PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : planlar



thk26
16-12-2010, 23:48
Arkadaşlar plan atabilirmisiniz planör lastik motorlu farketmez elimde 10 adet lastik motor var bende model yapmak istiyorum plan linkleri varsa verirseniz sevinirim.Ypısı serçe , pilor pm gibi modellerin yapısı ile çubuk model olursa iyi olur yardımcı olursanız sevinirim.



şimdiden teşekkürler.........

atambay
17-12-2010, 03:43
plan linkleri var forumda. okuma yazma öğrendiğinde kolayca bulacaksın.

email
17-12-2010, 13:18
okuma yazma öğrendiğinde kolayca bulacaksın.

yazma kısmında sorunu yok, okuma kısmına çok çalışması lazım.

thk26
19-12-2010, 18:36
tamam.Bulduğum planların linkini buraya yazarım uygunsa siiz cevaplarsınız.Bir konu örneği verseniz planlar hakkında

thk26
19-12-2010, 18:56
plan konusunda yardım edecek yokmu?

PATO
19-12-2010, 18:56
RC Uçak -> Genel Konular bölümünde UÇAK PLANLARI adında sabit bir konu var. Orada çok sayıda plan sayfası linki mevcut, aradığınızı bulma şansınız yüksek. Konunun linki: http://www.hobbyrc.com/forum/threads/8928-Uçak-planları

Joker73
19-12-2010, 19:20
Arkadaşlar plan atabilirmisiniz planör lastik motorlu farketmez elimde 10 adet lastik motor var bende model yapmak istiyorum plan linkleri varsa verirseniz sevinirim.Ypısı serçe , pilor pm gibi modellerin yapısı ile çubuk model olursa iyi olur yardımcı olursanız sevinirim.
şimdiden teşekkürler.........


plan linkleri var forumda. okuma yazma öğrendiğinde kolayca bulacaksın.


yazma kısmında sorunu yok, okuma kısmına çok çalışması lazım.


plan konusunda yardım edecek yokmu?

http://img534.imageshack.us/img534/2905/kpcaxdi6f5caq7s2f6ca9y7.jpg
Okumama konusundaki ısrarlarlı tutumundan dolayı tebrik (!) ederim.

iemrea
19-12-2010, 19:27
http://img534.imageshack.us/img534/2905/kpcaxdi6f5caq7s2f6ca9y7.jpg
Can yeter artık FORUMU OKUSANA bu arada 3 ch heli ile nasıl akrobasi yapabiliyosun :D:D

iemrea
19-12-2010, 19:29
plan linkleri var forumda. okuma yazma öğrendiğinde kolayca bulacaksın.

Öh be metin abi Can'ın pisikolojisini çökerttin resmen :D

thk26
19-12-2010, 20:31
Gürman abi hangileri serbest uçuş modeli.

PATO
19-12-2010, 21:44
Gürman abi hangileri serbest uçuş modeli.
Aşağıdaki linke tıkla. Engine yazan açılır kutudan Rubber'ı seç. Yüzlerce lastik motorlu serbest uçuş modeli karşında...
http://www.profili2.com/eng/default_plans.htm
http://img27.imageshack.us/img27/761/23760328.jpg (http://img27.imageshack.us/i/23760328.jpg/)

atambay
19-12-2010, 22:42
Sonra yüzerce modelin herbiri için yüzlerce başlık aç. Bizi bunaltmaya devam et.
Bak sana bir iyilik yapayım. Şu adresteki planörü yap ama depronu nerden bulacağım diye başlık açma. Evde ne varsa ondan yap uçur.
http://www.hobbyrc.com/forum/threads/49771-1-saatte-Pratik-Indoor-Plan%C3%B6r-yap%C4%B1m%C4%B1

thk26
20-12-2010, 23:27
Yardımlarınız için sağolun

thk26
27-12-2010, 23:46
pato abi bu pilanları nasıl indirce isiplot ile ise indirdim ama tam anlayamadım

email
27-12-2010, 23:50
dün banlanmamışmıydı bu arkadaş.

ben anlamanı beklemiyordum zaten. cevaba bak hizaya gel

flybird
30-12-2010, 16:52
Arkadaşlar bu siteden plan nasıl indireceğiz??

mamooos
30-12-2010, 17:04
Hangi siteden??? Hobbyrc den mi?

flybird
30-12-2010, 17:47
http://www.profili2.com/eng/default_plans.htm

bu siteden

email
30-12-2010, 22:30
bu konuyu başlatan ve laf anlamayıp habire soru sorup duran eskişehirli arkadaşla bir akrabalığın yoksa bu sayfanın başını okuman yeterli olacaktır. tam tersi ise dualarım seninle.

(soru sormakta bir sorun yok, sorun cevabı verilmiş soruyu bir daha sormakta yani okuma özürlü olmakta)

flybird
30-12-2010, 22:57
bu konuyu başlatan ve laf anlamayıp habire soru sorup duran eskişehirli arkadaşla bir akrabalığın yoksa bu sayfanın başını okuman yeterli olacaktır. tam tersi ise dualarım seninle.

(soru sormakta bir sorun yok, sorun cevabı verilmiş soruyu bir daha sormakta yani okuma özürlü olmakta)

Galiba isminiz emil.Emil abi bu şahısla hiç bir alakam yoktur akma tanıştım ve forumdan memnun olmadığını söyledi bana.Ben giriyorum planlar çıkıyor ama indiremiyorum??

email
31-12-2010, 01:26
o zaman yardımcı olayım. ama eger can gibi yapacaksan bilki bu iş bir yere varmaz.

plan isteme işini bende zamanında bol miktarda yaptım. ama bunu yaptığımda elimin altında her çeşit balsada vardı, bir kaç model yapmışlığımda . yani alet edevat yerindeydi. eger sinir nedir bilmiyorsan sinir kesmeyi hiç yapmadıysan ve asıl önemlisi hazır bir kitten hiç model yapmadıysan sen şimdilik plan işini bir kenara bırak. vakti geldiğinde sana güzel bir plan arşivi (kağıda basılı) yollarım.

öncelikle eskişehirli abilerimizi bir gör (ESHAVK - Eskişehir Havacılık Gençlik ve Spor Kulübü Derneği - http://www.eshavk.org ) yok imkanım yok diyorsan sorun değil burdayız.


şimdi sıra sende, bugüne kadar ne yaptın ne ettin bir anlat. anlatki yolun neresindesin bilelim, ona göre yardımcı olmaya çalışalım.

neden plan indirmeyi anlatmadığımı da açıklayayım; ben ordaki planları kullanarak bir kaç model yaptım. planların çoğunda küçük ama önemli sorunlar var. yaparken farketmezsen sıkıntıya girersin.

flybird
31-12-2010, 09:19
emil abi canla tanıştım ve bana arı pm planı olduğunu syledi ve bana verdi onun üzerideyim şu an...

flybird
31-12-2010, 09:22
emil abi canın bir modelini gördüm stick up diye buldum planını elimdeki kapronla yaptım.Emil abi sana bir şey soracağım sen deprondan pm pilot yapmışsın böyle 3boyutlu modeller yapılırmı depron veya kaprondan??

email
31-12-2010, 19:07
genelde 3 boyutlu değilde "kabinli" kelimesi kullanılır. köpükten yaparsın ama kanat kısmını (aerofil) nasıl çözersin bilemem.

yazdıklarında Can'ınkilere benziyor; yazmadan önce düşün, sorunu bölük pörçük cümlelerle sorma. ya havasından ya suyundan :)

yazdıklarından anladığım kadarı ile daha başındasın işin ve alet edevatı geçtim elinde balsa dahi yok.


önce süzülücüler yap, pelikan mesela. kanat yapmayı öğrenirsin en azından. sonra pilot al (bu tavsiyem maliyet nedenlidir; yoksa serçe, sarp, martı vb modellerde var). pilottan çıkan burunlukla çeşitli köpük modeller deneyebilirsin, birazda lastik alman lazım tabi. sonra bir model daha yap. işçiliğin geliişmiş olur. neyin ne olduğunu bilirsin. sonra bunları fotografla burada yayınla. sonrasında neler yapacağımıza bakarız.

iemrea
31-12-2010, 19:19
flybird bence emil abinin dediklerini yapmadan önce balsa gibi malzemelerle kafana göre takıl ne biliyim araba felan yap maksat elin alışsın sonra emil abinin dediklerini yap ben 1 tane denedim balsa lastik motorlu bi uçaktı kanadı yaptım ilk uçuşta 3 parçaya ayrıldı yapıştırdım bida attım bu sefer de yandan acayip biçimde kırıldı ve kuyruğu gitti bende delirdim parçaladım uçağı :D

flybird
31-12-2010, 20:09
Benim elindi 2 adet balsa var1 metrelik ve bir plaka kapron.Ve bir model yaprım isterseniz ona bakın uçankuş eses diye

email
01-01-2011, 15:21
Ve bir model yaprım isterseniz ona bakın uçankuş eses diye

keşke görebilseydik.

flybird
01-01-2011, 18:48
Emil abi sen nasıl yaptın aireofili

atambay
01-01-2011, 20:36
Can o imzayı sil efendi gibi kendi nickinle bağlan. Ceza aldığında başka isimle üye olma.

flybird
01-01-2011, 21:09
haklısın metin abi

flybird
01-01-2011, 21:15
Emil abi sen nasıl yaptın aireofili

Aerofil olacaktı

email
02-01-2011, 11:04
kendi mesajımdan alıntı; "yazdıklarında Can'ınkilere benziyor; yazmadan önce düşün, sorunu bölük pörçük cümlelerle sorma. ya havasından ya suyundan"

kendini en fazla 3 mesaj tutabildi. herkesi kendi gibi zeka özürlü zannediyor. arada başkası kaynamasın diye uğraşınca komik duruma düşüyoruz ama yılmamak lazım.



attığı özel mesajlar :)

"keşke" başlıklı ÖM;
galiba konu silinmiş benim konu emil abi.Emil mabi araştırmalarım sırasında harika bir çubuk model gördüm adı f1D diye o modelin püf noktası nedir ki adam bi bıraktı birdaha yavaş yavş uçtu.

"3mm" başlıklı ÖM
Beki sen o çakma plotta nasıl yaptım aireofili.


halen okumuyor :) okuyanlar için ; Kanat kısmında profil vermekle uğraşmayıp dehidral vererek kanadı düz levha halinde hazırladım. Hücum kenarının altına 2- mm lik bir parça ekleyerek hücum açısı verdim. Kanadın üzerine esnememesi için balsa çıtadan destek yapmayı düşündüm.

mtfg
02-01-2011, 19:57
Yalnız Emil hocam hırsından dolayı kutlamak lazım yine de çocuğu....

email
02-01-2011, 22:36
hırs mı takıntı mı ?

hırslı olmak genelde iyidir ama hırsı enerjiye dönüştürürsen. bu arkadaşta tam tersi oldu anlamamakta ve okumamakta hırslı çıktı.

email
05-01-2011, 10:13
sonunda başardı :)

http://www.pistbasi.com/forum/viewtopic.php?t=1991&highlight=

değişen ne var ?

Reha Kaya
05-01-2011, 18:14
sonunda başardı :)

http://www.pistbasi.com/forum/viewtopic.php?t=1991&highlight=

değişen ne var ?

Allah sabır versin, diyelim.

Daha olmazsa Can'ın babasını tespit ettik nasıl olsa, oradaki arkadaşlardan biri ile aynı üniversitede görevli.

Hallederiz, bir şekilde. :lol:

leodent
06-01-2011, 12:18
Gerekli uyarılar yapıldı,önlemler alındı.