• Fletcher Sınıfı Türk Destroyer Revell 1/144

      Eveeeettttt...... bir tane daha deli işi, Çin işkencesi projeye daha hoş geldiniz arkadaşlar

      Peki, bu seferki arkadaşın öncekilerden ne farkı var? Bu sefer Türk donanmasından bir arkadaş olacak kendileri




      Çalışmalarımıza, tabiki araştırma yaparak başladık. Esasında bizim kullandığımız Fletcher sınıfı Destroyerler ile Alman destroyerleri, birkaç teknik özellik olarak aynıymışlar. Farklılık sadece menzil ve motorlarındaymış. Nereden mi öğrendik? Pek sevgili Jane ablamız, 79 yılı Ülkeler Donanması Almanağını hazırlarken öyle yazmışta ondan

      Haliyle bende Revell'in German Destroyer Class 119 maketini seçtim. Buda demektir ki seçtiğimiz kitin görüntüsünde çok büyük bir değişiklik ve belki hiç değişiklik olmayacaktır. Ama yinede bulabildiğimiz tüm fotolarınıda internetten topladık bizdeki biraderlerin, ne olur, ne olmaz.... diyerek. Bakacağız artık ne yapıp ne yapamayacağımıza





      5 kardeş olarak gelmişler bize. Hepside 42-43 yapımı. Haliylede az çok savaş gazisiymişler. Bizdeki adları ise hep 'İ' ile başlayacak şekilde konmuş nedense

      -İstanbul
      -İzmir
      -İzmit
      -İskenderun
      -İçel

      Gelelim kitimize....

      Parça bol, bolda benim Sosludan sonra yinede az geldi gözüme Üstelik birde yeni kalıp, hiç şansı yok anlayacağınız ;D

      Tahminen 4-5 ayda biter diye düşünüyorum ne yalan söyleyeyim Sonuçta ağırlıklı 2 renk boyanacak ve çok fazla eskitme olmayacak. Zorlarsa bir RC kısmı, CG ve kullanım zorluğu açısından terletecektir. Haaaa... birde mümkün olursa ana Mast'ı (radarın falan olduğu direği) pirinçle değiştirmeyi düşünüyorum. Orada belki bir sıkıntı çıkabilir. Bakacağız artık..




      Tabii bu arada hemen bir Eduard detay setide patlattık arada. Sadece rafta dursaydı gerek yoktu ama havuz mavuz derken, vardevelaların canına ot tıkanıyor



      Vede RC parçalarımızın bir kısmı. Şansıma daha evvelden tam ölçeğinde şaft kovanı, şaft ve pervane seti alıp bir kenara atmışım. Gerçi boyu biraz sıkıntılı gibi duruyor ama onuda hallederiz evvel Allah.

      Hayır, bu ilerde nasıl olsa yarar diye bir şeyler alıp, biryerlere gömmek sadece biz modelcilerde mi var yoksa tüm diğer hobicilerin huyu mu bu?




      Isınma turlarımızı halletikten sonra, yavaş yavaş sağlı sollu yoklamaya başladık kardeşi. Önce gövdeyi birleştirdik caponun kudretiyle. Aralık boşluklara ise bastık macunu nasıl olsa yaparken gerekecek diye. Motorları da yuvalarına oturttuk bir güzel. Arkasından geçtik şaftları bağlama işine. Tahmin ettiğim gibi şaftlar, haliylede şaft kovanları kısa geldi





      Allahtan çözümü basitti. 3 mmlik pirinç boruyla uzattım şaftları bir güzel. İyi hoşta niye böyle bir tadilat yapmak gerekti

      İfinim cevabı basit. Temel fizik kanunları bkz. Arşimet, Birleşik Kaplar Teorisi. Eğer, şaft kovanının tekne içindeki ucu su seviyesinden aşağıda kalırsa, içeri su alacaktır da ondan. O yüzden, kovanın ucunu bu seviyenin üzerine çıkartmak zorundayız. Peki ama şaft kovanlarının giriş açısı belliyken vede bu açıyı dikleştirmeden ne yapmak lazım?

      Açıkcası üç yolu var;

      -flexi şaft kullanmak. Böylece şaft eğerek kısa mesafede su sathı üzerine çıkarmak. Tercih etmedim çünkü hem bu ölçüde flexi şaft Türkiyede yok, hemde getirtmek fuzuli yere masraf.

      -keçe alıp, kovanın dış ucuna takmak. Çok mantıklı değil, iki gün sonra bozulursa tekrar bir yerlerden bulmak gerekir

      -kovanın içindeki ucu, su seviyesinden yukarıda kalana kadar uzatmak. İşte benim yapacağımda buydu.





      Tabi akabinde başka bir sorunla daha karşılaştık. Bu seferde şaftalr kısa kaldıÜstelik araya ek yapma gibi bir durumda olamazdı. İşte o zaman aklıma, çelik pushrodlar geldi. 2mm genişlikleriyle pervane için idealdiler. Ayrıca boy akabinde uzadı. Üstelik eğilebilecekleri içinde, şaft kovanın içerisinde oluşabilecek az biraz çapa uygun olarak şekil alabileceklerdi



      Dümense en basiti oldu ne yalan söyleyeyim. Direkt gidip bir dümen takımı aldım ve doğradım. Üzerinede scriberla gerekli hatları açtım mıııı?



      Gelelim bu arada yapılanlara.....

      Önce bir güzel şaft kovanlarımız yükselttik altlarına takoz koyarak Açıkcası gözüm bu yüksekliği pek kesmedi ama olabileceği ancak bu kadar oluyor. Daha fazla açı vermeye kalkarsam, kovanların iç çeperleri bayağı bir çap yapacak, oda şaftı sıkıştırabilir :-X Böyle conversionlarında kötü tarafı bu. Ne kadar araştırırsanız araştırın, tüm model bitmeden tam olarak ne olacağını göremiyorsunuz Gerçi çok önemli değil çünkü içeri su alacaksa bu yükseklikle az az alacaktır. Haliyle tekneyi yüzdürürken ara ara kontrol ederek, üzerinden gelinebilinecek bir sorun. Ama tabiki kontrol etmemek varken, bununla uğraşmanın ne manası var Büyük ihtimmalle bu akşam yapacağım küvet testinde kokusu çıkar



      Arkasından aldık elimize hazır dümenimizi, bir güzel açtık scriberla üzerindeki girintileri aslına bakarak. Merak edenler için söylüyorum. Esasında teknenin içinden çıkan dümen tertibatıda uydurup kullanılabilinir. Ama hazır birşeyi az biraz tadilatla kullanma imkanı varken, açıkcası uğraşmak istemedim.



      Bu işide hallettikten sonra, motorlara el attım. Daha takarken kabloları elimde kalmıştı. Hem bu sebepten, hemde açıkcası biraz daha kuvvetli kablo kullanmak için söktüm hepsini ve daha kalın kablolarla değiştirdim bir güzel.





      Bu işleride hallettikten sonra geldik teknenin 'hull', gövde kısmının kuvvetlendirilmesine.





      Son olarakta bir dry fit fotosu alıp, dün geceyi sonuçlandırdık. Yarın akşam şaft ve dümen kovanlarının kesimleriyle küvet ay pardon yani havuz testi var ;D



      Dümenimizide taktıktan sonra yerine (bu arada önüne ufak bir su seti yaptık ne olur ne olmaz, hani belki su sızarsa tutsun diyerek ), aldık götürdük kızı su testine. Bayağı dayanıklı çıktı kerata, ben bile beklemiyordum bu kadarını Öncelikle, suya umduğum kadar oturmadı. Üstelik üzerine koyduğum ağırlığa rağmen yine umduğum kadar suya gömülmedi. Buda demektir ki dönüşlerde saçmalamazsam ve tam gaz gitmek gibi fanteziye girmezsem gayet kolay bir yüzüşü olacaktı







      Su testini başarıyla geçen teknemizin, elekronik donanımını yerleştirmeye geçtik.



      Tabiki bir su testi daha yapmasaydık olmazdı vede ınınınınnnnıııııın....YAŞIYOR YAŞIYOR.... ;D Artık gönül rahatlıyla maketi toplamaya geçebiliriz.... Sırada ezilme vede göçmeler ile en sevdiğim kısım Tesviye Vasfiye işleri

      [IMG]http://i438.photobucket.com/albums/qq102/ceb76/Fletcher/100_2724.jpg[/img

      Önce alt kısmın tesviye işini ettim bir güzel. Nazar değdirmişim herhalde kendimeki bu sefer uzun sürdü. Kaydırmışım yapıştırırken. Haliyle caponun gücü karambole kaynadı



      Arkasından, bizim teknelerin ref fotolarına bakıp, giriştim makete sağlı sollu. Hani illa hep yeni birşey deneyeceğiz ya, hani macera olsun hesaaaabı hııııışşşştttt ....... Aldım elime cetveli, sabit markerı. Başladım kutucuk çizmeye.



      Arkasından, başladım azar azar bu diktörtgenlerin içlerini boşaltmaya. Daha çoook işim var çoooooook :o Üstelik birde ince zımpara yiyecek tüm buralar ve arkasından eğer gerekirse bir kere daha kazıma vede tekrar zımpara



      [QUOTE=ceb76;644394]Önce alt kısmın tesviye işini ettim bir güzel. Nazar değdirmişim herhalde kendimeki bu sefer uzun sürdü. Kaydırmışım yapıştırırken. Haliyle caponun gücü karambole kaynadı



      Arkasından, bizim teknelerin ref fotolarına bakıp, giriştim makete sağlı sollu. Hani illa hep yeni birşey deneyeceğiz ya, hani macera olsun hesaaaabı hııııışşşştttt ....... Aldım elime cetveli, sabit markerı. Başladım kutucuk çizmeye.

      Arkasından, başladım azar azar bu diktörtgenlerin içlerini boşaltmaya. Daha çoook işim var çoooooook :o Üstelik birde ince zımpara yiyecek tüm buralar ve arkasından eğer gerekirse


      İlk foto, güvertedeki göçükleri şettirmek için kullandığımız uç vede yaptıkları. Sabit mürekkepli kalemle böldüğümüz kareciklerin içlerini bu uçla traşladım. Daha sonraysa zımparayla bir güzel tesviye vede vasviyesini yapıp, Tamiya sprey astarla genel duruma baktım.



      Fotolardan gördüğüm kadarıyla bir iki yeri az biraz daha mıncırmam lazım ama hadi neyse






      Arkasından zehirli boya kesiminin üzerindeki 'gara' renkteki bölümün boyamasına geçtim. Bu kısım esasında decal olarak verilmişti. Fakat ref fotolarında kalınlığın verilen decalden daha fazla olduğunu fark ettim. Üstelik boyamak varken decalde neydi diyerek Vallejonun Negro rengini raftan çıkardım.

      Tabiki akabinde, teknemiz bir güzel tekrar mumya moduna sokuldu







      Bantlarla, kağıt peçeteler söküldükten sonra baktıkki bazı yerlerde rötuş lazımmış, hemen akabinde de oraları iyi ettik



      Öncelikle servodan dümene giden telin kastırdığının fark edilmesine istinaden, güvertede sürttüğü yer nispeten azalsın denilerek kesilip alındı. Böylece sürtünmeyle servonun üzerine binecek yük azda olsa azaltıldı.



      Arkasından üst güverteyi sabitlemek ve böylece seyir esnasında suya uçmasını engellemek için güverte üzerinde kamufle edilebilinecek yerlere vida delikleri açıldı. Bu deliklerin karşılığı olan güvertenin iç kısımlarına ise vidaların tutunacakları somunlar, ufak platformlara takılıp yerleştirildi. Bu mini platformları ise önce japonla tutturup, sonra epoksi/microbalonla sabitledim. Birde boyandılarmı Alllaahhhh....




      Son olarakta güvetenin burun kısmına bir ek yaparak, yerine montelendiğinde kızak görevi görerek kabarmasını engelledim



      Tüm bu işlerle beraber teknenin hemen hemen tüm statikten dinamiğe çevrilme işi tamamlanmış oldu. Birde ikinci güverteyle ilgili kesme biçme işini edersem, malın tüm işini iyi etmiş olucağım Son olarakta yine ufak bir dry fit...




      Yavaş yavaş maketin birleştirmesine geçtik artık Tabi bunla beraber, daha dakika 1 gol 1, selamın kavlen ilk tadilat işide başlamış oldu Gerçi can sıkacak bir durum yok ortada, tüm maketin en kapsamlı vede belkide bir iki tadilatından birisi. Anlayacağınız sadece işgüzarlıktan homurdanıyorum o kadar ;D

      Arka bacadaki radar ekipmanı ile maketin içinden çıkan plan arasında azda olsa (höh....ne azı tamamıyla farklı ) bir fakllılık mevcut. İşte bu gruba giriştik




      Öncelikle gerekli ekipman sağdan soldan toplandı, esasında 'yaşasın oğlanın oyuncakları...' çığlıklarıyla odasına dalındı da denilebilinir Büyük radar kutusu, oğlanın tabancasının mermisinden uyduruldu. Çıbık mıbıklar ise eldeki sitiren mitirenlerle, ahşap kaplama çıtalarından şettirildiler. Açıkcası çok içime sinmesede, en azından gerçeğine yakın bir görüntü yakalayacağımda kesin





      Az biraz daha işi var, sonra ver elini rötuş işi...


      Arkasından, büyük radar kutusu içime sinmediği için söküldü vede tekrardan elde kalan bombalardan imal edildi Böyle daha bir güzel olduğu kesin



      Daha sonra, rötuş boyalarının kurumasını beklerken, ikinci bacaya geçeyim dedim vede ınınınınnnııııın..... kızımız bana ilk golünü atıverdi. İşkenceye almamın akabininde çatır diye bir ses çıkararak dağılıverdi Bir tarafında çatlak varken, diğer taraf anında ikiye bölündü Dün yapıştırdım vede macununu attım. Sırada tamir var anlayacağınız.




      Bir diğer sıkıntılı durum ise ana masttan (ana direkten) kaynaklandı. Bildiğiniz üzere RC olacak olan kızımızın güverte kısmını söküleybil/takıleybıl yapmak durumundayım. Fakat planda görmüş olduğunuz üzere, direğin ön kısmıyla ayakları tam olarak sabit ve çıkabilecek parçaların ikisine birde basıyor. İşte o yüzden ufak bir tadilatla, burnunda bir kısmını açılıp kapanacak kısma ekleyeceğim. Haaa diyeceksinizki bu şimdi mi görülür? Siz ne diyorsunuz, burnu çoktan silikonlayıp, su geçirmezliğini bilem ayarlamıştım ama gerisin geriye söktüm bile > Eeeee... demiştim, bu tip çevirmelerde, neyin nereden çıkacağı hiç belli olmaz ??? Gözden kaçmış ufak bir nokta bile başlı başına sıkıntı doğuran büyük bir probleme dönüşebilir. Neyseki bu sefer erken fark ettim. Yoksa son anda ortaya çıksaydı, ayıkla pirincin taşını olacaktı





      Macunun kurumasına istinaden, bir güzel tesviye vasfiye işlerine daldım ve bacaların parçalarını topladım yine. Az göçük giriklere ise her derde deva caponla giriştim. Oldu mu? Oldu. Az biraz daha uğraşılabilinecek yer mevcut. Ama yine deneyimle sabit, kurcaladığım anda cılkı çıkacak. Oralara eskitmelerde kamuflaj uygulayacağız artık



      Arkasından, rötuş boyaları ile referans fotolara göre yapılabilinecek tadilatlar yapıldı. Bir tek arka bacadaki merdivenin yeri içime sinmedi çünkü bizdeki merdivenin yeri daha kenarda. Ama doğruya doğru, elimde ölçeği kurataracak merdiven yok ve sadece 2 merdiven için koca bir set almayada niyetim yok.

      Neyse ifinim. Biten bacalarda ahanda böyle oldu....





      Artık maketimizi toplamaya geçmiştik. Güvertenin bina yapımına başladım artık. Parçaları yerine otturttuktan sonra iç çeperlerine bol miktarda sıvı silikon çektim. Bunu yapmamdaki esas sebep, hem yapışan parçaları kuvvetlendirmek, hemde su sızdırmazlığını sağlamak.

      Parçaların sağlam olması lazım çünkü güverte söküleybıl takıleybıl. Haliyle esnediği zaman, çatır çutur sökülür yerinden ki havuz başında al başına belayı Diğer taraftan ne kadar iyi yapışırsa yapışsın, illaki arada boşluk kalır ve su denen illet iğne deliğinden geçer 8) Yüzücek bu kardeşiiiiimmmm, yüzücek.....rafta kurumayacak öyle boynu bükük




      Vede ufak bir kuru montaj daha.

      Bu makale başlangıçta forumdaki konuda yayımlandı: Fletcher Sınıfı Türk Destroyer Revell 1/144 başlatan yazar ceb76 Orijinal mesajı görüntüle
    • Reklam Alanı

    • Reklam Alanı

      300x250 Sağ orta
    • B - Boat