PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İlk kez model uçak kullanacağım, Sportser V2 düşünüyorum.



Memoties
28-07-2010, 19:42
Merhaba arkadaşlar

3 yıl kadar önce de model uçak almaya heveslenmiştim ve sitenizi araştırmıştım, ancak kullanmak istediğim 4 kanallı uçakların fiyatı yüksek gelmişti, tekrar heves yaptım ve sitenizde de biraz araştırdıktan sonra Wing Dragon Sportster V2 modelinde karar kıldım.

http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=1440&Ust_Kat_ID=14&Kat_ID=31&Alt_Kat_ID=0&stok_no=01.22022

Bu model uçağı THK sitesinden almayı düşünüyorum, sitenizdeki çeşitli konularda bu uçağın yeni başlayanlar için çok uygun olduğuna, modifiye gerekmediğine değinilmiş.
Az miktarda model helikopter tecrübem var. 30cm rotor boyutlu 3 kanallı helikopter kullandım, kumandalara alışığım, ve Battlefield 2 gibi oyunlarda çok uzun zaman uçuş yaptım, çok kez de bu oyunda uçak indirdim, stall'a düştüm, manevralara çok alışığım.

Bu tecrübelerimin model uçak öğrenmemde "katkısı olacağını" umuyorum. Fakat model uçak konusunda tecrübesi olan hiç bir tanıdığım olmadığından kendim öğrenmeyi düşünüyorum. Çanakkale/Biga'da oturuyorum ve ilk uçuşumu rüzgarsız bir havada ailemle/arkadaşlarımla beraber çayırlık bir alanda uçağı elden fırlatarak yapmayı planlıyorum.
Real Flight G4 simülasyon programını da bugün indireceğim, en ağır rüzgar/tirbülans seviyelerinde bol bol alıştırma yapacağım. Simülasyon için Analog joystick kullanacağım.

THK sitesinden bu uçağı yakın zamanda sipariş edeceğim, yanında yedek parça da istemeyi düşünüyorum, öneriniz var mı? Bu uçağın tek şarjda ne kadar süre havada kalabileceği hakkında bir fikriniz var mı?

Her tür öneriye açığım, okuduğunuz için teşekkür ederim.

cegoo
28-07-2010, 20:00
Merhaba Aramıza tekrar hoşgeldiniz.Üzülerek söleyeyim ki,oynadıgınız oyunların sıze uçak uçurmak da bir faydası olmayacaktır.Ancak realflight 4 gıbı bir similator size kumandanın hassasiyetıne ,ve uçagın tepkılerine alışmanıza faydası olacaktır.Seçtiginiz uçak her ne kadar yeni başlayacak olanlar içinse de aslında wıng tıger daha iyi bir seçım olacaktır.Gerek büyüklügü,gerekse de uçuş stabılesi açısından wing tıger kıyaslanamaz bile.
Similasyonda analog joistik çalışırmı bilmiyorum.Hem analog joistik çalışsa bile gerçek kumandaya benzemedıgı için alacagınız uçagı uçururken sankı ilk defa kumanda elınıze alıyormuş hissine kapılabilirsiniz.O bakımdan THK dan sim kumanda alarak en ıyi şeçımı yapmış olacaksınız.

Memoties
28-07-2010, 20:17
Merhaba Aramıza tekrar hoşgeldiniz.Üzülerek söleyeyim ki,oynadıgınız oyunların sıze uçak uçurmak da bir faydası olmayacaktır.Ancak realflight 4 gıbı bir similator size kumandanın hassasiyetıne ,ve uçagın tepkılerine alışmanıza faydası olacaktır.Seçtiginiz uçak her ne kadar yeni başlayacak olanlar içinse de aslında wıng tıger daha iyi bir seçım olacaktır.Gerek büyüklügü,gerekse de uçuş stabılesi açısından wing tıger kıyaslanamaz bile.
Similasyonda analog joistik çalışırmı bilmiyorum.Hem analog joistik çalışsa bile gerçek kumandaya benzemedıgı için alacagınız uçagı uçururken sankı ilk defa kumanda elınıze alıyormuş hissine kapılabilirsiniz.O bakımdan THK dan sim kumanda alarak en ıyi şeçımı yapmış olacaksınız.

Yorumunuz için teşekkür ederim, simülatör için kumanda kullanıldığını görmüştüm, uçakla beraber ucuzsa bir de usb kumanda alabilirim. Wing Tiger ile ilgili de bir konu okumuştum, ama bu uçağı modifiyeye ihtiyaç duymadığından ve daha hesaplı olduğundan dolayı tercih ettim. Ve serinin ikinci uçağı olması da, ilk uçaktan ders alınıp daha sağlam bir uçak yapıldığı izlenimi oluşturdu bende. Genelde yeni modeller daha hatasız olur. Wing tiger çok daha stabil bir uçak ise kararımı değiştirebilirim. Ancak üstüne bir de motor/batarya için harcama yapabileceğimi sanmıyorum.

cegoo
28-07-2010, 23:05
Wing tıger eskı fırcasız modelı birz sorunluydu.Ama şuanda satılan fırçasız versiyonu kesınlıkle çok tatmın edici.Stabılesi,saglamlıgı,kanat açıklıgı ile sporterden çok daha stabil uçan bir uçaktır.Üstelık 2.4 ghz kumandası ise işin diger bir artısı.Analog joıstık le uçagı ucurmasını ögrenemezsınız.Sım kumanda alarak çok daha kolay ögrenebilirsiniz.Sporter plastık gövdesı nedenı ile tamırı zor bir modeldır.Wıng tıger ise kopuk olmasından dolayı kırımların tamiri çok rahattır.Sporterın serisinin 2.ci olması demek daha ıyı demek degıldır.
Wing tıger ve sım kumanda dan şaşmayın derım

Memoties
28-07-2010, 23:54
Tekrar teşekkür ederim, Wing tiger ile ilgili forumdaki konuyu biraz araştıracağım.
Şimdiye kadar baktığımda çeşitli sorunları olduğunu gördüm, ESC konusunda genel bir sorun varmış, bu sorun fırçasız motorlu modelinde devam ediyor mu?
http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=830&Ust_Kat_ID=14&Kat_ID=31&Alt_Kat_ID=0&stok_no=01.21202
Burada simülatör için usb kablosu bulunduğunu yazıyor, bu kablo kumandayı realflight simülatöründe kullanmam için yeterli mi?(USB girişli simalatör kablosu/Ürün içeriği)
Ayrıca THK'da Sportster'da da 2.4ghz kumanda olduğu yazıyor;

Başka yorumlar da bekliyorum, çünkü kendimi model uçak pilotluğunda geliştirmeyi düşünüyorum, aldığım uçağı "umarım" uzun süre kullanacağım, iyi bir tercih olmasını istiyorum.

Memoties
29-07-2010, 14:37
Tekrar Merhaba arkadaşlar, bol bol wing tiger vidyosu izledim wing dragon vidyosu da izledim, wing dragon sportster kırılırsa tamiri daha zor olmasına rağmen burun üstü çakılması sonucunda kanadın yerinden çıkması, ufak çizikler dışında önemli bir kırım oluşması daha zor, ancak bir wing tiger burun üstü düşerse pervane gidiyor, motorda yamukluk oluyor, gövde elle yapılsa bile pervane ve motor yenilemek gerekebiliyor; wing dragon kırım vidyolarına baktığımda kuyruk, kanat, tekerlek dışında hasar gelmesi çok nadir, motorunun ve pervanenin ortasında bulunması bence sağlamlık bakımından büyük bir avantaj. (Yere çakma potansiyeli yüksek olan bir çaylak için)
Forumunuzdaki Wing Tiger konusunun büyük bölümünü okudum, uğraşılırsa elle bile yapılabilen bir uçak(Cengiz abimin örneği gibi). Uçağın bu özelliği her ne kadar hoş olsa da, indirmesi kaldırması daha zor olduğundan ve wing dragon az da olsa daha ucuz olduğundan sportster v2 almayı düşünüyorum. Görüntüye de pek önem vermiyorum Wing Tiger bence de daha güzel görünüyor.
http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=1440&Ust_Kat_ID=14&Kat_ID=31&Alt_Kat_ID=0&stok_no=01.22022
Uçakla beraber 3-4 adet yedek pervane almayı düşünüyorum, thk'nın sitesine baktığımda çeşit çeşit pervaneler gördüm, önerebileceğiniz marka/boyut var mı sportster v2 için?

Wing dragon sportster v2'nin kumandası da wing tiger'ınki gibi 2.4 ghz. Bu kumandaya usb aparatı alarak uçağın kumandasını realflight simülatöründe kullanma şansım var mı? Varsa böyle bir usb ara kablo nerden bulabilirim?

THK'daki USB kumanda+simülasyon fiyatı 56 lira, daha ucuza halledebilir miyim?

Verdiğim linkte 1300 Mah. 20 C 11,1 V Lipo. yazıyor, aynı boyutta bataryanın bir ikincisini alabilirim. Şarj bitince değiştirir tekrar uçururum, batarya öneriniz var mı?
Lütfen tüm sorularda yardımcı olamayacaksanız da bir yorum yazın :) özellikle wing dragon (önceki modeller de olsa) kullanmış üstadlarım bu konuyu pas geçmezlerse çok sevinirim.

utkusmuk
29-07-2010, 14:41
bende v2 almayı düşünüyorm wt çok hoş belkide cok stabil ama daha maliyetli pervanenin inişlerde kırılma olasılıgı cok yüksek,genel bi esc problemide varmş + dahada malıyetlı gövdesı, kanadı; wt nin gövdesi fiyatına sporster alınıo:D

cegoo
29-07-2010, 15:26
Tekrar Merhaba arkadaşlar, bol bol wing tiger vidyosu izledim wing dragon vidyosu da izledim, wing dragon sportster kırılırsa tamiri daha zor olmasına rağmen burun üstü çakılması sonucunda kanadın yerinden çıkması, ufak çizikler dışında önemli bir kırım oluşması daha zor, ancak bir wing tiger burun üstü düşerse pervane gidiyor, motorda yamukluk oluyor, gövde elle yapılsa bile pervane ve motor yenilemek gerekebiliyor; wing dragon kırım vidyolarına baktığımda kuyruk, kanat, tekerlek dışında hasar gelmesi çok nadir, motorunun ve pervanenin ortasında bulunması bence sağlamlık bakımından büyük bir avantaj. (Yere çakma potansiyeli yüksek olan bir çaylak için)
Forumunuzdaki Wing Tiger konusunun büyük bölümünü okudum, uğraşılırsa elle bile yapılabilen bir uçak(Cengiz abimin örneği gibi). Uçağın bu özelliği her ne kadar hoş olsa da, indirmesi kaldırması daha zor olduğundan ve wing dragon az da olsa daha ucuz olduğundan sportster v2 almayı düşünüyorum. Görüntüye de pek önem vermiyorum Wing Tiger bence de daha güzel görünüyor.
http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=1440&Ust_Kat_ID=14&Kat_ID=31&Alt_Kat_ID=0&stok_no=01.22022
Uçakla beraber 3-4 adet yedek pervane almayı düşünüyorum, thk'nın sitesine baktığımda çeşit çeşit pervaneler gördüm, önerebileceğiniz marka/boyut var mı sportster v2 için?

Wing dragon sportster v2'nin kumandası da wing tiger'ınki gibi 2.4 ghz. Bu kumandaya usb aparatı alarak uçağın kumandasını realflight simülatöründe kullanma şansım var mı? Varsa böyle bir usb ara kablo nerden bulabilirim?

THK'daki USB kumanda+simülasyon fiyatı 56 lira, daha ucuza halledebilir miyim?

Verdiğim linkte 1300 Mah. 20 C 11,1 V Lipo. yazıyor, aynı boyutta bataryanın bir ikincisini alabilirim. Şarj bitince değiştirir tekrar uçururum, batarya öneriniz var mı?
Lütfen tüm sorularda yardımcı olamayacaksanız da bir yorum yazın :) özellikle wing dragon (önceki modeller de olsa) kullanmış üstadlarım bu konuyu pas geçmezlerse çok sevinirim.

Kırım konusunda atladıgınız bir nokta var ki o da şu:
W.D da düştügünüz zaman plastık gövde genellikle birleşim yerinden ıkıye ayrılıyor ve plastıgı yapistırmak köpügü yapıstırmaktan daha zordur.Ayrıca W.d da pil burunda oldugundan burun üstü çakmalarda pil akordion gibi ayrılabiliyor.Ayrıca W.d da da herhangı bir düşüşte,kanat arkaya dogru çıktıgında motor ve pervane arkada oldugundan pervaneyı veya motora hasar verebiliyor.YAnı öyle veya böyle ıkı modelde de kırım ve hasar olabılıyor.Ben çok burun üstü çaktım.Motor mılının hiç eğildigine şahit olmadım.En fazla motor mount yerınden çıkıyor.Ayrıca herhangı bır sorunda veya ihtiyaç da w.d u çok fazla modifiye edemezsınız.Ama wing tıgerı ınış takımı dahıl olmak üzere istediginiz gibi uçagın aerodınamigini bozmadan degışıklıgı yapabılırsınız.
Yani o parayı verdıgınıze değsin bence.
Hangı uçagı alırsanız alın,uçakla beraber gelen pervanenın aynısından alın.
Sımilatorde bıldigim kadarı ıle uçagın kumandası çok da saglıklı çalışmıyor.Çalışsa bile çalışırken harcayacagınız pil masrafı sıze daha çok maliyete malolacaktır.Paşa paşa alın bir sım kumandası rahat rahat çalışın bence.
Pil konusunda Hobbciyt de 2200 mAh.20 c pil alarak çok rahat 15-20 dk uçuş yapabilirsiniz.Mevcut batarya ile çok fazla uçamazsınız.

leodent
29-07-2010, 16:38
cengiz abinizi dinleyiiin.ben onun yazılarını deneyimlerini okudum wt aldım memnunum.burada yeni başlayan arkadaşlardan vingdragon ve benzeri alanlar benim uçuşları görünce wt almadıklarına bin pişman imrenerek bakıyorlar.

Joker73
29-07-2010, 17:59
İlk uçak olark bence wing-dragon daha iyi.Kanatlar bant ile sağlamlaştırıldıktan sonra 2 kere 200mt'den daha yüksek mesafeleden kanat katlayarak, kanada çubuk destek konup bantlar yenilendikten sonra da 3 kere yüksek mesafeden çakıldım.4.Çakılmamada burun ikiye ayrıldı ve plastik yoğurt kabını şerit halinde kesip epoksi ile yapıştırdım.Sorunsuz uçtu.
Piller evet akordiyon oluyorlar ve önce uçuş süreniz düşüyor, sonra yeni pil alıyorsunuz.
Pervane ise yurt dışından 1.5$'a APC pervane getirtene kadar 10-15 kere kırıldı.Beraberinde gelen ve THK'da ucuza satılan pervaneler (Sanırım GWS) çok çabuk kırılıyorlar.Hiç pervane kırmamak için ise prop saver şart.

Benim uçak günde 2-3 sorti ile 3-5 Ay güzel güzel uçtu (modifiyeden sonra , yani Sporster V2 olduktan sonra).
Son uçuşunda artık servo kabloları ve Y kablonun iflas etmesinden düştü ve sıkıldığım için elektroniğini söküp el yapımı bir uçağıma taktım.Sporster'ı da kırıp çöpe attım.
Eğer ilk uçağım Wing tiger olsaydı ( kesinlikle wing dragondan daha iyi bir uçaktır ) bu kadar uzun süre uçamazdım.

utkusmuk
29-07-2010, 19:09
tolga abiye katılıyorum belk, ozellik olarak wıngtıger daha iyi olabir ama eger wıngdragon yerıne wıngrıger olsaydı ve aynı şekilde kullansaydı ustune basılan yumurta kartonundan farkı olmzdı bence:D

cegoo
29-07-2010, 23:11
İlk uçak olark bence wing-dragon daha iyi.Kanatlar bant ile sağlamlaştırıldıktan sonra 2 kere 200mt'den daha yüksek mesafeleden kanat katlayarak, kanada çubuk destek konup bantlar yenilendikten sonra da 3 kere yüksek mesafeden çakıldım.4.Çakılmamada burun ikiye ayrıldı ve plastik yoğurt kabını şerit halinde kesip epoksi ile yapıştırdım.Sorunsuz uçtu.
Piller evet akordiyon oluyorlar ve önce uçuş süreniz düşüyor, sonra yeni pil alıyorsunuz.
Pervane ise yurt dışından 1.5$'a APC pervane getirtene kadar 10-15 kere kırıldı.Beraberinde gelen ve THK'da ucuza satılan pervaneler (Sanırım GWS) çok çabuk kırılıyorlar.Hiç pervane kırmamak için ise prop saver şart.

Benim uçak günde 2-3 sorti ile 3-5 Ay güzel güzel uçtu (modifiyeden sonra , yani Sporster V2 olduktan sonra).
Son uçuşunda artık servo kabloları ve Y kablonun iflas etmesinden düştü ve sıkıldığım için elektroniğini söküp el yapımı bir uçağıma taktım.Sporster'ı da kırıp çöpe attım.
Eğer ilk uçağım Wing tiger olsaydı ( kesinlikle wing dragondan daha iyi bir uçaktır ) bu kadar uzun süre uçamazdım.

Wing dragon gıbı küçük bir uçagı 200 metre irtifaya çıkarıp ve bu irtifada ki bir uçagı görerek uçurabiliyorsunuz haa!!! :hımm: hımmmm ilginç.Biz koca patlar motorlu uçakları o irtifaya çıkardıgımızda yönünü kestirmekte zorlanıyoruz:fisdua:

ACMaintenance
29-07-2010, 23:28
Wing dragon gıbı küçük bir uçagı 200 metre irtifaya çıkarıp ve bu irtifada ki bir uçagı görerek uçurabiliyorsunuz haa!!! :hımm: hımmmm ilginç.Biz koca patlar motorlu uçakları o irtifaya çıkardıgımızda yönünü kestirmekte zorlanıyoruz:fisdua:

Cengiz Abi Merhaba

Çok zor değil bana tuhaf gelmedi.Sporster 200m de gözle görülmeyecek bir uçak değil.Ben bizim buralarda o uçağı nokta olarak bile görülmeyecek mesefelere çıkaranı gördüm.Ayrıca tamiri wing tigera nazaran çok daha kolay.Bana biraz abartılıyor gibi geldi.Çan motorlu wing tigerı burun üstü çaktığında mili yamulmayan motorun markasını ve şaft çapını çok merak ettim abi.

cegoo
30-07-2010, 00:00
Cengiz Abi Merhaba

Çok zor değil bana tuhaf gelmedi.Sporster 200m de gözle görülmeyecek bir uçak değil.Ben bizim buralarda o uçağı nokta olarak bile görülmeyecek mesefelere çıkaranı gördüm.Ayrıca tamiri wing tigera nazaran çok daha kolay.Bana biraz abartılıyor gibi geldi.Çan motorlu wing tigerı burun üstü çaktığında mili yamulmayan motorun markasını ve şaft çapını çok merak ettim abi.

Hali hazırda kendı yaptıgım traıner uçakda kullandıgım turnıgy sk 35-30 1400 kv lık motordan bahsedıyorum.shaftı 4 mm ve diger motorlara nisbeten daha kısa oldugundan burun ustu bir kaç kez çakmama ragmen en ufak bır yamulma olmadı.
Buyrun linki:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076
sevgilerımı yolluyorum .

Joker73
30-07-2010, 03:48
Cengiz abi 200mt mesafe gerçekten abartılı bir mesafe değil.Bulunduğum bölgede güzel termik akımlar mevcut.Bu sebeple burnunu ağır tuttuğum bu model güzel termik (bulut altı) yakaladığında motor susmasına rağmen irtifa kaybetmiyordu.Bu termiklerin oluşabileceği minimum yükseklik göz önüne alınırsa ve güzel (atıcıların kullandığı) gözlük kullandığımı da düşünürsek bahsettiğim mesafelerin abatı olmadığını kabul edersiniz sanırım.

İnşallah en kısa zamanda şu piper'ı uçurup aynı mesafelere çıkarmayı başarırım.
Saygılar.

Memoties
30-07-2010, 09:58
Merhaba arkadaşlar, Ben Tolga abimin de yardımıyla Sportster V2 modelinde karar kıldım, bugün yarın alacağım.
Alırken aynı kargoda 3 adet de linkini koyduğum pervaneden alacağım.
http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=559&Ust_Kat_ID=20&Kat_ID=67&Alt_Kat_ID=0&stok_no=17.1003C.7x5

Ve kumanda için "★4 Kanal 2,4 Ghz Kumanda ve Alıcısı." yazıyor, bu kumandayı direkt bilgisayara bağlayabilir miyim, yoksa uçakla beraber bir de ara kablo alayım mı?

Yorumlarınız için teşekkürler.

ACMaintenance
30-07-2010, 10:17
Hali hazırda kendı yaptıgım traıner uçakda kullandıgım turnıgy sk 35-30 1400 kv lık motordan bahsedıyorum.shaftı 4 mm ve diger motorlara nisbeten daha kısa oldugundan burun ustu bir kaç kez çakmama ragmen en ufak bır yamulma olmadı.
Buyrun linki:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7076
sevgilerımı yolluyorum .

O dediğin motorla dediğin doğru olabilir abi.Ancak Wing tigerla gelen fırçasız motor 3mm shafta sahip ve ilk çakışta motor mili gibi bir derdi olucak arkadaşın.

Sevgiler abi

cegoo
30-07-2010, 11:13
Cengiz abi 200mt mesafe gerçekten abartılı bir mesafe değil.Bulunduğum bölgede güzel termik akımlar mevcut.Bu sebeple burnunu ağır tuttuğum bu model güzel termik (bulut altı) yakaladığında motor susmasına rağmen irtifa kaybetmiyordu.Bu termiklerin oluşabileceği minimum yükseklik göz önüne alınırsa ve güzel (atıcıların kullandığı) gözlük kullandığımı da düşünürsek bahsettiğim mesafelerin abatı olmadığını kabul edersiniz sanırım.

İnşallah en kısa zamanda şu piper'ı uçurup aynı mesafelere çıkarmayı başarırım.
Saygılar.
Inşallah abim.Piper gerçektende çok güzel bir uçak.Umarım onunlada güzel uçuşlar yaparsın


Merhaba arkadaşlar, Ben Tolga abimin de yardımıyla Sportster V2 modelinde karar kıldım, bugün yarın alacağım.
Alırken aynı kargoda 3 adet de linkini koyduğum pervaneden alacağım.
http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=559&Ust_Kat_ID=20&Kat_ID=67&Alt_Kat_ID=0&stok_no=17.1003C.7x5

Ve kumanda için "★4 Kanal 2,4 Ghz Kumanda ve Alıcısı." yazıyor, bu kumandayı direkt bilgisayara bağlayabilir miyim, yoksa uçakla beraber bir de ara kablo alayım mı?

Yorumlarınız için teşekkürler.
Muhtemelen yanında usb kablo gelmeyecektır.Bence yanında bir usb kablo alın.AncakKumandanın real fllight ile uyumlu olup olmadıgınıda bence ıyıce araştırın.
Hayırlı olsun.Kırımlı Uçuşlar


O dediğin motorla dediğin doğru olabilir abi.Ancak Wing tigerla gelen fırçasız motor 3mm shafta sahip ve ilk çakışta motor mili gibi bir derdi olucak arkadaşın.

Sevgiler abi

Wing tiger yenı motorunu görmedıgım için birşey diyemiyecegım.Zaten wt almayacakmış,hayırlısı,kendısıne kırımsız uçuşlar dilemek kalıyor.:-))

Memoties
30-07-2010, 13:45
THK şubesini telefonla arayıp görüştüm, Sportster V2'nin kumandası usb kablosuyla geliyormuş, simülasyon için kullanılabiliyor. Bu akşam bir sorun çıkmazsa sipariş edeceğim.
Sportster V2: http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=1440&Ust_Kat_ID=14&Kat_ID=31&Alt_Kat_ID=0&stok_no=01.22022
3 adet yedek pervane: http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=559&Ust_Kat_ID=20&Kat_ID=67&Alt_Kat_ID=0&stok_no=17.1003C.7x5
Aynı sepette başka yedek öneriniz varsa lütfen yazınız.
Pervanelerden tam emin olamadım, uçağınki 7x6 fakat bu 7x5, ama thk'da daha düzgünü yok sanırım, THK sitesinden pervane önerisi olan var mı?
Edit: Karbon çubuk almalı mıyım kanadı sağlamlaştırmak için?

leodent
30-07-2010, 14:16
gelen kumanda ve usb kabloyu real flight veya aerofly programlarında kullanabilirsen lütfen http://www.hobbyrc.com/forum/threads/53754-E-fly-sorunu bölümüne yaz.sanırım aynı kumanda geliyor.

utkusmuk
30-07-2010, 19:27
THK şubesini telefonla arayıp görüştüm, Sportster V2'nin kumandası usb kablosuyla geliyormuş, simülasyon için kullanılabiliyor. Bu akşam bir sorun çıkmazsa sipariş edeceğim.
Sportster V2: http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=1440&Ust_Kat_ID=14&Kat_ID=31&Alt_Kat_ID=0&stok_no=01.22022
3 adet yedek pervane: http://modelucak.thk.org.tr/satis1/urunler.php?Kok_ID=559&Ust_Kat_ID=20&Kat_ID=67&Alt_Kat_ID=0&stok_no=17.1003C.7x5
Aynı sepette başka yedek öneriniz varsa lütfen yazınız.
Pervanelerden tam emin olamadım, uçağınki 7x6 fakat bu 7x5, ama thk'da daha düzgünü yok sanırım, THK sitesinden pervane önerisi olan var mı?
Edit: Karbon çubuk almalı mıyım kanadı sağlamlaştırmak için?

bende gurman abıye sormustum 8x4 pervane onerdı ama bı ara sor dedı pervane govdeye temas edermı dıye, bende bana önerilenleri sana önermekten baska birşey öneremeyeceğim:D yedek batarya, exopsı ve kanadın koli bandiyla bantlanması

utkusmuk
30-07-2010, 19:30
bir soruda bende olacak belkı yanliş yerde soruyorm affedın; thk da kredı kartına 10 taksıt diyr ama sadece bonus ve maxsimum karta, acaba axese taksit yapılıyormu haberiniz varmı?

mtfg
30-07-2010, 23:00
Sadece bonusa peşin fiyatına yapıyorlar. Diğerlerinde vade farkı oluyor diye biliyorum. Yalnız şu ana kadar hiçbirşeyi taksitle almadım. Paramı biriktirip öyle alırım. Zira uçak kırılırsa kırdığım ve bu yüzden kullanmadığım birşeye para ödüyor olmak garibime gidiyor.

utkusmuk
31-07-2010, 00:28
yanliş mı anladım acaba diğerleri derken axese taksıt oluyr ama vade farkı mı oluyor?
sissteminz çok mantıklı ama takdir edersinzki öğrencilikde para biriktrmek imkansız gibi hem okuyup hem eve kira vermek +elektiriği suyu yediğimiz tek yemek olan makarna ve hazır çorba parası derken nakit sıkıntısında para biriktrmek gerçekten zor:D yarın ya da hafta sonu diye kapalıysa pazartesi günu thk yı arayıp öğrenecegm taksit oluyormu diye eğer olmuyorsa sporster'i alma hayali suya düşecek

anlay
31-07-2010, 04:12
Evet sadece bonus ve maksimum a yapılıyor.diğerlerinde peşin satış var,zaten alış verişte seçenek sunmuyor.Ancak şöyle yapabilirsin,çalıştığın bankanın kartından uçağın fiyatı kadar taksitli nakit avans çekip,onuda internet bankacılığı hesabın ile kartına geçersin,peşin alırsın.Bu arada taksitli nakit avans a ödersin.Biraz uzun gibi ama değil;) ben öyle yaptım wd4 v2 aldım.3 gündede geldi.

utkusmuk
31-07-2010, 10:57
kaan abi fikir için teşekkurler çok mantıklı geldı deneyecegim:D

anlay
01-08-2010, 21:32
kaan abi fikir için teşekkurler çok mantıklı geldı deneyecegim:D
ben öyle yaptım:)Ne demek yardımcı olabildiysem ne mutlu.Birde bende sportser v2 aldım.Ancak motor,pervane,ve motoru yükseltmek için yine THk dan motor mount aldım.Bir tanede servo alacağım.İstersen yaptığım kombinasyonu yazarım.Unutmadan benim seçtiğim motor için daha farklı önerilerde var.Neyse istersen bir ara yazarım.Bildiğim şu ki gelen uçak default hali ile iyi uçmuyor,Gerekli değişiklikleri yapmak gerektiği gibi kuyruk dikmesinin sağlamlaştırılması (Misine bu işi görüyor) kanadın kaplanması(Koli bandıda iş görüyor ancak fiber bant çok iyi oluyor) ve birde iniş takımının mutlaka kuvvetlendirilmesi lazım.Uçuyormu evet bu durumda harika oluyor,her türlü hareketi yapıyor uçak havada:) Umarım modeline kavuşursun.

utkusmuk
01-08-2010, 23:40
inşallah kavuşurum abi suan hala incelemelerdeyim, ilk bi modeli alayım birkaç ay standart donanımla nekadar ögrenmem gerekiyorsa ögrenirim o süre zarfında da düşe kalka elektroniğe muhakkak zarar veririm ancak o zaman modifikasyonu gerçekleştirebilirim

ozan07
02-08-2010, 00:06
Memoties, iyi bir seçim yapmışsınız. Yedek pervaneden başka hiç birşeye ihtiyacınız yok, sadece daha uzun uçmak için yedek batarya alabilirsiniz. Ben de uçak kullanmadan önce uzun yıllar microsoft fligt simulatör kullanmıştım ve çok faydasını gördüm. Modelciliğe ilk helikopter ile başladım. Oryantasyon olayını helikopter ile çözdükten sonra uçağa geçtiğimde flight simulatörden edindiğim uçak deneyimlerim sayesinde hiç zorlanmadım.

Memoties
02-08-2010, 12:25
Teşekkür ederim, bugün uçağı sağlamlaştırmak için çıta ve yapıştırıcı alacağım, Çıtanın boyu ve materyali hakkında önerileriniz var mı?
Yapıştırıcı bulursam epoxy alacağım, ama bulamazsam diye önerebileceğiniz bir yapıştırıcı var mı?

utkusmuk
02-08-2010, 13:02
çıta yerıne kanadı boydan boya kolı bandıyla bantla derim

anlay
02-08-2010, 15:42
çıta yerıne kanadı boydan boya kolı bandıyla bantla derim

Evet kesinlikle kanat mutlaka düzgünce bant ile tamamen kaplanmalı.

Memoties
03-08-2010, 11:29
Merhaba arkadaşlar, uçak az önce elime ulaştı. Beklediğimden daha büyükmüş :) yanında yapıştırıcı, küçük bir balancer, R/C Flight simülasyon cd'si ile geldi. Montaja başlayacağım ama baya zor görünüyor. Bataryası da baya küçükmüş. Fotoğraflarını çektim birazdan upload edeceğim. Fotoğrafını çekmemi istediğiniz özel bir yer varsa çekip upload edebilirim.

Uçağı montajladım, bataryasını taktığımda bip bip ses çıkarıyor, bir süre sonra daha kalın bir sesle bipliyor, kumandayı açmadan ötmeye başlıyor. Neden olabilir?
Ayrıca bataryasından iki kablo çıkıyor, biri 2 pinli, öteki 8 pinli, 8 pinliyi sadece şarj için mi kullanıyoruz?

utkusmuk
03-08-2010, 13:35
uçagına kavusmussun hayrlı olsn:)

Memoties
03-08-2010, 14:08
Uçağın kanatlarını içinden çıkan yapıştırıcı ile birleştireceğim, elimde çıta yok boydan boya koli bandı kullanacağım. İçinden çıkan yapıştırıcıyı 1'e 1 oranında karıştırıp kanatların birleşme noktasına sürün diye yazıyor, birleştirme konusunda önerileriniz var mı?

ozan07
03-08-2010, 23:09
http://img213.imageshack.us/img213/6791/imag0175r.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/6791/imag0175r.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/5266/imag0176.jpghttp://img823.imageshack.us/img823/5266/imag0176.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/5266/imag0176.jpg,

Bendeki fırçasız WD sportstere şöyle birşey yaptım, koçtaştan aldığım polyester bant, hem sağlam yapışıyor hem de (bana göre) dekoratif duruyor. Ben kanatları ortadan yapıştırmıyorum, uçağı motosikletle taşıdığım için ve sırt çantasına koyduğum için sökmem gerekiyor, fakat arabanız varsa ve taşıma sorununuz yoksa epoksi ile ortadan yapıştırabilirsiniz. Epoksiyi her yerden bulabilirsiniz, epoksiler çift karışımlıdır değişik markalarda satılırlır, koçtaşta ve hırdavatçılarda bulunur.

Memoties
04-08-2010, 00:25
Resimler için teşekkür ederim Ozan abim, dikkatimi çeken boydan boya bantlamamışsın, arada boşluk var, bu kanadın havadayken katlanmasına neden olmaz mı?
Ben klasik koli bandı aldım onunla kaplayacağım. Şimdi Real Flight ile uğraşıyorum fakat kumandayı bir türlü düzgün kalibre edemedim. Ben de adi bir analog joystick ile pratik yapıyorum şimdi. Real Flight'da wing dragon'a en yakın uçak hangisi, öneriniz var mı?

ozan07
04-08-2010, 04:22
Kanatları tutan tahta destek yüzünden ortadan katlanacağını zannetmiyorum. Bantları boydan boya çeksek, yani arada boşluk olmasa, bantın o noktada bir faydası olacağını zannetmiyorum, zaten tahta destek var ve lastikler sıkı sıkıya tutuyor, şimdiye kadar onca taklalar attım birşey olmadı.

Valla kimin ne kadar tuhafına giderse gitsin, Real Flight'ta uçuş karakteristiği wingdragon'a en çok benzeyen model "big stik" isimli yakıtlı bir model. Görüntü itibarı ile de hiç benzemez fakat uçarken ve takla atarken kumandaya verdiği tepkiler fırçasız wingdragon gibi.

http://img843.imageshack.us/img843/7346/bigstik.jpg
http://img843.imageshack.us/img843/7346/bigstik.jpg

Memoties
04-08-2010, 13:28
Teşekkür ederim Ozan abi, ben de artık Big Stik'le pratik yapıyorum, ama kumandamı düzgün bağlayamadım emülatör 6 kanal sanıyor o yüzden oyunda kalibre edemiyorum.
Sportster V2, Bigstik kadar kuvvetli mi?

ozan07
04-08-2010, 23:14
Memoties, elbette big stik kadar kuvvetli değil, ama wingdragon hafif olduğu için simulatörde o şekilde davranıyor (fırçasız wingdragon). Kumandayı kalibre etmek için sadece dört parametreyi girmeniz yeter, diğerlerine hiç gerek yok. Benim kullandığım rakamlar x1=0, Y1=4, X2=20 Y2=8. Bu rakamlar kumandadan kumandaya değişiyor, siz tek tek değişik rakamlar deneyin muhakkak bir tanesi denk gelecektir.

anlay
04-08-2010, 23:55
Ben ve sarp arkadaşım bugün Formula1 de uçuş yaptık.Rüzgarlıydı hava .(Saatte 21 km.) WD4 V2 nin bir diğer eksiğide bana göre iniş takımı.Burasıda zayıf.ben ilk defa uçak uçurdum.2 uçuş yaptım o rüzgarda bile iyi gitti:)Bir kısa mesafeden düşüş oldu,oda benim acemi olmama rağmen Alçak geçiş yaparken (yaklaşık 3 metrede) uçağı ters çevirmek istememden oldu.Bende uçağı komple kapladım.Çok farkediyor.Bu gün sarp arkadaşımın kullandığı WD4 'te düştü,Koli bandına rağmen kanat tam ortadan V şeklini aldı.Yine türk işi bantla hallettik,hatta bir ara uçak piper cub görünümlü oldu:) Kısacası tam kaplı olması kırımı daha çok önlüyor.Ama ozan arkadaşımızda hucum kenarlarını kaplamış.

Memoties
05-08-2010, 17:57
*E-FLY* kumandayı Real Flight simülatöründe sorunsuz biçimde çalıştırmayı başardım. Bunla ilgili konu açtım detaylı biçimde anlattım. Sadece E-FLY değil bütün kumandalarda kalibrasyon sorununu çözebilir.(finish'e tıklayamama sorunu)


http://www.hobbyrc.com/forum/threads/55854-Real-Flight-Kalibrasyonda-Finish-e-t%FDklayamama-sorunu-%C7%F6z%FCld%FC.-E-Fly-kumanda-sorunsuz?p=651166#post651166

Memoties
07-08-2010, 19:00
Merhaba arkadaşlar, sayenizde dün akşam ilk uçuşumu yaptım. Karabiga'daki Garanikos savaş alanında uçurdum. Rüzgar uçağı indirip kaldırdığım yere yandan esiyordu o yüzden iniş kalkışlar biraz zor oldu, orta derecede rüzgar vardı. Kuyruk kanadı da biraz yamukmuş uçurunca belli etti kendini. Gene de hiç kırımsız uçurmayı başardım. Simülatörün çok katkısı oldu. Uçururken başlarda biraz stres yaptım, rüzgar uçağı sallıyodu havadayken, elim titredi bir ara düşürme korkusundan :)

Ailemle beraber gittim annem telefonla vidyoya çekti. çok eğlenceli bir uçuştu :) Vimeo linki veriyorum.

http://www.vimeo.com/13957099

Hepinize teşekkür ederim yardımlarınız için. Kırımsız uçuşlar!

myssba
07-08-2010, 20:26
Mehmet Can, eline sağlık, rüzgara rağmen iyi kalkış ve iniş. Viedo da müziği ile birlikte güzel olmuş. Devamını dilerim.

Joker73
07-08-2010, 21:27
Bu ilk kalkış ve inişte yan rüzgara rağmen iyi den de güzel iki iniş ve kalkış yapmışsın.İniş takımlarındaki taş parçası uçuş öncesi kontrolleri unutmaman gerektiğine dair bir işaret olmalı.

Uçuş çok temiz gerçekten, tebrik ederim.

Memoties
07-08-2010, 22:12
Yorumlarınız için sağolun, vidyoyu youtube'a da uploadladım ama copyright mopyright dedi müziklerimi beğenmedi sesi iptal etti. Upload ederken dikkat edin 1 saat boşuna bekledim yüklemesini.
Kontrolde servoları falan kontrol ediyodum da tekerlerin sıkışacağı hiç aklıma gelmemişti. İkinci kalkış azcık sakattı aslında, az daha arabaya vuruyodum uçağı son anda rudder ile kurtardım :)
Yarın gene uçuracağım şans dileyin :)

İyi akşamlar.

atambay
07-08-2010, 22:38
Mehmet ilk uçuş özellikle iniş olarak çok iyi. Bu konuda yeteneklisin. Modelciliği de sevdiysen tahmin edemeyeceğin yerlere gelebilirsin. Sakın bırakma bu işi.

Memoties
07-08-2010, 22:41
Sağolasın Metin abi, evet ilerletmek istiyorum, şimdilik öğrenme aşamasındayım, ileride FPV sistemi kurmayı da düşünüyorum.

atambay
07-08-2010, 22:49
Boşver FPV yi sana birşey kazandırmaz. En kısa sürede yarışmalarla ilgilenmeye başla. Yeteneğini bilgi ile desteklemen lazım. Uçuş dinamiklerini öğren, akrobasi hareketlerini öğren biz de izleyelim :)

manlnwhite
22-08-2010, 23:21
Boşver FPV yi sana birşey kazandırmaz. En kısa sürede yarışmalarla ilgilenmeye başla. Yeteneğini bilgi ile desteklemen lazım. Uçuş dinamiklerini öğren, akrobasi hareketlerini öğren biz de izleyelim :)

Katılşıyorum FPV hem pahalı hem zor bir iş çok ufak hatalar ciddi maddi kayıplara yol açabilir.

Memoties
31-08-2010, 12:45
Arkadaşlar sanırım benim kumandam bozuldu, uçağı bir daha uçuramadım bu yüzden. İlk uçuştan sonra kumandayı kapamıştım ama pilleri içinde bırakmıştım, nasıl olduysa bütün piller bitmişti, şarj da edemedi, pildendir dedim pil aldım gene şarj etmedi, şarj aleti aldım şarj ettim, şarj edilmiş pille de açılmadı kumanda yeşil ışığı yanmıyor.
Kumandayı simülatörde kullanırken uyduruk alkalin philips pil kullanmıştım, uzun süre kullandığımda piller çok ısınmıştı, ve heralde çok ısındığından piller erimiş, akmış. Kumandanın pil yuvasını temizleyip pilleri de atmıştım, ilk uçuşumu yaptım o kumandayla ama ne olduysa bir daha kullanamadım.
Sizin başınıza böyle birşey geldi mi? Kumanda hiç açılmıyor içini açıp kontrol etmeyi düşünüyorum, bir öneriniz var mı?


Edit: Sorunu çözdüm, pillerin akmasından kaynaklanan basit bir temassızlıkmış, bıçakla sertçe kazıyınca düzeldi.

Memoties
02-09-2010, 21:15
Kumandanın garanti durumuyla ilgili bir bilgisi olan var mı? Garantisi gider diye içini açmıyorum, yetkili servis ya da garanti.. herhangi bir öneriniz var mı? Açarsam garanti gider mi?



Edit: Sorunu çözdüm, pillerin akmasından kaynaklanan basit bir temassızlıkmış, bıçakla sertçe kazıyınca düzeldi.