eklicem

serdar69
16-09-2009, 11:07
Burak Türkçe'mize biraz dikkat edersen sevinicem..
Benim hatırladığım en eski kumandalı araba... Kablolu birşeydi... Kumandasında bir yeşil düğme bir de kırmızı düğme.. Yeşile basınca ileri kırmızıya basınca geri gidiyordu.. Tabi ı giderken biz de arkasından koştururduk ve bazen de o giderken elimizle yönünü değiştirirdik...
Sonra motorsuzlardan plastik kamyonlarımız, kepçelerimiz vardı... Tüm apartman çocukları kum yükler, kum boşaltırdık... Şimdilerde de var yapan ufaklıklar var ama artık bu işler uzaktan kumanda tarafından yapılıyor... :)
Ha birde unutmadan çekmeli helikopterler vardı... Çekerdik fırlardı birkaç metre sonra yavaş yavaş aşağıya inerdi... Ama aldığımız ilk gün ağaca takılmıştı :) .
Böyle işte Taha'nın da söylediği gibi yaş malum 16 anca bu kadarına inebiliyoruz biz...

nezihay
16-09-2009, 15:29
model hevesimi geçirdiğim araba ve şimdiki araba o araba bana o kadar küçük gelmiyodu şimdi ise minicik:D

http://img141.imageshack.us/img141/7778/img3187ix.th.jpg (http://img141.imageshack.us/i/img3187ix.jpg/)

Atakandro
17-09-2009, 03:07
tabiki burago 1/32 -1/24 ve 1/18 die-cast modeller. Lego teknik ve diğer lego parçalarından oluşan kendi tasarım Formula 1'im, halen elimde duran çocukluk hatıralarım. artık elimde olmayan çocukluk oyuncaklarından, babamdan kalma o bahsettiğiniz meşhur iki tahta arasına iple gerilmiş kukla oyuncağı da halen müzelik gibi bekler.

5-8 yaş arası evin içinde dolaştığım hafif metal alaşımdan yapılmış, pedallı carting aracına benzeyen bi arabam vardı. içine oturup pedallarına basarak evde dolanırdım. daha çok monaco pistini andıran bi pistim vardı salon ve antreyi kapsayan :D

elimde kalmayan, sağa sola verdiğim, veya tamamen dağıldığından atılan oyuncaklarım ise; istanbul da, babamla uçurduğumuz, planına göre yaptığımız ahşap, lastik motorlu planör vardı. sanırım ilk modelim o dur.10 yaşlarımda iken uzak akrabaların fransadan getirdiği renoult marka 1/10 elektrikli bi model vardı bi aralar. yön kontrolü yoktu. aracı yönlendirmek için geri gitmek gerekirdi. geri giderken aracın ortasına yerleştirilmiş yarım daireye benzer bi klavuzda duran orta yön tekerlekleri geri gidince sola dayanırdı, ve araç sola doğru geri manevra yapardı. ona göre kullanmak hayli zor bi işti.

sanırım 7-8 yaşlarımda iken nereden alındığını hiç sormadığım en sevdiğim uzaktan kumandalı arabamla oynuyordum. 4x4 bir modeldi. japon malı bu kumandalı model, halen rafımda durur. ilk difransiyel dişlilerini, şaft ve aktarmaların nasıl çalıştığını sökerek anladığım araçtır. modelciliğe olan merakımda mihenk taşıdır :D

80 - 90 yılları arasında çok moda olan; plastik yollara döşenmiş iki şeritli ray üzrinde giden araçların yarıştığı, elektrik kumandalı pistler vardı. 1/32 civarı bir ölçeğe sahip olduğunu tahmin ettiğim o yarış pisti, arkadaştaki pistle birleştirip o zamanın en heyecanlı yarışlarını yapardık.

15 yaşlarımda iken Tamia nın elektrikli off-road modeli prerunner 1/10 aracım ilk profesyonel model aracımdı. tamamen demonte halde kutudan çıkarttığımız arabayı, 1 pazar günü babamla birlikte monte edip, kep i boyayıp, ertesi gün kullanılacak hale getirmiştik. çok zevkliydi. sonrasında ise kullana kullana oluşan mekanik arızaların yedek parça almadan tamirleri üzerine uzun yıllar uğraş verdiğim, çok şeyi öğreten bir araç oldu. modelciliğe elektrikli araçla başlanmalı lafının ne kadar doğru olduğunu da bana kanıtlayan bir araçtı. 5 yıl canına okuduğum aracı satıp nitro lu modellere geçmeyi planlıyordum ancak, maddi sıkıntı 5 yıl ertelememe sebep oldu. 2 yıl önce de yeniden nitrolu modelle rc ye geri döndüm.

şu anda elimde HPI MT2 ve HPI SavageX 4,6 var.

burak93
17-09-2009, 13:58
10 yaşlarımda iken uzak akrabaların fransadan getirdiği renoult marka 1/10 elektrikli bi model vardı bi aralar. yön kontrolü yoktu. aracı yönlendirmek için geri gitmek gerekirdi. geri giderken aracın ortasına yerleştirilmiş yarım daireye benzer bi klavuzda duran orta yön tekerlekleri geri gidince sola dayanırdı, ve araç sola doğru geri manevra yapardı. ona göre kullanmak hayli zor bi işti.

.

abi aynı araba bendede var sünnetimde eminönünden almıştı babam hiç unutmam 6 ,5 ytl di galba babam 5 lira veriyim dedi adamda tamam demişti ama yani araba hala elimde ama kumandasını kurcaladım ve bozuldu taşınırkende attım

vınvın
09-10-2009, 16:53
bende uzaktan kumandalı arabalara, helikopterlere bayılırdım. hala da hevesim geçmedi. kaç tane alıp kırdım :) hala da görünce dayanamıyorum. şimdi de nette gezinirken gördüm yine duramadım ve sipariş ettim. bi helikopter almıştım şimdi de araba alıyorum :)) çocukluğuma döndüm ah ah...

http://firsatciyiz.com/firsat/Climber-Car-Yerde-Duvarda-Giden-Araba/KMP0000123.aspx

eca
09-10-2009, 17:33
uzaktan kumandalı arabaları çok severdim, bozulunca içini açıp tamir etmeye çalışırdım,
yıllar içinde el becerim gelişti, evde elektirikli süpürge vs.. bozulunca açıp tamir etmeye başladım..

rmnkrm
09-10-2009, 23:07
nikko ferrari testarossa'm vardı, hala durur.

bir de LEGO. onlar da hala durur

_phoenix_3
09-10-2009, 23:50
Yağ kutularına çivi takardık çivinin iki ucunada şişe kapağı al sana kamyon koy iki avuç toprak dolan dur :D