• 1:16 Mercedes Benz SK Facelift 3544 K 8x8 Obwald Scaleart Servonaut Damperli Kamyon

      4. projemle karşınızdayım,

      1:16 Mercedes Benz SK Facelift 3544 K 8x8 Damperli Kamyon

      Daha önce yaptıgım NG 3535 in kardeşi SK 3544. 35 ton 440 Bg ama buna uygun dekal bulamazsam 3535 yada 4144 de olabılır Bu SK ve NG serilerini çok sevdigim için ıkı damperlı kamyonumuda bu serılerden yapıyorum.

      Araç 8x8 olacak ve normal kutu tipi meiller hafriyat damper olacak üzerinde Cnc yapımı

      Hidrolik NG ye göre belirlenecek

      Motor, şanzıman ve kullanılacak difler henüz belli degil. Bunlara Ng3535 için aldıgım ve alacagım malzemeye göre karar verecegim.

      Şase obwald 530 mm lik şase olacak ve diger ara parçalar obwald parçalarından olacak. Şimdilik çokta birşey yazamayorum araç hakkında şimdilik sadece kabının resımlerı var onla idare edin. Bu arada bu kabın obwald degıl. Belkı ılerıde obwald versiyonu ile degiştiririm ama bu da baya nadir. Ve de kabınle ılgılı olarak su ankı ızgarasını kullanmayacagım onun yerıne sk94lerın kalın panellı ızgarasını kullanacagım.

      Bugun çok acayip bir haberle uyandım. Beni tanıyan abılerımızın arkadaşlarımızın bildigi üzere exkavatör sorunu hala çözülmedi ve sabrımı sınırlarını zorlamaya devam ediyor fakat bugun kardeşim bana senın adına bir paket geldi dedi ve pakettede mercedes kabin parçaları var dedi ve resmini gönderdi. Gelen parçaların hepsi obwald Mercedes benz SK short cab facelift parçaları ki ben obwaldın sitesine üyeyim ve sitede bu parcalaır sadece izlemeye almıştım. Ama izlemeye aldıgım butun parçaları bana göndermişler yanı komple short kabin parçaları , tampon ve basamaklar ve facelift kalın ön ızgara ve sk ve ng serilerine özgü hidrolik ataşmanı. Toplamda 247 + 25 eur yapan bu takıma ben 0 eur ödedim. Ve tam bir süpriz oldu benım için çünkü ne yakın zamanda siteye girmişligim var nede bunlarla ilgili bi girişimim oldu tamamen ilahi adaletin tecellisi gibi birşey oldu. Bu hobiye başladıgım ilk günlerden beride almak istedigim kabinlerin başında geliyordu bu model ve bu obwald parçaları. Çok gariptir tutar 247 eur gozukmesıne ragmen gümrügede girmemiş . Tabı ben bir iki gün içinde obwaldı arar durumu anlatırım.


      Ama sonuç itibariyle bir adet daha Mercedes SK short kabinim oldu. Şimdı bu parcaları kombıne edecek bır adet Wedıco Mercedes SK kabın almam lazım.


      Tabi bu gelen parçalarıda kopyalamayı dusunuyorum, Bunlarla beraber bu ölçekte üretilmiş Mercedes NG ve SK parçalarının % 95 ine sahibim ki hedefimde buydu bu sartlar altında olabılecek en iyi NG ve SK modellerini çok rahatça yapabılecegım gıbı gozukuyor


      Resim




      Oswald modellbau dan gelen geliştirme parçaları parçalar gerçekten çok güzel ama parçaların klavuzunda da yazdıgı gibi wedico geliştirme parçaları tamamen wedicoya uygun üretilmişler bu yuzden wedicosuz eksik kalıyorlar. öyleki tamponda farlar yok, allahtan bende fazladan far takımı vardıda taktım ustune ve ızgrada mercedes amblemıde yok oda fazladan vardı onuda oyle koydum. Şimdi bır tek wedıco sk bır kabın alacagım. ve bu kamyonda obwald ve wedıco kabın kombınasyonunu kullanacagım.


      Resimler:




      Şimdilik sadece ilk ve son halini resimlerini koyuyorum modelimiz Facelift SK 2638 S formasyonunda bir süreligine. 1 bayram boyunca olanlar Haftaya dıngıllerı ekleyecegım ve ısık ses ve dıger elektırık aksamını tamamlayacagım. Zaman bulunca detaylı bır sekılde boyama aksıyonunu ve kabının toplanmasını anlatacagım





      Evet vizelerden kurtulduktan sonra simdi detaylı olarak kamyonumu anlatabilirim


      Kamyonu almanyadan ebaydan aldım SK 3850 starter kit üzerine motor, 1 adet plastik dif , wedico esc ve ışık ve ses kitleri var. Bende elimdeki parçalarla bu modeli modifiye edip facelift 2638 S formasyonuna getirecegim.


      Öncelikle mevcut kiti parçalayıp kabini selolozik tinere yatırdım , boya plastik bazlı oldugu için baya ugraştırdı. Sonra evren oto sanayiden aldıgım astar ve oto boyalarını butun parcalar uyguladım. Tabi air brush yardımıyla . Eskiden spreyle ugrasıyordum ama air brushtan sonra sprey sahiden buyuk yalan ve masraf. Boyama fotoları.











      Şase jantlar ve şaseyle baglantılı parçalarda klasik mercedes kahverengi kiremit rengini kullandım. renk 380 gr kırmızıya 30 gr siyah ile 5 dk de ortaya çıktı . Boyacı abi iki dkde yaptı valla siyah renk parlak siyah , kabin ise krom sarısı. Hepsi yerli boya ve alınabilecek fiyatlardalar. Bazı yabancı boyların kutusu 60ytl ye kadar olanları varmış. ama bunlar onlar gıbı cep yakmıyor . Boyalar zaten hemen 10 dkde kuruyor boyama işlemi bttikten sonra önce kabini topladım . Kabin obwald SK short facelift modeli. Genelde atlanan bir detay camların kenarlarına cam lastigi imajı vermek için camların iç taraflarını siyaha boyadım. Sonrasında öne wediconun standart ızgarası yerine obwaldın sk 92 ler için yaptıgı ızgarayı koydum. Yanlara yine obwaldın kısa camlı kabin geliştirme parçasını ve tavanda ona göre alçak obwald. Ve son bir detay basamaklardan wediconun standart ikinci basamagı yerine metal şantiye basamagını koydum .











      Sonrasında çamurlurlugun yanındaki çok güzel bir detayı ekledim yan çamurluktaki sinyal farları. sonrasında tampına geldigimizde wediconun sk da hala eski model NG tamponu kullanması. NGlerin son üretimlerinde bile SK tamponu kullanılırken wedico bu detaylı atlayıp kalıp maliyetinde tasarruf yaptıgı için tamponuda orjinal sk tamponu ile degiştirdim. Yanlız obwald Fark takmak için tampona yuva yapmamış ki basitçe yapılabilinecek birşey.
      Bu arada kabini Wediconun manuleine göre toplayım dedim bin pişman oldum . En son takılması gereken kapıları ilk taktırıp sonra en az 5-6 kez sokup takmak zorunda kaldım. Birde model kamyonlarda metalik vidalar çok sırıtıyor bence özellikle boyanmış araçlarda o yuzden de vidaların başlarını hep siyaha boyadım tabi boyamayı markerle yaptıgım için her kapı sökme takma işleminde kapıya biraz biraz bulaştı ve her nekadar resimde net gözükmese de beni rahatsız edecek bi hal aldı. Kabini bazı yerlerini ilk fırsatta yeniden boyayıp rötüşlayacagım. Bunun yanısıra kabını toplarken önce kabının catısını kapatıp bu esnada iç ekımanını takıp sonrasında çamurlugu takıp en son kapıları takmak en dogru yontem olacak ve tabıkı en sonrada tampon. Tabı bu arada NG lerde tampon direk şaseye monte idi şimdi kabine monte. Görüntüde bir sıkıntı olmamasına ragmen şaseye monte daha şık duruyordu bence.











      Tam kabin bitiyor derken çamurlugu ekleyince gördümki arka parça bu haliyle oturmuyor arka parçadan alttan 1.5 cm kesmek gerekti bende makinayla kesip yerine oturttum . Ve aksesuarlarıda ekleyince kabin şimdilik bitti ama boyasında bazı revizelere gidecegim ve bu hafta kabine SK92 serisinin dekallarında yaptıracagım wediconun decalları 88 in dekalları onlar yerine kendi yaptırdıklarımı kullnacagım kapılarda.









      Kabinden sonra şaseye geldigimizde önce şaseye makasları tekli halde ekledim wediconun aksine vida kafalarını içeri gelecek şekilde yerleştirdim bence çok daha orjinal duruyor. Henüz boyamadım ama onlarıda olabıldıgınce siyaha boyayacagım. Sonrasında Standart wedico aktarma organı yerine allrad metal 3 vitesli şanzımanı taktım , belkı bu kamyon için fazla ama olsun en azından şanzımanı güçlü olsun. Şanzımandan sonra sag tarafa benzin deposu sol tarafada avadanlık ve depoları ekledim tabi onların vida yerlerini ayarlarken boyaya biraz zarar verdim onuda tamir edecegim ileride. Ve son olarak kabinin arkasını tutan sistemide ekledim ve üzerine kabini koyup bu haftayı bitirdim. cuma Eve gidince Difi ve diger aksları ekleyıp elektrık sistemine gecmek istiyorum. Elektrık sıstemıyle ılgılı ses kitide ısık kıtıde benzın deposunda ama ordan cıkan cılgın kablolar can sıkıcı eger sıgdırabılırsem hepsının kabının altına çekecegım . Sıgmazsa resımdeki gibi ses kiti tankta kalacak ama esc kabınnın altına gelecek.











      Ön aksı ilk başta robbe olarak düşünüyordum ve ona göre boyadım ama dikkatimden kaçan bir nokta vardı wedicoda tekerin baglantı yeri tam orta da iken robbede bıraz önde buna gorede makasın yerınınd egısmesı lazım bende makası degısene kadar wedıconunkını takarımd edım wedıco taktım. ve servoyuda yerlestırdım. Sonra basit çeici aparatınıda ekledim ve son olarak difi de ekleyip kamyonu ayaga kaldırdım . Elektrık işi bitmedigi için servo ayarını yapmadım. Farların elektrik sistemine yerleşimini manuele göre yaptım. Daha önce receiver hiç şase altına koymamıştım çünkü en kolay su vb sıçrayacak yer . Şimdilik oraya yerleştirdim receiveri ama degiştircegim.











      Elektrigi manuele göre yapmak için 1.5 gun ugraştım ve sonuç 0 o yüzden kafamdaki manuele göre artık yarı yıl tatılınde toplayacagım . Ve forumlardan araştırma yapacagım . Özellikle ses kitinde 2 kabolu beyaz ve sarı bosta kalıyor . Onları multiye baglamıs ama sacma sapan bı kurulum oldugu ıcın hıc kaale almıyorum wedıcodakı ses manuelıni.










      Öncelikle damper işi kafamı kurcalıyordu aslında ben cnc de kestirmek istiyordum damperın yanaklarını altını ustunu ama maddi olarak şimdilik gözüm yemedi. Bende iç piyasadaki mevcut modellere yöneldim. Asıl almak istedigim damper bu bir zamanlar tr de cokca satılan oyuncak kamyonlar belden kırmalı önü kepceden bozma , aynı kalıplarla graupnerınde ole kamyonları var ama gelin görünki 1:14 ölçeklı olanlardan hiç istanbulda oyuncakcılarda kalmamıs mixer olanından tahtakalede 2 tane rastladım, nette o ebatta tr de zaten hiç yok hep kucuklerı var . Öncelikle onu ısteme sebebım kendısı ıskandınav tıpı bı damper seklı guzel bır varyete olabılırdı. Onu araken kanyonda gözüme bi bruder remork ilişti. O remorku daha önce görmüştüm ama tınmamıstım. Fıyatınıda ögrenıp nette fıyatı ve boyutları ıle ılgılı arastırma yaptım. Ve aldım eve gelınce 1:16 ölçekli meiller çizimin üstüne koyunca ne tesadüfki birebir ölçüler tuttu . Tebrikler bruder her nekadar gerçek meiller olan damperin ölçüleri tutmasada büyük olsada bunu tutturmussun o yuzden tebrıkler Ucuz yollu damper valla 4 dıngıllı araclar ıcın.


      Gelelim damperın geliştirmelerine damperın altındakı butun cıkıntıları temızledım dumduz yaptım gercegındekı gıbı saseye duzgun otursun dıye . Diger gelıstırmelerı onumuzdkeı gunlerde yapacagım.


      Haftanın ıkıncı aksıyonu ıse dıfler dı kamyona takacagım ıkı robbe dıfın ıcını actım vıda baglantılarını yenıledım. Dıfler kılıtlı olmasına ragmen bunlarda ıkı tane dıslı olması ılgınctı :d uçlarındaki istavrozları temızledım içlerine metal çakarak dife baglamıslar onları soktum ve kullanıma hazır hale getirdim












      Bugun damperin şasesini kestim ve üzerine damperi monte ettim , bu arada matkabın ucunu düzelttigimden beri delikler çok daha usturuklu açılır oldu .







      Veeee 1 000 000 000 nuncu denemeden sonra kamyonun en onemlı ve buyuk kısmı bıtti yaklaşık bir haftamı yedi ama olsun güzel şeyler çıktı ortaya. Şase üzerinde hem damperin motorunu güvenli bir şekilde yerleştirdim , hemde kamyonun kendi motorunu ve şanzımanını. Wedico kendi metal döküm şanzımanına göre aparat yapmamış bu nasıl bi zihniyettir anlamak mümkün degil aparat plastik için yapılmış. Neyse önce ters takayım dedim şanzıman çok aşagıda oldu sonra binbir kombinasyon sonucunda apartı kesip biçmeye karar verdim ve aparatı ortadan kestim böylece şasenin içine motor sıgacak hale geldi. damper motoru için ise aparata direk baglamak istedim morotun kafası ile motor aşagıda kaldı bende kafayı söküp bagladım ( tabi buda bilmem kaçıncı denemeden sonra oldu ) ve motor güzel bi yere geldi.


      Sonrasında , daha dogrusu motorlardan öncede benzin deposu ile akü kutusunu yerleştirdim akü kutusu cuk oturdu yerine benzin deposunda bir iki deneme sonucunda oturdu yerine.


      Şimdi yapılacak işler damperin şasesinde ufak ayarlar yapıp şaseye baglayacagım ve damper motorunun uzerındekı kolu dampere baglayacagım birde öne scaleart in ön çevirme sistemini takacagım ama kamyonun 8x6 ya dönüştürme planım var o yüzden öne onu takmak için biraz bekleyebilirim.


      Ve tabiki herşey bitince kamyon sökülüp yangın merdiveni tesislerinde boyanacak.




      Fotolar


      Son foto bitince neye benzeyecek biraz fikir veriyor.











      Önce damper şasesini yerleştirdim sonrada damperi. damperın arka kapagını daha yapmadım. Yapınca onuda ekleyecegım. Escyi alınca bu halıyle birde video çekecegım











      geri kalan parçalarda %90 yerleşti , geçici olarak kamyon 8x2 formatında ama yakında 8x6 olacak ve boyanacak. .Şimdilik kamyonun sıkıntılarını eksıklerını gormek ıcın bu noktada çalışmamı virgüllendiriyorum . Bundan sonra detaylar geldikce fotoları ekleyecegım.













      Şu ana kadar kamyonu komple söküp bazı degişiklikler yaptım ve elektrık sistemıyle ugrastım sonuc basitleştiremeyecegim kadar komplike. Boardi çıkarınca hidrolik direk servis dışı kalıyor multi unitler ses cabası. Sonuc oldugu gibi kullanacagım.
      Tekrar monte ettim boyamadan yada var olan boyadakı kusurları kapatmadan. Bu arada kabinin eski boyasını söktüm boya sökme işlemi tam bi faciaydi ev tiner kokuyor diye dısarda 5 derecede bu işi halettim.


      Bundan sonraki işlemler detayları yerleştirmek ve sonra söküp boyamak olacak tahminimce haftaya biter ve tekrar yürür. Son haftada diger itfayeye giriş yaparım gibime geliyor.










      Kamyonu almanyadan modeltruck.net in al sat bölümünden 8x8, hidrolik, ses, ve ışık kitiyle aldım.Fiyat sorulmasından nefret ettigim için, merak edenler osswaldın sitesine bakabilir fiyatla ilgili.





      Aracı MAN kabinle kullanmayacagım için sökmem gerekiyordu. Sökmeye önce kabinden başladım. 2. nesil bütün wedico kabinler gibi man kabinde önden 2 vida ile kolayca öne devrilip vidaları sökerek yerinden çıkartılabiliyor.





      Sonra kamyonun hidrolik deposu yerinden cıkmıstı onu gecici olarak takıp yag doldurup hidroligini denemiştim. O yagı kaba boşalttım.





      Önce damperi söktüm Sökmesi en kolay parça damper. İki tane pin var yerini degiştirince yana döküyor aynı gerçegindeki gibi.


      Sonra kabine geri dönüp önce arkasını acıp pili yerinden cıkarttım. elektronigi söktüm ve şoförü koltuguyla birlikte çıkarttım sonra beyin kemerini çıkartıp mercedesin içine aldım





      Bu arada damper meiller 3 yöne devrilebilen kutu tipi damper. Üreticisi osswald ( obwald ). Söktügüm kabin MAN üreticisi wedico yerine kullandıgım kabin Mercedes üreticisi Wedico ama kısa (günlük) kabine dönüşüm parçaları osswalddan


      elektronik





      Anlaşılacagı üzere osswald wedico tabanlı araçlara geliştirme parçaları üreten bir firmadır. Scaleart ile aynı kökenlidir ve bazı eski sitelerde ikisi aynı başlıkta geçer. (Şu anda scaleart osswalddan ayrıdır ve daha öndedir fakat ürün yelpazesi eski osswald araçları içermez yani scaleart man tga ile osswald sk yı yada manı mukayese edemezsiniz çünki en başta şaseler ve aksesuarlar tamamen farklı ve uyumsuzdur.Kısaca osswald döneminin scaleart ı dır.)


      Aracın şasesi makasları komple metalden ve osswald üretimidir. Differansiyeller stahl modellbau 4:1 dir.




      Hidrolik boom u scaleartında kullandıgı leimbachın ürettigi boomdur. Pompa gene leimbachın kullandıgı johnson marka pompadır. Elektronik wedico elektroniktir. Sistem Wedico ile mukayese edildiginde daglar kadar fark var. Wedico da bastırınca boom çok rahat sızdırır ve iner ki daha önce ekledigim NG kamyonun videolarında var fazla yükte kalkmıyor bile. bunda öyle bir sızdırma söz konusu degil ve hidrolik taş gibi keza pompada çok daha güçlü ve güzel sistemli. Uzun lafın kısası can sıkmayan aldıgı parayı hakkeden cinsten.


      Arac bana geldiginde hidrolik deposu yerinden çıkmıştı onu tekrar yerine soktum yapıstırmaya çokta gerek yoktu ama ben nolur ne olmaz diye elimde var olan metal yapıstırıcısıyla yapıstırdım.





      Ön tarafta gene osswaldın kendi geliştirdigi makas sistemi var. Ben o sistemi degiştirmek istedim ama başarılı olamadım şöyleki diferansiyellerin yeri degişince çamurluklarında yeri degişmesi gerekti ve bu yönlendirme kolu yüzünden mümkün degil. Deneyip boşa 2 gün harcadım.





      Motor klasik bühler motor almanyada 30 eur denen ne hikmetse karaköyde aynı bühler motor 7 tl. Şanzıman osswald tek yöne çıkışı var ona ilave birde dagıtıcı var gerçek kamyondaki gibi. Ama bu bir model oldugu içi ikisi birleştirilip daha sade bir sistem elde edilebilir pek çok firmadaki gibi.


      Bu noktada bir bilgilendirme yapayım Rc truck and Constructionda biri wedico şanzımanı açtı ve içinde motorla şanzımanı bir lastik (plastik degil) arabadaki gibi lastik bir kemerin bagladıgını gösterdi. yani şanzımanı zorlarsanız lastik kemer gider ve komple şanzımandan olursunuz. Obwaldın içini de ben açtım komple metal 2 vites. (wedico 3 vites)





      İçindeki elektronikte masadaki gibidir.
      Aldıgımda üzerinde orjinal wediconun benzin deposu vardı ve içinde sadece esc vardı. 1. depo estetik degildi, hakverirsiniz ki bu bir model ve tamamen göze hitap ediyor. O deponunun mercedes depoları ile yakından uzaktan alakası yoktu. Scaleartın sitesinden bu depoyu aldım scaleartın bir yan kurulusu var onlar bunu üretiyor. Depo birebir ikinci dönem mercedes deposu ve büyük boy da bir depo tam istedigim gibi. ( NOT depoyu alınca gördümki gerçekten bizde bunu yapabiliriz. Eger yapabilecek makinam yada yetim olsa inanın verdigim paraya degmez. )ESC ile hidroligin boardini benzindeposunun içine sıgdırdım.





      Kabine gelince normalde kabinin içindeki yerleşim kullanıcıdan kullanıcıya çok farketigigi için kabini pek çok parçası demonte oluyor ama kabini toplayınca kimi bol kimi dar olup sıkıntı yaratıyor. O yüzden bende bir daha sökmeyecegim kısımları yani arka cam üst çatı ve arka kısmı monte ettim arkası biraz boldu ortalayıp japonladım. keza yanlarıda iyice vidalayıp vida yerinden japonladım diger baglarken kırılmasın diye çok küçükte olsa bir esneme payı bıraktım.Sonra kabinin içinde ki iki osswald parçcasından birini attıp yerine wediconun board yerleştirme parçasını koydum yerden kazandım. Kabini yeniden birleştirdim ve sonuç mükemmeldi. Herhangibir esneme yada dar gelme yoktu ( özellikle önden ve yanlardan gayet eşitti).





      Boya için jantları kurcaladım. 2.5 luk kafalı vida kullanmışlar robbe 3.2 likti. Karaköye gidip 5 bijon takımını 8 liraya aldım ki içinde 2.5luk bijon anahtarıda mevcut. Fakat vidalardan gene bulamadım. vidaları sökerken sorun yokta takarken dikkat edin zorlayıp kırmayın. robbeler daha kalın oldug için öyle bir sorunla karşılaşmamıştım ama bunda ilk seferde bi vida içinde kırıldı mecbur onu içine yapıştırarak sabitleyecegim görsel olarak da fiziksel olarakta sorun olmayacak ama aklınızda olsun.





      Kamyonun mekanik olarak yeniden topladım ve yeni eklediğim parçaları adapte ettim. Mesela mercedes akü kutusu osswaldın açtıgı yere uygun degildi onun için yeniden delik açtım. Keza benzin deposu içinde öyle. Montaj ile ilgili bir notta montajda önce şaseye yandan tutunan çamurluk, benzin deposu gibi elemanların montajını yapın sonra şaseye iki taraflı tutunan hidolik ve motor gibi elemanların montajını yapın.




      Boyamadan sonra toplama







      Son fotolar boya ekipmanlarım tekerlekli atölye





      Kabini oto boyacısına verdım ama çok daha kısa zamanda çok daha iyi boyayabilecegimi çok net idda ediyorum. Ilk boyadılar bi gittim rezalet sadece ustten tutmuslar boya okadar. Dedım boyle olmaz tmm abı yarın gel yarın gıttım ıcraat yok felan derken 3 gun gectı son persembe abı boya hazır baslıyoruz sımdı. boya dedıgı benımde kullandıgım yerlı boya neyse basladı eleman bende basında yok orasını kalınlastırma burasını ıncelt bılmemne
      hallettık ama hala yapılması gereken rötuşlar var ben halledecegım. Sıyahları hıc becerememıslerdı ben boyadım kalıtelı boya ıle bence tam rengıde tuttu. Bu sefer guneslıgıde boyadım cok daha orjınal oldu onunda rengı.


      Sonuc bu halde bıttı tam toplayamadım zamandan ötürü artık yazın dönünce tam toplamıs olacagım.

      Scaleart motor ve şanzıman aldım osswald yerıne. Sebebıde scaleart daha az yer kaplıyor vede buda gorsel olarak elektrık aksamı saklamak ıcın gayet ıyı oluyor. Guc ve yuruyus olarak cokda hıssedılır bır fark olmayacagını dusunuyorum sımdılık. Hıdrolık pompasının durumuna gore saseye sıgmalarına gore scalearta dıstrıbutor de ekletecegım fırmayla konustum ıscılık ıstemeden dıstrıbutoru entegre edıyorlar. Onun dısında elektrık sıstemını sokup komple servonaut (m20+ ve smx) yapacagım ve sonunda artık detaylara gecebılecegım sımdılık scale art motor ve sanzıman blogunun resmı. Ilk fırsatta scaleartı deneme amaclı kamyona konumlandırıp servonautları ve durum göre dıstrıbutoru sparıs edecegım







      Ilk olarak kabın egık duruyordu arkadarkı tutan aparat motordan oturu rahat degıldı motor degısınce aparatı da kabınıde ayarlayım normal hale getırdım. Once eskı motor ve yenı motor, sonrada yandan gorunusler.





      Sonra kabinde detay boyamaları yaptım ozellıkle kapı kenarları ıyı boyanmamıstı. Bu esnada 2 airbrushumda ılgınc bır sekılde emeklı oldu. neyse yenı aldım onu beklıyorum bazı yerlere bolge boyaması yapacagım. Ondan sonra da cıla atıp kabını toplayacagım cıla atmadan dekallerı yapıstırıp oyle cılalamayı dusunuyorum ama bakalım dekaller ne tepkı verecek aırbrushı beklerken kabındekı fazlalıkları kestım bıctım ve kabın daha guzel monteedılır oldu ayrıca kamyona tepe farı takıp takmayacagımı dusundum. ve bır ıkı deneme yapıp foto cektım sımdılık sıs farı eklememeyı dusunuyorum.





      Kabın bıttıkten sonra sasedekı mesafe hatalarını duzeltecegım. Ilerlemelerı gene burdan paylasacagım.

      uzun bı aradan sonra kamyonuma geri döndüm ve 2 gunluk çalışmalarımın sonucunu anlatımlı ve görüntülü olarak ekliyorum.


      Öncelikli olarak eskiden wedico elektrik sistemi için tasarlanan ön orta konsol el yapımı daha gerçekçi bir yapı ile değiştirdim. Önce pleksiyi boslıga uygun kestim sonra orta konsol ve vites için ön tarafa küçük bir delik açtım. Sonra osswald alü iç yapının daha once boyadıgım siyah boyasını söktüm olabildigince gri renkli astarı sökmemeye çalıştım. Sonra yeni parçanın arkasına balsa yapıştırdım ve balsayı alüye yapıştırdım. Alü iç yapının ustu ikiye bölünmüş şekildeydi gerçekçi olması için onun orta diregini kesim ve çok daha gerçekçi oldu. Son olarak hepsini griye boyayacagım. Koltuklara Döşeme görünümü vermeyi denedim ama olmadı. Şimdilik kafalık ekleyip koltuklara farklı bir ton griye boyayacagım.



      Kabine eklemek istedigim havalı kornalar için SK fotograflarında arastırmalarımı tamamladım hemen hepsınde sag kapının ustunde 2 tane aynı hizadalar güneşlikten biraz gerideler. Kalemle cizdikten sonra 3lük delik açtım ve olması gerektigi gibi oldu.





      Ve günün son işlemini arka makas üzerinde yaptım arka makas yaklaşık 1 cm ortaya yakındı ve gerçekçi görüntüyü bozuyordu bu makasın yuvasını 1 cm arkaya taşıdım ve sonuç mükemmel oldu. Zeminde görülen cizim 4 dingili actros içindir fakat sistem mercedesın bu ıkı serısınde benzer oldugu için kamyona baz alıyorum ve fotoda görülecegi üzere mükemmele yakın oldu. Son olarak çamurlukları taktım ve arkadan fotosunu çektim.






      Dün öncelikle damperin arkasına takılan ve benim için çok önemli olan parçayla başladım. Parça pirinçten ve lehimle yapılmış olmasına ragmen saglamlıgı beni tatmin etmedi bende önce parçayı olması gereken yere yerleştirip denemeleri yaptım sonrada alttan metal yapıştırıcısıyla hem parçayı guclendırdım hemde parcayı dampere daha saglam bır sekılde yapıstırıp bırlesme hatalarını yok ettim. Bu parcada saglamlık aramamın sebebi kamyon arkadadan kazayla bir yere çarpacak olursa direk olarak bu parcayı carpacak ve okadar boyama ugrasıdan sonra yaralanması kamyonun hıcte hos olmayacagı ıcın boyadan once herzamankı gıbı maxımum ozenı gosterıyorum.





      Gelelim bugune bugun dünün eksiklerini aldıktan sonra yeni boya tabancası ve hortumla önce epoksi boya sonrada emektar oto boyasıyla damper kapaklarını ayrı ayrı boyayyıp kurumaya bıraktım. Hangısını damper ve kabınde kullanacagıma yarın kara verecegım. Kabını yenıden boyama fıkrı ve sebebı epoksının beyazı daha kırık bej gıbı damper kabın renk farkı 95 model bır kamyonda sırıtacaktır.Bu arada epoksı bıraz hayal kırıklıgına ugrattı benı cunku cok kalın bır boya butun detayı alıp goturuyor. fotograftanda farkı goreceksiniz bakalım kuruyunca ne olacak. Bu arada bilmeyenlere epoksi piyasadaki en güçlü boya darbe dayanımı en yüksek. Oto boyası ise bildiniz arabalardaki boya.


      En üstteki iki kapak epoksi ve arka kapakta epoksi arkada bence sertleştiriciyi az koymak isterken fazla koydum gibime geliyor. En alttaki kapak çok az tinerle inceltilmiş oto boyası, onun üstündeki direk oto boyası.




      Epoksi tam olarak hani acılı bi yemek yersiniz keyifle sonra o sizden çok çirkin çıkarya öyle çıktı damperin yanaklarından metalden boya sökücüsüyle çıkıyor ama kesinlikle metal olmayan malzemeye uygulanmamalı. Cıkmıyor yada malzemeyı mahvedip çıkıyor. Ve butun detayı yok eıdyor boyalıyken. Epoksıyı sadece şasede kullanacagım evet cok dayanıklı bır boya ama detayı tamamen alıyor o yuzden saşede bir daha uygulamasını yapacagım. Şimdi oto boyasına geri döndüm. An itibariyle damperin 2 epoksiyle boyanmış yanagı ve kabinin arkası hariç gerisinin boyası başarıyla bitti. 5 kat boya attım ve sonuç tatmin edici oldu kesinlikle. Bu sırada 300 gr boya ve 3 litre tiner bitti. Bugun yeniden boya aldım yarında tiner alıp beyaz boyama işini bitirecegim bende sıkıldım valla kac gundur karınca hızıyla ilerlemeden. Aslında bugun kabınde bıtecektı ama ben sacma bir detaya takılınca butun kep battı yeniden tiner ve boyaya girdim mecburen. Bu arada iç parçalarıda olması gerektigi gibi griye boyadım. Plastik siyahı yerine gri çok daha gerçekçi duracagına inanıyorum.


      Belki cok iddalı olacak ama en detaylı bu kabine giren benim sanırım çünkü bütün muadillerinde hatta oswaldın kendi kamyonund abile görsel hatalar dolu. detaylarla çok ugraşıp zaman kaybediyorum ama ortaya orjinal birşey çıkıcak yakında.


      Bu arada basamakları daha gercekcı kılmak içim elimde olan alüminyum basamagı ve tamıyanın guzel basamak dekalini kamyona ekledim. Birde boyayı duzeltmeden dekalle deneme yaptım onların fotoları:


      Dün cam lastiklerini çizerken kapıları mahvettim ve zaten arka kısmıda bozuk olmuştu o yuzden bugun onları yeniden boyayıp kurumaya bıraktım. Ön kısım üzerinde dün gece yaptıgım çalışmaları paylaşıyorum şimdilik. Birincisi Gerçek araçta olan wedicoda olmayan ön camın altındaki tutacaklar sonrasında ön camın altındaki panelinde siyah olması lazım boya ile birlikte bu detayı kaybetmiştim. Kucuk mercedes amblem dekali ve en zor kısım pek cok kişinin en ufak bir hatada boyayı mahvettigi için hiç bulaşmadıg cam lastişi boyaması onuda olabilecek en iyi şekilde hallettikten sonra:


      Daha öncede söylediğim herzaman aklımda olan model trenci büyügümüz Derya Fedenrecinin sözüyle başlıyorum bugun. HERŞEY KUTUDAN CIKMAZ. Birşey alıp direk ona hiçbirşey katmadan yada onu hayalinizdeki model yapmadan oynamanın bi keyfi olmaz olmuyor. Bugun modelin kabini ve damperinin boyamaları ve büyük oranda aksesuarları bitti. Şimdi yerleştirmek için motoru beliyorum ( motoru scalearta geri yolladım onarım için) ondan sonra artık foto degilde video çekecek aksiyonlar yapacagım.


      Öncelikle damperi boyayıp parçaları yerleştirdim kilit mekanizmasında biraz daha çalışmam lazım ama onun için bekleyecegim. Sonrada boyanmış cam lastikleri çizilmiş aracı birleştirdim sonrada tamiya dekalleri uyarlayayıp yapıştırdım. Tamiyadaki sayılardan 3544 yapamadıgım için o ve diger dekalleri daha sonra reklamcılarda yada ozalitçilerde yaptıracagım. Güneşlik ve michelin pupetlerinide yerleştirdim ve aşagıdaki güzellik çıktı ortaya.




      Ve gene keyifli pek cok kamyonla ilgili yenilikle geliyorum


      Öncelikle gerçekten hobi için en önemli iki şey boş zaman ve yedek parça. Eskiden işte 4*5 günlük tatillerde bütün bir kamyonu yapmayı çalışıyordum keyiften daha cok azap oluyordu. Şimdi ise kac aydır aynı kamyon üzerinde yaya yaya keyifle ve bütün detaylarına girerek yapabiliyorum. İkinci ise yedek parça sevinerek ve gururla söylüyorumki artık benimde geniş bir yedek parça depom var. Arac üstünde birşeyi degiştirmek istedigimde hemen kutudan yada avadanlıklardan bulup degişimi yapabiliyorum.


      İlk güncellemeyi ön akslar üzerine yaptım amacım ilk başta aralarında fazla mesafe olan iki ön dingili gerçegindeki gibi aralarında 0 boşluk bırakarak yeniden inşaa etmek. bunun için önce arka makasın yönünü degiştirdim. Osswald ve scaleart ön makaslar öne ve arkaya dogru simetrik degildir makasın yönünü degiştirerek çeşitli kombinasyonlar elde edebilirsiniz. Osswalda bu makaslar 4 dingillilerde biraz buyuk geldıkleri icin egik duruyorlar buda difransiyellerin yola egik basmasını ve yüklü tam dönüşlerde difransiyellere zarar verme ihtimalini ortaya cıkartıyor. Bu yüzden aksları yerleştirdikten sonra araya ilave tek taraflu pul koydum ayrıca hasas ölçünce aracın önü 1.5 mm aşada kalıyordu ve bu yükle kapanacak bir fark degildi bunun içinde makasların arasına bir sıra pul ilave ettim. Sonra diflerin ara baglantı parçalarını uygunlarıyla degiştirdim mesafe azaldıgı için eski kombinasyon büyük kaldı dogal olarak. Ondan sonra çamherurlugu yeni yerine monte ettim ve bu seferde ön akslara yön veren sistemin kolu ile çakıştı onuda halledebilmek için yeni nesil kollarla eskileri degiştirdim fotoda ekli olan boyasız kollar. Gerçekten çok işlevseller ve az yer tutuyorlar. Trde bunlardan toptan bulan olursa banada haber versin. Bundan sonra diflerin dönüş acılarını tek tek ayarlardım. Arka difte en sona gidemiyordu sıkışma vardı onu hallettim ve sonuc olarak artık ön takım mükemmel çalışamaya başladı görsel olarakta nefis oldu. Resimde arkaları daha yapmamıştım. Ayrıca kabini tutan askıyıda düzelttim eskiden aşagıda kalıyordu kabideki parçayı aşagı cektım şasedekinide sabitledim şasedeki delikler baya deforme oldugu için biraz ugraştırdı ama saglam oldu.





      Devamında arka makaslar olması gerekenden fazla açıktı o açıklıgı daralttım daraltırkende tabiki gerçek skları baz aldım bu daraltma esnasında terazideki bütün kolları tek tek kesip kısalttım. Sonrada lastiklerin bir nevi rot balansını ayarladım kolları yanlış yada dengesiz taktıgınıza eşitleyemediginizde lastikler makasa sürtmeye başlayıp hareket kabiliyeti azalıyor.





      Onuda hallettikten sonra bugün hem küçük boya döküntülerini onardım ve arka çamurlukları hallettim. Boya olarak hyundai baz kat siyahı en uydu saseye onu kullandım. Arka camurluga gelince önce farları gercegindeki gibi revize ettim farı tutan cubuga farlar ortadan degil arkadan takılmalı ozaman sase arkası birebir oluyor. Oswald ve wedico sırf bu hata yuzunde arka teraziyi ortaya yakın koyuyor cunku camurluk felan sıgmıyor eger far ortadan takılırsa. ben önce farın ortasındaki destegi kestim sonra far yuvası havsa 2lik ama normal 2likte gömülebiliyor onuda deldim arkadan delik actım ikilik. Vidanın cıkısınada camurlukları taktım aynı gercegindeki sistemi uyguladım. (cok megaloman oluyor kusura bakmayın ) Ve gene gercegi ile tıpatıp aynı oldu sistem. Sonra diger tarafım çamurlugunu yapmak için birşeyler düşünürken boyacıda sans eseri gördügüm cubuklar aklıma geldi. Sanayideki boyacıda bu pirinc cubuklar varya dolu var adam bile bilmiyor ne var ne yok sorunca a var dıyıp veriyor. Ordan dışı metrik 3 olan cubuklardan 5 er cmlik kestim öne uygulamak için içlerine m2 lik yol acıp hemen vidalamayı dusunuyordum ama olmadı. yol acan uc dan once benım1.5luk uc ıle delık acmam lazım ama bende 1.5luk uc yok neyse direk yol acmayı denedım 2 ile olmadı. Neyde elimde başka yerden kalma gene osswald benzer cubuk vardı onu vidaladım uzerinede lehim teli ile wedico camurlukları bagladım. wedico esprisini kamyona eklemek istiyordum bence hoşda oldu. gercektede ya vidalıyorlar camurlukları yada telle bu şekilde asıyorlar bence o yuzden sırıtmadı. Son olarakta herşeyi boyayıp sasedeki bazı delikleri kapadım. Benzin deposunuda taktım yerine henüz onu boyamadım ona daha zaman var motor geldikten sonra sıra ona gelecek.





      Dikkat ederseniz ilk yaptıgımda lastik aralıkları okadar fazla idi benzin deposuna teget olmuştu arka lastikler şimdi ise her iki taraftanda nerdeyse 7şer mmlik boşluk kaldı gercegindede bu boyle. Birde yandan cekim ve benim yaptıgım kamyonun aynısı oldugu için hep baz aldıgım fotoyuda paylaştım.Ayrıca gerçek araçta bir tane kromaj aynalı kamyon yok ama wedico inatla kromajlı üretmiş aynayı tutan cubukları. Neyse ben orjinal rengi olan siyaha boyadım ve şimdi gözüme daha orjinal geliyor aynlar.







      Ve son kez blueprintin üstünde ölçü pozu.





      ve farklı açılardan resimler,




      Scaleart şanzımanı 1 günde tamir edip kayıtsız (parcelpost) ile 4 günde gönderdi adam 4 hafta demişti ben parcellle yolladıklarını duyunca ümidi kesmiştim


      Motor ve şanzımanı şaseye uyguladım ama bu sefer hidroliği kabinin aldına almak zorunda kaldım. Hidrolik konusundaki kararımı henüz vermedim birde scaleart hidrolik alabilirim bu hafta belli olacak uzerındekı hıdrolık cok guzel ama aracta buna uygun yer yok. benzın deposuna sıgmıyor o depo bos kaldı ve bunu kabının altına koydugumda bı sefer pılı yerlestırmek sıkıntı oluyor bakalım sımdılık sanzımanı yerlestırdım ve fotoları.



      Sonra bugun ekzosu yerleştirdim ekzos u şaseye vidaladıktan sonra gercekcı olsun diye ucuna serum hortumu ekledım hortumu sonra siyaha boyuyabılırım. Sade ekzos beni tatmin etmemişti. Ayrıca ekzosu yerleştirmeden gerçek oldugu yer solda ve bası direkt yana bakar durumda. Hemen hepsş kabinle aynı boyda ve direkt şaseye baglı başkabşryerden destek almıyorlar.


      Dün beni cıldırtan kamyonumla bugun anlastık ve cok guzelce ustune hem hidroligini hem motor ve sanzımanını yerleştirdim. Dun 8 saat yerlestirmeye calıstım ve o sınırle camurluklardan bırının kolu kırıldı onu degıstırdım bugun bıde kabını tutan mekanızmanın altı sok tak sok tak bitmiş onuda sinirle kopardım dün o mekanızmaya bir cozum uyduracagım bakalım. Onun dısında hem hidroligi hemde motoru cok guzel yerlestıgıne ınanıyorum. Sonunda hidroligi güzel gizledigime inanıyorum.
      Ayrıca bu işlemleri yapmadan şasenini ön kısmına bir destekleyici yan kolon ekledim on tarafta sase cok acıktı ondan sonrada servoları tutan barı ekledim. Eskıden sanzıman servosu öndeydi o şimdi boşa cıktı bakalım önde servoluk başka birşey olursa oyle degerlendirecegim. Yada servoyu işlevsel kılacak bir asesuar fikriniz varsa onada seve seve acıgım.




      Bu aksam sk nın elektrik sistemine başladım. Bu konudaki ilk vukuat bu kabloları bırbıne tak cıkart yaptıgımız plastiklerin içindeki metallede oldu. Benım daha once turkıyeden aldıklarım kucukmus orjınal robbeler daha buyuk ve kullanıslılar. Sımdı servonautlar klemenssiz satıldıgı ıcın onları klemenslerken bunu farkettım. Allahtan daha once baya robbe klemens kablo vs duses gelmıstı sıkıntı yasamadım ama aklınızda olsun erkek ve dısı buyukluklerı farklı olabılıyor farklı uretıcılerın (metal konnektor ıcın soyluyorum) (plastık zaten herkes kafasına gore yapıyor) Neyse şimdilik tek foto m20 calıstı yarın ses ve hıdrolıgede gırecegım. Isık ısını ya en son yapacagım ya es gececegım cok usendım yok sınyalmıs bılmemneymıs :d neyse. Sırayla hepsı olacak ve anlatacagım oldukca.

      Vee uzun ugraşlar sonunda ilk video geldi


      Videodan önce nasıl bu hale getirdigimi anlatayım. M20+ ve SMX kombınasyonunu manuele gore bagladım ama bı turlu olmadı 2 gün ugrastım bunun için butun servonaut klavuzlarını hatmettim yetmedi fc-16 nın klavuzunu da hatmettim belkı kumandadandır dıye. O biraz işe yaradı kumandanın bazı ayarlarını degıstırdım. Ama en sonunda anladım kı kucuk basıt bir temassızlık yüzündenmiş bütün bu tantana. Geri gelirkende biplemesi lazım ve lambaları takmam lazım onlara daha gelmedim. Gelince ayrıca gene videolarım. Neyse ses işi oldu ve gerçekten aldıgını hakkediyor. Gerisi videoda iyi seyirler.


      http://www.youtube.com/watch?v=xl_vc...ature=youtu.be

      günlerdir bu hidrolik esc si bana akla karayı seçtirdi. Bende dedim wedico sen mi büyüksünnnnn neinnnnnn ben ben ben once wedico hidrolik esc si yandı emekli oldu benzin deposunun içindeydi. Sonra orjinal kamyon escisini koydum oda duman verdi ama kurtardım yanan yeri onardım e tabı bunları söküp işkence önce elktronıgı sok sonra motoru sok sonra depoyu sok sonra deponun ıcındekı elktronıgı cıkart tam bır ıskence. Neyse sonunca videodaki hale geldim. He dampere gaz verip vurduran benim esc de sorun yok


      http://www.youtube.com/watch?v=hSueM...ature=youtu.be

      Ve aylar süren ugraş Mercedes Benz SK 3544 Facelift Osswald-Scaleart-Servonaut başarıyla bitti.




      Sıra elektrik elekronigi döşemeye gelmişti. Oncelıkle bunu kamyon dışında döşeyip işleyişi ögrenmek gerekiyor. Sistemin işleyişi:


      Servonaut M20+ ve SMX i kullandım Esc-Işık ve Ses için. M20+ ışık artı esc SMX ise Servonautun turbolu ses sistemi. Bu iki parça birbiriyle uyumlu. smx den cıkan mavı başlıklı servo kablosu m20 ye takılıyor ve geri gelirken bipliyerek ses cıkartıyor. Zaten uyumlu oldukları ıcınde ılerı ve geri hızlanmalarda ona gore rahatca ses veriyorlar. Sonrasında M20 den cıkan mavi baslıklı kabloyu alıcınızdaki 3 nolu kanala beyaz olanı 4 kanala yerlestırıyorsunuz. Baska kanallarda sistem calısmıyor. 2 nolu kanala SMx den cıkan beyaz renklı baslıgı takıyorsunuz 1 nolu kanalada yon servosunu. Eger hıdrolıgınız varsa 5 e sanzıman servosunuda 6 ya takabılırsınız. İlk dört degişmiyor ama sonrası kamyonun ozellıklerıne göre degişiyor. Bu baglantıları yaptıktan sonra. M20+ nın uzerınde kullanımıyla ılgılı soketler var 12-7.2 volt secımı lıpo- normal pil seçimi 16*32 frequans secımı. gibi aracınızın ozellıklerıne gore burdakı soketlerı uzerınde takılı bırakıyorsunuz yada sokuyorsunuz.


      SMX e geldigimizde iki sarı kablo var bunlar hoparlore gıdıyor hoparlor secımınızı calıstırdıgınız voltaja gore yapıyorsunuz eger 12 ıse 0.5w 8ohm luk standart heryerde 1 lıraya bulabılecegınız basıt hoparlorden kullanıyorsunuz. eger 7.2 ise 4ohm 5watt lık kullanıyorsunuz.uzerınde ıkı adet ıkılı uzun kablo var bunlardan f4 fonksıyonu olan damper hıdrolıgı yada spındel motoru ıcın. onun motoruna gıden kabloya baglıyorsunuz ve arac damperını kaldırırken gercek araclardakı gıbı ses cıkartıyor.
      ayrı ayrı olan sıyah ve kırmızı kablo ıse guc kabloları onları dırekt olarak 12 volta yada 7.2 ye baglıyorsunuz. 3 tip kamyon sesi veriyor Mercedes Actros, MAN TGA ve Scania R serisi. Ordaki soketi resimdeki gibi uygun konuma getirdiginizde istediginiz sesi elde ediyorsunuz. tabi soket degişince ac kapa yapmanız lazım. Ayrıca altındakı fonksıyondan aractan martin horn dedikleri alman ityfaye ambulans seside geliyor.


      Ayrıca kamyonum hıdrolıklı oldugu ıcın ben 12 volt kamyon escı kullandım. Daha once 12 volt verip wedico hidrolik escsini yaktım cunku o esc wedico boarrdan elektrık alıyor ve boarddaki akım 6 -8 volt. Wedico escler alıcıdan guc alamadıgı ıcın ben m20 yı kapayınca otomatık olarak oda kapaınmıs oluyor ve ısınma yanma gıbı bı derdı yok bızzat denedım
      Escden cıkan sarı kablolar motora kırmızı ve sıyahlar dırekt olarak guc kaynagına baglanır. servo baslıgıda alıcıya baglanır


      Gelelim kumandaya. Kumandada sag yatay kanal 1, sag dikey 2, sol dıkey 3, sol yatay 4 numaralı kanallardır. Kumandadan bu daha once soyledıgım sekılde atadık kanalları. Once kumanda acılıp daha sonra m20 nın salterı acılır. 2 numaralı kanal asagı cekılınce kamyonun kontagı cevrılmıs olur. Uzun tutarsanız bujiler ateslemıyor gibi olur. Yukarı ıttıgınızde korna sesı verır. Korna sesı degıstırılebılıyor programlama yaparak. (NOT ARAC BU SES ACILMADANDA DIREK CALISTIRABILIR) Sesi actıktan sonra 3 nolu kolu ileri ittiginizde arac hızlanarak gıder. kolu sabıt bırakırsanız aynı cruse control daki gibi gider aracınız. Kolu gerı cekersenızde arac frenler durur. (Eş zamanlı olarak arkadakı fren lambaları yanar.) Sonrasında asagıdakı kolu sola cekıp bıraktıgınızda arac gerı vıtese gecer. ( bunu capraz yapmıyorsunuz once asagı sonra sol) Zaten gerı lambası yanar ve SMX den de bipleme gelir. Sonra kolu tekrar ileri iterek geri geri gidebilirsiniz. Tekrar ffren yapıp aracı durdurup bu sefer geri sag yaptıgınızda (gene capraz degıl once gerı sonra sag) arac ileri vitese gelecektir ve ileri gidebilirsiniz.


      Lambalara geldigimizde sinyallerde gene programlama ile sinyali devamlı kılma yada sınayl verdıkten sonra 5 sn sonra kapama opsıyonu vardır. Dırek gelen 5 sn de kapar. Sız 3 nolu kol ortada yada ılerı pozısyonda ıken 4 nolu kolu saga ıtersenız bırakırsanız saga sınyal sola ıter bırakırsanız sola sınyal verır.( bunu fren pozısyonunda yapamazsınız cunku o pozısyonda arac vıtes degıstırmeye programlıdır) Eger saga uzun tutarsanız normal lambalar yanar. eger bı daha uzun saga yaparsanız uzunlar yanar. Uzun sol yaptıgınızdada 4lüler yanar. Kapamak ıcınde tekrar uzun sag yada uzun sol yapmanız gerekır hangısını kapamak ıstersenız.


      Servonaut kurulum şemaları ve ingilizce Klavuzları linkte mevcut. M20+ yi ben İngilizceye cevirdim. Servonautun sitesinde yok
      Dosyayı indirmek için buraya tıklayın - 1.2 Mb


      Aşagıdaki videoda bütün fonksiyonları cektim
      İzlemek için buraya tıklayın




      Elektronik aksam takılmadan jant göbeklerini söküp kırmızıya boyadım göbekler hemen her kamyonda şase rengine yada kırmızıya boyalıdır. Yeni araçlarda trend gri oldu ama bunlarda ve eskilerde illaki marka model farketmeksizin kırmızın tonlarına boyarlar benimde cok hoşuma giderdi bende boyadım. Boyamadan once ön göbekleri direk yapıştırmış cok gereksiz bir şekilde o yuzden ön jantları sökmek baya bi zor oldu sonra ben koruyucu halkaya göbekleri yapıştırdım. Ve boyadım arkalarıda öyle jantları göbeklerinden söküp boyadım. birde öndeki bijonları degiştirdim. Öndeki bijonlar arkada olması gereken tipte. Önde koruyucu varsa cıkıntı uc gozukmez koruyucu halka olanlarda ondan onları degıstırıdm elimdeki fazla bijonlarla. Bijonlar metrik 1 bu arada Cok sıkmaya gelmiyorlar direk kopuyorlar. Benzer işlemler yapacak arkdaşların aklında olsun.





      Bunu calıstırıp denedıkten sonra gelelim kamyon üzerine yerleştirmeye. Once on ve arkaya coklu kablo ile kablolamama yaptım daha sonra hidrolik esc sini benzin deposunun içine yerleştirdim. ( daha küçük bir esc ile ses kiti birlikte depoya yerleştirilebilir). Depoyu şaseye sabitledim. Daha sonra motor şanzıman distributor 3lüsünğ şaseye sabitledim. Tabi hepsi için daha önceden delikler acıldı yerleri kesinleştirildi.


      Sistemin İlk hali depoda wdc hidrolik escsi ve SMX ses kiti var ve servonunda ilk yerleştirme şekli.





      Daha sonra servoyu yedek parcaların arasında buldugum bir yatakla yerleştirdim ve cok daha hem yer acıldı hemde manevra kabiliyeti arttı. Bunun yanına ses kitini çift taraflı yapışkanla yapıstırarak yerleştirdim üzerinede alıcıyı koydum. Ve etraflarını bu oto kaplaması siyah renkte kapladım ki içerisi renkli durmasın. Case yapmayı dusunuyordum ama bu kaplama ıle hepsını toplayınca sımdılık gerek kalmadı. İlk başta sürerken yaşadıgım temassızlık sorunu vardı onuda bu resimlerdeki mavi konnektöru kullanarak tamamen hallettim. Case şimdilik lazım degil ama ileride gerekirse yaparım.





      Resimdeki ince olan speaker hoparlör 0.5 W 8 ohmluk kalın ise 2 W 8 ohmluk. Tek farkları 2wattlık olan daha cok ses veriyor. Ama gereksiz ses veriyor 0.5 lik gayet yeterli. Ve yükse wat yüksek enerji tüketiyor.Ayrıca speakerı koydugunuz yer cok önemli mesela ben damperin altına koydum damper acılınca devasal ses geliyor ama kapalıyken sesi baya kesiyor ne yazıkkı baska koyacak yerim yoktu acıklıga koyarsanız daha iyi verim elde eder pilinizi daha uzun kullanırsınız.



      Önce pili bu şekilde yerleştirmeyi düşündüm ama sök tak yapması cok dertli oldugu için vazgectim. Yenipil yaptırınca pile ayırdıgım yere pil oturacak.



      Sıra geldi wedico Esc ye damper indirmek kaldırmak için en son onda karar kıldım ve kablolarını yeniden bagladım makaronladım ve folyoya sarıp depoya attım. Muhtemelen strec folyo yuzunden şase yaptı ve duman cıkarttı bende onu tekrar yerinden cıkarıp tamır ettim bozulan lehimi düzelttim ve ızole ettim ve bu sefer kagıt havluya sardımki depoda bir şekilde şase yapmasın diye. Escnin ileri geri hız ayarlarına gerlince üzerindeki yuvarlak trımlerden bu ayarları yapabilirsiniz. soldaki trim geri hızını, sagdaki trim orta noktayı, ortadaki ise ileri fonksiyonun kolda nerden başlayacagını tayın ediyor. Ortadaki trim ile full ileri yapılabiliyor yada koldan cok az geri yaptırılabiliyor.



      En son olarak denemelerde hep pompadan sızma oluyordu buda beni cıldırtıyordu. Önce dep kapagında sızma oldu onu metal yapıstırıcı ıle izole ettim izole etmeden içerden pompa yapan carkları bıraz sıkıstırdım cunku gevsemıslerdı. ( arac ilk 2000 yılında inşa edilmiş mutemelen pompa 10 yaşında bu gevşemede olagan) neyse sızıntı kesilmedi. Bende gözümü kararttım pompayı motordan söktüm fotograftaki gibi içinde biraz yag birikmişti. ( tabi sökme sebebim depoyu onardıktan sonra sızıntı pompa ıle motor arasındakı baglantı noktasından geliyordu.) ıcını ıyıce temızledım ve kapadım. Denemek ıcın ıyıce abandım pompaya. Sonra tekrar soktum grm yag yoktu aynı yerde. Burdan anladııgm benım ıcten pompa dıslılerını bıraz sıkıstırmam sızıntıyı bıtırmıs ve ıcerıde kalan sızan eskı yagmıs. Daha sonra 1 hafta kontrol ettim ve kesınlıkle hıc sızıntı olmadı. İşte pompa ve deponun resımlerı.









      Butun kontrolller yapıldıktan sonra calıstırdım antreye kucuk bi diaroma kurdum veee işte videolar en sonrada artık rafdaki yerini aldı Kamyonum artık yeni iki projeme başlayacagım


      3-4 defa cektık aynı sahneyı. ondan 2 ayrı vıdeo var. Sırayla izleyin
      Kamyona yukleyecek bırsey bulamadım fazla lastıklerı yukledım bırde Işıklı yol kapama remorkum iş başında


      http://www.youtube.com/watch?v=zZ3tdsEdtYA



      http://www.youtube.com/watch?v=YMFuUB7hmiI
      Bu makale başlangıçta forumdaki konuda yayımlandı: 1:16 Mercedes Benz SK Facelift 3544 K 8x8 Obwald Scaleart Servonaut Damperli Kamyon başlatan yazar Kamyoncu Orijinal mesajı görüntüle
    • Reklam Alanı

    • Reklam Alanı

      300x250 Sağ orta
    • B - İş Makinası