PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : pervane seçimi ve pitch hesaplama



tusubasa
06-03-2012, 02:02
170 cm boyunda 35 cm eninde teknemin gövdesi bitme aşamasında.üzerinde 2 hp benzinli motor olacak.süratli gitmesi için hangi ebatlarda ve açıda pervane kullanmam gerekir ve nereden bulabilirim.bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum

emrebuyukok
06-03-2012, 13:16
Yazdıklarınıza göre pervane seçimi yapmak çok zor. Örnek vermek gerekirse.
Benim arabam Opel Vectra buna ne lastik takayım.? Lastikçi soracaktır. Arabanız kaç model, hangi kasa tipi, jant ölçüsü nedir?
Kısacası tekneyi görmek bile yetmeyebilir. En güzeli birkaç pervane alıp en performanslı olanını denemektir. Aşağıda verdiğim örnekler çok kaba olacak ama sizin tarifinize ancak bu kadar yardımcı olabilirim.

http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcbp1516001
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcbp1816004_78d
http://www.r2hobbies.com/eng/proddetail.php?prod=rcbp1816004_78a
http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=dh-aqub9787
http://www.offshoreelectrics.com/proddetail.php?prod=oct-x670

tbatuk
06-03-2012, 17:29
170 cm boyunda 35 cm eninde teknemin gövdesi bitme aşamasında.üzerinde 2 hp benzinli motor olacak.süratli gitmesi için hangi ebatlarda ve açıda pervane kullanmam gerekir ve nereden bulabilirim.bilen arkadaşlardan yardım bekliyorum

istediğiniz pervaneyi takın 2 hp lik bir motorla tekneniz süratli gitmez. Yine de şaft çapınız nedir ? ve teknenizin ağırlığı ?

tusubasa
07-03-2012, 01:21
henüz ağırlığı belli değil tam bitmedi ancak 7_8 kg civarında çıkacak.plan proje yapmadan başladım.motor elimde vardı.7500 devirli bir benzinli motor.birkaç yere danıştım 4 palli olması gerek diyorlar.açıkçası bu pervane hesabını bilmiyorum.galiba deneme yanılma yöntemiyle olacak.100 km yapmaz biliyorum ama doğru pervane ile çok yavaş kalmaz umarım.yardım için sağolun

can88
23-03-2012, 00:47
Sürat içinse 4 palli pervane kullanılmaz, 2 palli pervaneler yada 3 palli pervaneler idealdir sürat için. 1.2 pitch pervanenin su itişi az olacaktır, motoru zorlamaz ama çok randıman da alamazsınız. 1.6 pitch değeri su itişi fazla olur ancak motorunuzu zorlar. Şuan için en ideal olanı 1.4 pitch değerinde bir pervanedir. Ancak sorun şu ki teknenizin boyutlarına ve ağırlığına göre motorunuzun gücü düşük kalacaktır. Pervane boyutlarını 65-70mm arasında ve 1.4 pitch değerinde tutup 2 palli bir parvane kullanırsanız şuanki setup ile en iyi verimi alırsınız diye düşünüyorum. Biraz pahalıdır ama hafif alüminyumdan yapılmış bir pervane bulabilirseniz sizin için daha iyi olacaktır.

Kolay gelsin.

aozgen
23-03-2012, 09:18
Not: bütün söylediklerim teoriktir,kolaysa sen gel yap demeyin.
Pervane teorisinde sürat için en yüksek pitch olmalı.Yani motorunuzun devri 7500 RPM ise bu devri yakalayabilen en yüksek pitch li(bu devrin üstüne çıkıyorsa pitch arttırılacak) pervane kullanmalısınız.Pal sayısını arttırmak hem pitch max değere ulaşmış hem de çap ı sığdıracak yer yoksa sığınılacak bir çözüm.(pal sayısı arttıkça pervane verimi düşer).Önce tekne formunun müsaade ettiği kadar çap la başlanıp sonra buna pitch değiştirilerek sürat denemeleri yapmalı.Bu durumda erişilen max pitch,daha aralarda biryerdeyse çap küçülterek pitch daha da arttırılmalı.Unutulmaması gereken suda motor tam gazda 7500 RPM civarını tutacak.Tabii böyle yüksek hızlı pervanelerde kavitasyon problemi de başlayacaktır.Bu da hızda ani düşmelere sebep olabilir bütün bunlar göze alınarak deneme/yanılma ile ideal sonuca ulaşılacak.
Bu arada sürat ile itme nin ters orantılı olduğunu söylemem lazım.Yani teknenizin kayan form tekne olduğunu kabul ediyorum.Ve pervanenizin tekneyi sudan kesebilecek bir itme verebildiği çaptan konuşuyoruz.

tusubasa
24-03-2012, 01:35
pervaneyi 3 pal döktürdüm.tornada işleyip taktık.hızını ve performansını suya atınca görücem artık.yorumlar için teşekkürler.doğrusunu bulmak için birkaç pevane değişmek gerekebilir

oliviera83
14-01-2013, 15:11
motorunuz kawasaki th 48 midir?

Hetzer
14-01-2013, 15:50
Not: bütün söylediklerim teoriktir,kolaysa sen gel yap demeyin.
Unutulmaması gereken suda motor tam gazda 7500 RPM civarını tutacak.Tabii böyle yüksek hızlı pervanelerde kavitasyon problemi de başlayacaktır.Bu da hızda ani düşmelere sebep olabilir bütün bunlar göze alınarak deneme/yanılma ile ideal sonuca ulaşılacak.


Model surat teknelerinde kavitasyon istenilen ve bilincli olarak yaratilan bir durumdur, hizda kavitasyondan oturu bir azalma olmaz ve pervaneler bu durum icin dizayn edilmistir.
Soylediginiz romorkor veya scale kargo gemisi olsa gecerli olabilirdi ancak surat teknleri zaten kavitasyon pervaneleri kullanir.Bu pervaneler kavitasyon kabarciklarini pervane arkasina sevk eder ve orada patlayan kabarciklar kavitasyondan kaynakli pervane hasarini azaltir.

Kavitasyon sayesinde suyun yagunlugu ve dolayisi ile pervane yuzeyindeki surtunme azalir ve cok yuksek devirler elde edilir.
Bunun daha da ilerisi ise yuzey pervanleridir. Pervanenin yarisina yakin kismi su yuzeyi disinda calisir ve maksimum kavitasyonun yaninda yuzeyden de hava alarak su yogunlugu daha da dusurulur. En yuksek performansi bu tip uygulamalar verir.

Kavitasyonun derinlik ve dolayisi ile basinc ile azaldigi dusunulurse model surat teknesi uygulamalarinda pervaneler hem yuzeye cok yakin hem de govdenin disinda konumlandirilarak maksimum devir ve kavitasyon elde edilmesi saglanir.