İstanbul ''Orhanlı Grubu'' Uçuşlar


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 100674
  •  » Şu anda 26 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 26 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 100674 adet sonuctan sayfa basi 98.181 ile 98.200 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 4910 Toplam 5034 Sayfadan BirinciBirinci ... 391044104810486048954907490849094910491149124913492549605010 ... SonuncuSonuncu

  1. #98181
    Eline sağlık Bülent abi. Ufak hasarlar için büyük geçmiş olsun diyorum.

  2. #98182
    Alıntı aozgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Komtan abim, 736 watt= 1P.S. ( Metrik Beygirgücü)
    1500W = 2küsur P.S.
    1PS. demek 75 kg ağırlığı 1saniyede 1 metre yerçekimine karşı dikey havaya kaldırabilen güç demek.
    2PS demek 150 kg ağırlığı 1 sn. de veya 300kg. ağırlığı (Zafer abimin su soğutmalı motorsikleti) 2 sn de 1 metre kaldırabilir demek.
    Şinci çinlinin o motoru bunu yapabilü mü? (gerekli palangaların sürtünme kaybı da işte o küsur beygirlerle karşılanacak)
    Saygıdeğer Ahmet Abicim, rastgele OS 46'nın spec'ine baktım. 16.000 devirde 1,63HP diyor. Şimdi senin bahsettiğin metrik beygir gücün mantığına göre örneğin İbo kardeşimiz 46 lık uçağını hower modunda tutarken ful gaz versek 1 sn de kabaca 2m havalanması lazım ama ben bu güne kadar İbo'nun uçtuğunu hiç görmedim

  3. #98183
    Alıntı bir_kimse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Saygıdeğer Ahmet Abicim, rastgele OS 46'nın spec'ine baktım. 16.000 devirde 1,63HP diyor. Şimdi senin bahsettiğin metrik beygir gücün mantığına göre örneğin İbo kardeşimiz 46 lık uçağını hower modunda tutarken ful gaz versek 1 sn de kabaca 2m havalanması lazım ama ben bu güne kadar İbo'nun uçtuğunu hiç görmedim
    Ha pen da buni deyrum oni. O watt, HP değerleri uçuk. Herşeyden önce 16 K RPM de ölçmüyorlar. 11-12K da bir ölçüm yapıyor ve extrapolasyon (doğru mu hatırlıyorum tabiri?) metoduyla eğriyi uzatıp işlerine gelen RPM de gerçeğe uymayacak kadar yüksek HP değeri yazıyorlar. Benim Çinli motor fabrikatörü adamım bizzat söyledi bana ki Çin de motor gücü ölçen bir tane imalatçı yok diye. (Bunu söyleyeli en az 3 sene oluyor, o zamandan bu yana muhtemelen Çinli ölçmeye başlamıştır ama ne kadar sağlıklı?)
    Not: Üstelik HP gücü metrik PS den daha yüksektir. 1 HP = 745+ watt 1 PS= 735+ watt

  4. #98184
    Alıntı aozgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ha pen da buni deyrum oni. O watt, HP değerleri uçuk. Herşeyden önce 16 K RPM de ölçmüyorlar. 11-12K da bir ölçüm yapıyor ve extrapolasyon (doğru mu hatırlıyorum tabiri?) metoduyla eğriyi uzatıp işlerine gelen RPM de gerçeğe uymayacak kadar yüksek HP değeri yazıyorlar. Benim Çinli motor fabrikatörü adamım bizzat söyledi bana ki Çin de motor gücü ölçen bir tane imalatçı yok diye. (Bunu söyleyeli en az 3 sene oluyor, o zamandan bu yana muhtemelen Çinli ölçmeye başlamıştır ama ne kadar sağlıklı?)
    Not: Üstelik HP gücü metrik PS den daha yüksektir. 1 HP = 745+ watt 1 PS= 735+ watt
    Peki, gerçegi nasil ogrenecegiz? Misal, zafer abi hangi motoru almasi gerektigine nasil karar verecek?

    HUAWEI MT1-U06 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  5. #98185
    Bülent abi eline sağlık sohbetli güel bir gündü.Eyüp abi ve Cem e buradan tekrar geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.

  6. #98186
    Alıntı bir_kimse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki, gerçegi nasil ogrenecegiz? Misal, zafer abi hangi motoru almasi gerektigine nasil karar verecek?

    HUAWEI MT1-U06 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Tecrübeye göre abim. Herkes bir şekilde EP veya Glow veya Benzin motorları üzerinde tecrübe sahibi.
    Bir ara modaydı. Glow motorları tam gazda çalıştırıp modelin kuyruğuna terazi ölçeği bağlayıp yatay çekiş ölçerlerdi yoldaşlar. Bunun gibi, bilenler soranlara fikir verecek.

  7. #98187
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Nereden
    istanbul/çekmeköy
    Yaş Yaş
    53
    Bülent abi parmaklarına sağlık ucuz atlatıldığı söylenen kaza baya ciddiymiş gerçekten büyük geçmiş olsun.

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Dünya karşılaştığın fırtınalarla değil gemiyi limana götürüp götüremediğin ile ilgilenir.

  8. #98188
    Alıntı aozgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tecrübeye göre abim. Herkes bir şekilde EP veya Glow veya Benzin motorları üzerinde tecrübe sahibi.
    Bir ara modaydı. Glow motorları tam gazda çalıştırıp modelin kuyruğuna terazi ölçeği bağlayıp yatay çekiş ölçerlerdi yoldaşlar. Bunun gibi, bilenler soranlara fikir verecek.
    Aslında benzer öneriyi ben de yapmaya çalıştım abi. Evet, haklısın menşeyi neresi olursa olsun motor özelliklerinde yazan değerler gerçeği tam olarak yansıtmıyor. Biraz tecrübeye, biraz da yazılan açıklamalara göre hareket etmek gerekiyor. Nitekim Bülent abi de Zafer'in elkindeki pile göre 40-46 ölçeğinde motor önermiş. Ben de bu fikre tecrübi olarak katılıyorum.

  9. #98189
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Nereden Nereden
    antalya
    Yaş Yaş
    49
    Abiler selamlar.Herkese saygılar
    Bir konuda yardımınızı rica edecegim. Futaba 9c kumandam da assan modul kullanıyorum. Bir adet alıcıya ıhtıyacım var ancak 8 veya 9 kanal alıcı bulamadım. 7 kanal da pek ışıme gelmiyor. Sormak istedigim şu acaba assan modul ile kullanabilecegım başka bir alıcı varmı ? Orjınal futaba ıle calışan orange alıcılar gıbı?
    Yurdacool abi de gecen sene nısan ayında varmıs ,satıyormus 8 ch ama şuanda duruyor mu bılmıyorum. mesaj attım.
    YArdımcı olabılırsenız sevınırım. Antalya dan saygılar...
    Phoenix P-51 Mustang , Jamara Trainer 60, ,
    os 91 suprass ,CRRC Pro 26 cc,Nine eagle solo pro 328 A helikopter
    os 55 ax
    os 46 ax ,Futaba 9c

  10. #98190
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    71
    Alıntı aozgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tecrübeye göre abim. Herkes bir şekilde EP veya Glow veya Benzin motorları üzerinde tecrübe sahibi.
    Bir ara modaydı. Glow motorları tam gazda çalıştırıp modelin kuyruğuna terazi ölçeği bağlayıp yatay çekiş ölçerlerdi yoldaşlar. Bunun gibi, bilenler soranlara fikir verecek.
    Birara buna uygun bir stand yapmıştım.Yatayda kayar şekilde öne motor bağlayıp arkaya dig.el kantarı bağlamıştım.Sürtünmeyi de el kantarı ile olçmüştüm, 50 gr kadardı. 1000gr thrust yazan motorlar nominal pervanesi ile max 550-600 gr filan asılıyordu.
    Soprano Sev.Cemiyeti # 2 , Piper Cub 1/4 -1/5 Hangar9, MohawkPinto, Cessna182 ,Soprano, Cessna 152.TC-OKTY - EP: Pedro,Cessna 400,Cessna 500,Tamir bekleyenler: Extra 260, 3 ad.trainer

  11. #98191
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    71
    Alıntı cegoo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abiler selamlar.Herkese saygılar
    Bir konuda yardımınızı rica edecegim. Futaba 9c kumandam da assan modul kullanıyorum. Bir adet alıcıya ıhtıyacım var ancak 8 veya 9 kanal alıcı bulamadım. 7 kanal da pek ışıme gelmiyor. Sormak istedigim şu acaba assan modul ile kullanabilecegım başka bir alıcı varmı ? Orjınal futaba ıle calışan orange alıcılar gıbı?
    Yurdacool abi de gecen sene nısan ayında varmıs ,satıyormus 8 ch ama şuanda duruyor mu bılmıyorum. mesaj attım.
    YArdımcı olabılırsenız sevınırım. Antalya dan saygılar...
    Cengiz selam, anladığım kadarıyla Antalya'ya dönmüşsün
    Ben de 7 kanal olacak ama işine yaramıyor diyorsun. 9 kanalı hangi uçağa takacaksın.
    Soprano Sev.Cemiyeti # 2 , Piper Cub 1/4 -1/5 Hangar9, MohawkPinto, Cessna182 ,Soprano, Cessna 152.TC-OKTY - EP: Pedro,Cessna 400,Cessna 500,Tamir bekleyenler: Extra 260, 3 ad.trainer

  12. #98192
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Nereden Nereden
    antalya
    Yaş Yaş
    49
    Abi p-51 e takacam. Aıleronları y kablo ıle kullanmak istemiyorum. Flap ve retractlarda var. Yanı 9 kanalı da hepsını kullanacak degılım tabıkı. ama olmuşken de en 8 kanal olsa ıyı olacak yanı
    Phoenix P-51 Mustang , Jamara Trainer 60, ,
    os 91 suprass ,CRRC Pro 26 cc,Nine eagle solo pro 328 A helikopter
    os 55 ax
    os 46 ax ,Futaba 9c

  13. #98193
    İyi geceler abiler, elektrik motorlu modeller hakkında bende kendimce bir yorum yapmak isterim;
    Elektrikli model yaparken olabildiğince büyük motor kullanıyorum, 2kg modele, en azından 2 kg çeken motor, bire bir ölçek (bende el kantarı ile test yapıyorum ama sürtünmeyi önemsemiyorum) genel olarak elektrikli modellerde buruna taş koymak yerine büyük motor koymak daha avantajlı, elimizin altında olan güç burundaki kurşundan daha faydalı.
    Cengizhan Yurdalan - 1986
    Moda - Kadıköy - İstanbul

  14. #98194
    Cegoo abi bende alıcı olacak. Yarın bir araştıriim yazarım.

  15. #98195
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Apr 2008
    Nereden Nereden
    antalya
    Yaş Yaş
    49
    Alıntı aozgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cegoo abi bende alıcı olacak. Yarın bir araştıriim yazarım.
    İyi olur abi. Bir bakarsan sevinirim. Yarın ogleden sonra ararım seni
    Phoenix P-51 Mustang , Jamara Trainer 60, ,
    os 91 suprass ,CRRC Pro 26 cc,Nine eagle solo pro 328 A helikopter
    os 55 ax
    os 46 ax ,Futaba 9c

  16. #98196
    Eveettt şinci baktım. Birkaç tane 6 kanal+ pil girişi yani 7 girişli alıcı var. ASSAN 2,4. Pil girişini bildiğim kadarıyla y kablo ile de yapabiliyorsun. Yani max. 7 kanal kullanabilirsin sanırım.

  17. #98197
    Hürriyetten Uğur Cebeci nin bugünkü yazısı.

    Hemen hemen her uçak kazasından sonra gazetelerde, TV ekranlarında katil uçak, yine o uçak, uçan tabut gibi kelimelerle teknoloji katliamı yapılıyor. Hiç yakışıyor mu anlamadan dinlemeden uçakları karalamak? Onların da savunmaları var. Karakutular açılıyor ve insan hataları ortaya saçılıyor.

    HER uçak kazasından sonra bunu yaşıyoruz. En masum ve en savunmasız uçakların adlarının başına acımasız bir şeyler ekleyerek onları ölüm makinesi gibi gösteriyoruz. Yayıncılar bu hataları hep yapıyorlar ve sürekli tekrarlıyorlar. 80’li yıllardan sonra biraz daha dikkat varken yine o dikkat kayboldu. Acımasız ifadeler kullanılıyor. Uçakta kokpitteki konuşmaları kaydeden ‘Cockpit Voice Recorder CVR’ ile uçağın parametrelerini, yani uçuşun büyük kısmında yaptığı her şeyi, verilen komutları kaydeden dijital sistem ‘Flight Data Recorder FDR‘ okununcaya kadar uçaklar günahsızdır.

    Şunu diyebilirsiniz; 30 yıllık uçağa sahip çıkmak sana mı kaldı? Elbette değil. Ama görünen köy de kılavuz istemiyor. Türkiye’de olan dört CASA CN235 kazasına bakıyoruz. Biri eğitimde tek motora kalmada yanlış yöne dönüş sonrasında anormal duruma girip düşmüş. Bir başkasında Türkiye’de fabrikada eleronlar yani kanatlarda dönüş kumandası veren yüzeyler ters bağlanmış. Üçüncü kazada aşırı yük ve asker sayısı uçağın havadaki hareket kabiliyetini iyice zorlamış. Ve son kaza alçak, süratli uçuş ve dağa çarpma.

    ÖZEL GÖREVLER

    Diğer taraftan birçok zorlu görevde Türk pilotları 360 bin saat bu uçaklarla güvenle uçmuşlar. Türk kamuoyunda imalatçısının adı CASA ile anılan CN235’ler, VIP hizmetinden ambulansa, özel kuvvetlerden paraşüt atmaya kadar bütün dünyada kullanılıyor. Uçaklar yaşlanmaz, ekonomik ömürleri azalır. Ama bakıp, modernize ederek bu pahalı uçaklar uzun yıllar hizmet ederler.

    Uçakların günahı ne

    TÜRKİYE’DE 360 BİN SAAT UÇTU

    BUGÜN Airbus’ın Askeri uçaklar bölümü şemsiyesi altında olan İspanyol CASA şirketinin tasarımı CN235 uçakları, 1989 yılında seri olarak üretilmeye başlandı. Bugüne kadar üretilen uçaklar 30’a yakın ülkede sivil ve askeri 40 kullanıcı tarafından neredeyse 30 yıldır uçuruluyor. Bu nakliye uçakları bugüne kadar 1 milyon 300 saatin üzerinde uçtular.

    Türkiye’de Hava, Deniz ve Sahil Güvenlik Komutanlıkları envanterinde düşen uçak dahil 59 adet CN235 bulunuyor. Bu uçaklar 20 yılda 360 bin saatin üzerinde uçtular. TAI tarafından Türkiye’de montaj ve teslim sürecinde bugüne kadar bakım onarım ve işletme için gerekli tüm kabiliyetler milli olarak gerçekleşti. Kayseri’deki 2. Hava İkmal Bakım Merkezi, CN235’lerin bölge bakım üssü oldu. Başka ülkelerin hatta yabancı özel kuvvetler uçaklarının da Türkiye’de bakımı için ciddi iş birlikleri yapıldı.

    Kendi sınıfında hem satış hem de işletme maliyeti düşük olan CN235 ‘Work Horse’ yani ‘Çalışan At’ diye biliniyor.

    SİNYAL İSTİHBARAT UÇAĞI

    CN235 uçakları 6 ton yük ya da 51 asker taşıyabiliyor. Hava Kuvvetleri Komutanlığımız sahip olduğu teknik kabiliyetleri kullanarak bu uçaklardan ambulans, VIP uçakları dışında Aselsan ile birlikte ‘Sinyal İstihbarat-MILSIS’ uçağı, ayrıca açık semalar anlaşması için Gözetleme (ASA) platformu milli imkanlarla yapıldı. Deniz Karakol görevlerinde CN235 ciddi bir platform haline geldi. Dünya da tasarım nedeniyle düşen CN235 uçağı yok.

    KARA YAKINLIĞI UYARI SİSTEMİ YOKTU

    CN235’lerin Yarı Ömür Modernizasyonu (MLU) için proje başlatıldı. Airbus ve Milli Savunma Bakanlığı arasındaki görüşmeler sürüyor. Modernizasyonda, dağ, tepe gibi yükseltilere bağlı olarak pilota sesli olarak ‘Yükselmelisin’ ikazı yapan EGPWS denilen ‘Enhanced Ground Proximity Warning System’ yani ‘Geliştirilmiş Kara Yakınlığı Uyarı Sistemi’ takılması da bu modernizasyon çalışmaları içinde yer alıyor. Ama hala bu konuda bir ilerleme yok.

    FETÖ yandaşları tarafından bu sistemin takılması için daha önce yeterli çaba harcanmadığı da iddialar orasında. Düşen uçakta bu sistem olsaydı, pilotlar ikaza uyarak yükselecek ve dağa çarpmayacaklardı. Tabii bu sistemin yokluğu bilindiği halde düşük irtifada ve üstelik sis içinde yüksek süratle seyretmek ciddi bir tartışma konusu. Uçuş eğitimi için Havelsan tarafından yapılan CN235 simülatöründe milli yazılım kullanılıyor.

  18. #98198
    Eyüp abinin uçağa flight data recorder takalım. İkinci uçuşta program bozulur
    Futaba 7C 2,4 GHZ, Futaba TCAP9 - Super Stick 40, Cessna 182, TWM Barbera Jean, Tiger Shark F-20, Swallow 90, Supra Fly 60, Impulse, Mini Talon FPV ** SOPRANO Sevenler Cemiyeti Üye #17 **

  19. #98199
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Aug 2008
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    71
    Sanırım HK da F.D.RECorder mevcut.
    Soprano Sev.Cemiyeti # 2 , Piper Cub 1/4 -1/5 Hangar9, MohawkPinto, Cessna182 ,Soprano, Cessna 152.TC-OKTY - EP: Pedro,Cessna 400,Cessna 500,Tamir bekleyenler: Extra 260, 3 ad.trainer

  20. #98200
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2007
    Nereden Nereden
    istanbul/çekmeköy
    Yaş Yaş
    53
    Forum çökmüş yine nerdesiniz beya

    SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
    Dünya karşılaştığın fırtınalarla değil gemiyi limana götürüp götüremediğin ile ilgilenir.



Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 26 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 26 misafir)

Benzer Konular

  1. 23 Mayıs 2009 Orhanlı Heli Grubu
    Konu Sahibi Forever79 Forum Buluşma Resimleri
    Cevap: 12
    Son Mesaj : 19-05-2011, 00:30
  2. hepimize kırımsız uçuşlar :)
    Konu Sahibi abdullah_1897 Forum Tanışma
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 27-02-2010, 12:38
  3. trex 600 ve falcon 3d uçuşlar ve büyük ısparta heli buluşması
    Konu Sahibi emoxy Forum 5+ Kanallı Midi & Maxi Modeller
    Cevap: 29
    Son Mesaj : 11-07-2009, 17:53
  4. WALKERA 76C ilk uçuşlar.:)
    Konu Sahibi nemesis4565 Forum Genel
    Cevap: 26
    Son Mesaj : 14-12-2008, 20:39

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •