Gyro nedir, nasil çalişir?


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 43
  •  » Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 43 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Forumda diğer rc modellere ait başlıklar altında gyro konusuna değiniliyor.
    Uçak bölümünde gyrolar ile ilgili yeterli bilgi bulamadığımdan bir başlık açma ihtiyacını duydum.
    Daha çok 3D ve bazı komplike modellerde gereksinim duyulduğunu sanıyorum.
    Benim sıkıntım; Üzerinde çalıştığım ''ifo'' (identified flying object) adlı modelin kalkış ve inişlerinde sorun olmaması için yaptığım, mekanik olarak ağırlık merkezinine yer değiştirme konusundaki zorluktan kaynaklanıyor.
    1-Gyrolar kullanma amaçlarına göre çeşitlendiriliyorlarmı?
    2-Uygulamada, bağlantısı ne şekil yada şekillerde oluyor?
    3-Bir gyro tek servoyamı, yada daha fazla servoya bağlanabilirmi?
    4-Satışlardaki fiat aralıklarının çok geniş olması, sadece kalitedenmı kaynaklanıyor.
    Şidilik aklıma gelenler bunlar.
    Gyrolar hakkında bilgisi olan arkadaşlar paylaşırlarsa sevinirim.
    Teşekkürler.
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

  2. # Reklam
     

  3. #2
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nereden Nereden
    Malatya
    Yaş Yaş
    53
    Abi malum bu konu yüzünden hır çıkmıştı zamanında. Hatırası cihan değer
    Bozuk Türkçe ile özensiz yazılmış, cevabı defalarca yazılmış, hiç bir bilgisi olmayanların sorduğu cevabı verilemeyecek, özel mesajla sorulan sorular
    CEVAPLANDIRILMAYACAKTIR.

  4. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Hayal meyal hatırlıyorum ve konunun uğursuzluğu vardır filan demek istemiyorum.
    Gerçekten bilgiye ihtiyacım var.
    Umarım bu kez tersi olur.
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

  5. #4
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    (yorumsuz)

  6. #5
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    diğer başlıklarda gyro ve stabilite sistemlerini anlatan konular ;
    http://www.hobbyrc.com/forum/tags.php?tag=gyro

    bu başlık altında da uçaklara özel gyro mesajları geçmesi hoş.

  7. #6
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nereden Nereden
    Malatya
    Yaş Yaş
    53
    Emrah da geldi ki risk arttı.
    Abi mekanik CG değiştirme işini cıva dolu tüp yerleştirerek ayarlıyorlar bildiğim kadarıyla. CG modelin uçuş şekline uygun olmayan yerdeyse gyro da zorlanacaktır.
    Bozuk Türkçe ile özensiz yazılmış, cevabı defalarca yazılmış, hiç bir bilgisi olmayanların sorduğu cevabı verilemeyecek, özel mesajla sorulan sorular
    CEVAPLANDIRILMAYACAKTIR.

  8. #7
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Metin bey, bir servo yardımı ile 25 gr. kursunu bir kaç cm oynatarak bunu CG noktasının yerini değiştirmeyi sağlıyorum. O konuda sorun yokta. Ben yönlendirici kanatcıkları gyro ya yeri gelince teslim etmek istiyorum.
    Edindiğim bilgilere görede gerektiğinde gyro devreden çıkarılabiliyor.
    Uygulama konusundaki bilgilerim yetersiz.
    Yani gyro dan giren çıkan kablolar vs.
    Gyro uygulaması yaparsam, zaten mekanik CG değişimini kullanmayacağım

    Teşekkürler.
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

  9. #8
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    öncelikle gyro nedir ?
    gyro modelin dış etkenlerden (rüzgar) etkilenmesi durumunda ilk set edildiği pozisyondaki durumuna geri döndürür. yatay ve dikey düzlemde yada 2 şekilde kullanılabilir.
    kullanım alanları ;
    - genelde başlangıç seviyesindeki pilotajlarda oldukça işe yarar. yeni pilot kontrolü kaybettiği anda stickler bırakırsa uçağı mümkün mertebe düz pozisyona geri döndürür. bu demek değildirki gyro stickler hareket ederken işlev görmez. tam tersi bir knife-edge uçuşu sırasında yan rüzgarda da uçağın durumunu bozmaz.
    - hava fotoğrafçılığında düz bir kayıt elde etmek için kullanılır.
    - çok hareketli modellerde daha stabil ve kontrollü uçuş içinde işe yarar.

    gyro ların 2 şekilde çalışma şekli vardır.
    1. Normal / rate mode
    2. AVCS / Heading hold mode

    gyro lar üzerindeki düğmeler ile hassasiyeti ve mode seçimi yapılabilir. yine bazı gyro larda 3. bir kablo vardır.
    bu kablo ile kumandadan mode seçimi yada hassasiyeti uçuş anında ayarlanabilir.
    Konu emo23 tarafından (20-01-2010 Saat 13:06 ) değiştirilmiştir.

  10. #9
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Alıntı emo23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle gyro nedir ?
    gyro modelin dış etkenlerden (rüzgar) etkilenmesi durumunda ilk set edildiği pozisyondaki durumuna geri döndürür. yatay ve dikey düzlemde yada 2 şekilde kullanılabilir.
    kullanım alanları ;
    - genelde başlangıç seviyesindeki pilotajlarda oldukça işe yarar. yeni pilot kontrolü kaybettiği anda stickler bırakırsa uçağı mümkün mertebe düz pozisyona geri döndürür. bu demek değildirki gyro stickler hareket ederken işlev görmez. tam tersi bir knife-edge uçuşu sırasında yan rüzgarda da uçağın durumunu bozmaz.
    - hava fotoğrafçılığında düz bir kayıt elde etmek için kullanılır.
    - çok hareketli modellerde daha stabil ve kontrollü uçuş içinde işe yarar.

    gyro ların 2 şekilde çalışma şekli vardır.
    1. Normal / rate mode
    2. AVCS / Heading hold mode

    gyro lar üzerindeki düğmeler ile hassasiyeti ve mode seçimi yapılabilir. yine bazı gyro larda 3. bir kablo vardır.
    bu kablo ile kumandadan mode seçimi yada hassasiyeti uçuş anında ayarlanabilir.
    Emrah teşekkürler.
    Bağlantı ile ilgili bir üst mesajında verdiğin linkteki şemayı biraz daha açma imkanı varmı?
    Birde hobbycityde farklı fiatlarda gyrolar var. Diğer konuda söz etmişsinşz, Daha çok kalite ile ilgili diye.
    Tek gyro tek servoyamı bağlanabiliyor?
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

  11. #10
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    doğrudur mehmet abi
    o konuda şemada var bağlantı şekli.
    gyroda bir giriş ve bir çıkış vardır. birde var ise sinyal kablosu. gyroya kullanılacak yüzey servosu girer ve çıkış yapıp alıcı kanalına bağlanır. gyrodaki 3. sinyal kablosu ise alıcıda boş kanala bağlanır. kumanda heli moduna alınırki gyro menüsü çıksın. (futabalarda gyro menüsü sadece heli modunda mevcut). bu 3. kablonun alıcı kanalı kumandadan bir potans a yada switch e atanır. gyro menüsünden her iki mod için gain ayarları yapılır ve 2 mode arasında seçim imkanı tanır.

  12. #11
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Aug 2007
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    43
    jr 9 kanal kumandalarda menülerden biraz kurcalanırsa uçak menüsünde gyro komutları çıkıyor

  13. #12
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jun 2006
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    52
    Mehmet Bey, gyro uzayda konum değişimini elektriksel sinyallere çeviren aletlere deniliyor. Klasik olarak çok hızlı dönen bir cismin uzayda konumunu koruma eğiliminden yararlanılan sistemler aslında. Gelişmiş olanlar ise bir fiberoptik halka içine iki yöne birden verilen laser ışınının diğer uca erişim süresindeki farkı hesaplayan ring laser gyrolar.
    Modelcilikte kullanılanlar ise çok daha basit ivme sensörleri.
    Ama hangi tür olursa olsun bir gyro genellikle tek eksende kullanılır. Bir uçan cisimde üç eksen kontrolü isterseniz üç gyro kullanmanız gerekir.
    Helikopterlerde kullanılan gyrolar dikey eksendeki hareketleri (yaw) izleyip karşı kumanda verirler. Verilen karşı kumanda normal ve heading hold modda biraz farklı olsa da çalışma ilkeleri aynıdır.
    Gyroya rudder kanalı bağlanır ki istenildiğinde yaw ekseninde dönüş sağlanabilsin, dönüş istenmediğinde ise var olan konum korunabilsin.
    Sonuçta her kontrol yüzeyinin kontrol ettiği eksene göre konumlandırılmış bir gyro o eksenin servo veya servolarına kumanda ederse istediğiniz sonuç ilke olarak sağlanmış olur.
    Gyrolar arasındaki fiyat uçurumu hem kalite hem de işlevlerden kaynaklanır. Doğaldır ki daha hassa gyro daha pahalı olacaktır, Ayrıca ucuz gyrolarda devreye alıp çıkarma ya da kumandadan hassasiyet ayarlama gibi işlevler bulunmaz.
    Yeri gelmişken, gyro uygulamalarında hassasiyetin çok çok önemli olduğu vurgulanmalıdır. Yaw ekseninde stabilite sağlayan bir gyro düşünün. Araç hafifçe sağa saptı. Gyro sola düzeltme komutu verecek. Verecek ama ne kadar bir komut? Az olursa yeterince stabilite sağlayamaz. Aşırı bir komut verirse araç tamamen saçmalayabilir. Bir de gyronun komuta edeceği kontrol yüzeyinin hassasiyeti her uygulamada garklı olacaktır. Bir uçakta 1 derecelik rudder sapmasının etkisini başka bir uçakta elde etmek için 5 derece sapma gerekebilir. O nedenle gyronun ilgili aracın üzerinde ayarlanması gerekir.

    NOT: Acaba gyro konusunda da markaya tapma söz konusu mudur ki forumlarda kavga çıkıyor???
    Rudder lobisi başkanı...

  14. #13
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Alıntı Sümer Yamaner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mehmet Bey, gyro uzayda konum değişimini elektriksel sinyallere çeviren aletlere deniliyor. Klasik olarak çok hızlı dönen bir cismin uzayda konumunu koruma eğiliminden yararlanılan sistemler aslında. Gelişmiş olanlar ise bir fiberoptik halka içine iki yöne birden verilen laser ışınının diğer uca erişim süresindeki farkı hesaplayan ring laser gyrolar.
    Modelcilikte kullanılanlar ise çok daha basit ivme sensörleri.
    Ama hangi tür olursa olsun bir gyro genellikle tek eksende kullanılır. Bir uçan cisimde üç eksen kontrolü isterseniz üç gyro kullanmanız gerekir.
    Helikopterlerde kullanılan gyrolar dikey eksendeki hareketleri (yaw) izleyip karşı kumanda verirler. Verilen karşı kumanda normal ve heading hold modda biraz farklı olsa da çalışma ilkeleri aynıdır.
    Gyroya rudder kanalı bağlanır ki istenildiğinde yaw ekseninde dönüş sağlanabilsin, dönüş istenmediğinde ise var olan konum korunabilsin.
    Sonuçta her kontrol yüzeyinin kontrol ettiği eksene göre konumlandırılmış bir gyro o eksenin servo veya servolarına kumanda ederse istediğiniz sonuç ilke olarak sağlanmış olur.
    Gyrolar arasındaki fiyat uçurumu hem kalite hem de işlevlerden kaynaklanır. Doğaldır ki daha hassa gyro daha pahalı olacaktır, Ayrıca ucuz gyrolarda devreye alıp çıkarma ya da kumandadan hassasiyet ayarlama gibi işlevler bulunmaz.
    Yeri gelmişken, gyro uygulamalarında hassasiyetin çok çok önemli olduğu vurgulanmalıdır. Yaw ekseninde stabilite sağlayan bir gyro düşünün. Araç hafifçe sağa saptı. Gyro sola düzeltme komutu verecek. Verecek ama ne kadar bir komut? Az olursa yeterince stabilite sağlayamaz. Aşırı bir komut verirse araç tamamen saçmalayabilir. Bir de gyronun komuta edeceği kontrol yüzeyinin hassasiyeti her uygulamada garklı olacaktır. Bir uçakta 1 derecelik rudder sapmasının etkisini başka bir uçakta elde etmek için 5 derece sapma gerekebilir. O nedenle gyronun ilgili aracın üzerinde ayarlanması gerekir.

    NOT: Acaba gyro konusunda da markaya tapma söz konusu mudur ki forumlarda kavga çıkıyor???
    Sümer bey, Teşekkürler.
    Genel anlamda yanıtınızla hayli bilgilendim. Sorunlarıma yanıt aldım. Bahsettiğiniz gibi o zaman, biz uçakcılar, eğer gyro kullanacaksak ve bu daha çok 3D sınıfında bir modelde ihtiyaca göre 1-3 ad. gyro kullanabiliriz.
    Örneklemek gerekirse; Bir modelle uğraşıyorum hem helilopter gibi dikey hareket eden, yani kalkış ve inişleri kuyruğu üzerinde yapan ama uçuşunu bir uçak gibi yatay devam ettiren modelde. Gyro uygulaması yaptığımda, ben kumanda ile gyro veya gyroları devreye soktuğumda iyi bir dizayn yaptıysam modeli dikey kaldırıp sonra yatay uçuşa geçtiğimde gyro yada gyroları kumanda ile devreden çıkarıp normal manuel olarak uçuşumu yapbilirim.
    Ve ineceğim zamanda modeli dikey hale getirip sonra tekrar gyroları devreye sokabilip gaz kontrolü iniş yapabilirim. Bu olabilirmi?
    Eğer olabilir ise; diyelimki 2 adet gyro kullandım ve alcının tek portundan her iki gyro yu devreden çıkarma yada devreye almam mümkünmü?
    Kusura bakmayın. sorular çok mantıksız olabilir. Zira daha yakından bir gyro görmüş değilim sadece resimlerini gördüm.
    Olumlu gelişmeler olursa hongkong fırmasından bir iki tane sipariş vereceğim.
    Teşekkürler.
    Not:Edinme aşamasında, en azından orta fiat olan ayarlanabilirler tercih edilmeli görünüyor.
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

  15. #14
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    sümer abi
    bizler lordlar kamerası olarak gyro konusunda da FUTABA deriz

    bu arada bilgiler için teşekkürler....

  16. #15
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    mehmet abi 2 gyro yu 2 ayrı yüzeyde kullanabilrisin fakat 2 ayrı alıcı kanalında kullanmalısın. Y kablo ile tek kanalda kullanman durumunda sümer abinin yukarıda bahsetmiş olduğu ince ayarlar her kanatçık için ayni olacaktır. buda dengesizlik getirecek.
    sinyal kablosuz 2 gyro kullansan her birini ayrı ayrı gyro üzerinden ayarlarsın ama bu durumda uçuş anında on/off olayı olmayacaktır.

  17. #16
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Alıntı emo23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mehmet abi 2 gyro yu 2 ayrı yüzeyde kullanabilrisin fakat 2 ayrı alıcı kanalında kullanmalısın. Y kablo ile tek kanalda kullanman durumunda sümer abinin yukarıda bahsetmiş olduğu ince ayarlar her kanatçık için ayni olacaktır. buda dengesizlik getirecek.
    sinyal kablosuz 2 gyro kullansan her birini ayrı ayrı gyro üzerinden ayarlarsın ama bu durumda uçuş anında on/off olayı olmayacaktır.
    Emrah, yanıt için teşekkürler. Algılamam biraz yavaş ise kusura bakma yaşıma ver.
    Senin diğer konu başlığı altında çizimini verdiğin bağlantı şeması na göre, gryro üzerinde kaç adet çıkış yada giriş vardır.?
    servo irtibatı-gyro ve alıcı-gyro irtibatımı (bu kendi üzerinde Y kablo ile ikiye ayrılıp biri servonun kontrol alması gereken porta diğeri alıcıda başka boş bir portamı). Yoksa 3 irtibat noktasımı var?
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

  18. #17
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Nereden Nereden
    İstanbul
    Yaş Yaş
    48
    Hobbycty den son siparişimde 3 adet bu aşağıdaki gayrodan istedim, kullanıcı yorumları iyi diyor gelsin deniyeceğiz bakalım, daha önce halikopter gayrosu ile yaptığım denemede başarı sağlayamamıştım, rudder servosu aşırı ısınmıştı ve düzeltmeleride çok hızlı yapıyordu, birde gayronun uçaktaki konumuda önemli bunuda deneme yanılmayla çözeceğiz artık.Futabanın uçak gayroları var fakat çok pahalı meretler, fakat kullanıcı yorumları derki uçağı hoverde bıraktığında tek elinle gazı kontrol ederken öbür elinle çay içebiliyormuşsun
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=6755
    Deneme CTRL + W

  19. #18
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    OSman abi
    bunu ben denedim easy fly da.
    beş para etmediğini gördüm. üzerindeki sens. ayarı ise yalan gibi birşey. sonra arabaya taktım. aşırı sarsıntıdan olsa gerek hakkın rahmetinde şu an.

    Alıntı bestman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hobbycty den son siparişimde 3 adet bu aşağıdaki gayrodan istedim, kullanıcı yorumları iyi diyor gelsin deniyeceğiz bakalım, daha önce halikopter gayrosu ile yaptığım denemede başarı sağlayamamıştım, rudder servosu aşırı ısınmıştı ve düzeltmeleride çok hızlı yapıyordu, birde gayronun uçaktaki konumuda önemli bunuda deneme yanılmayla çözeceğiz artık.Futabanın uçak gayroları var fakat çok pahalı meretler, fakat kullanıcı yorumları derki uçağı hoverde bıraktığında tek elinle gazı kontrol ederken öbür elinle çay içebiliyormuşsun
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=6755

  20. #19
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Nov 2007
    Nereden Nereden
    Muğla - İzmir
    Yaş Yaş
    40
    abi estafullah
    gyroda bir giriş (servo için) birde çıkış var (alıcıya giden ve o servonun kontrolü için)
    birde ayrıca her gyro da olmayan tek sarı yada beyaz renkte sinyal kablosu var. bu sinyal kablosuda alıcıda boş kanala giriyor. (gyronun ayar ve on/off olayı için)

    Alıntı myssba Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emrah, yanıt için teşekkürler. Algılamam biraz yavaş ise kusura bakma yaşıma ver.
    Senin diğer konu başlığı altında çizimini verdiğin bağlantı şeması na göre, gryro üzerinde kaç adet çıkış yada giriş vardır.?
    servo irtibatı-gyro ve alıcı-gyro irtibatımı (bu kendi üzerinde Y kablo ile ikiye ayrılıp biri servonun kontrol alması gereken porta diğeri alıcıda başka boş bir portamı). Yoksa 3 irtibat noktasımı var?

  21. #20
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Sep 2006
    Nereden Nereden
    Fethiye-Muğla
    Alıntı bestman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hobbycty den son siparişimde 3 adet bu aşağıdaki gayrodan istedim, kullanıcı yorumları iyi diyor gelsin deniyeceğiz bakalım, daha önce halikopter gayrosu ile yaptığım denemede başarı sağlayamamıştım, rudder servosu aşırı ısınmıştı ve düzeltmeleride çok hızlı yapıyordu, birde gayronun uçaktaki konumuda önemli bunuda deneme yanılmayla çözeceğiz artık.Futabanın uçak gayroları var fakat çok pahalı meretler, fakat kullanıcı yorumları derki uçağı hoverde bıraktığında tek elinle gazı kontrol ederken öbür elinle çay içebiliyormuşsun
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=6755
    Oğuzgan, sağol hobbycityde gyroları inceledim . Seninkiler gelince testlerini yapar sonuçları yazarsın sanırım.
    Maalesef bazı mevzular deneme-yanılma ile oluyor.
    Futabalara yaklaşmaktansa, biraz pilotajı geliştirmek daha ekonomik olur.
    Alıntı emo23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi estafullah
    gyroda bir giriş (servo için) birde çıkış var (alıcıya giden ve o servonun kontrolü için)
    birde ayrıca her gyro da olmayan tek sarı yada beyaz renkte sinyal kablosu var. bu sinyal kablosuda alıcıda boş kanala giriyor. (gyronun ayar ve on/off olayı için)
    Emrah sağol. Anladığım kadarı ile gyro alıcı ile servo arasına seri bağlanıyor bir anlamda.
    Ama asıl lazım olan galiba o sarı kablo dediğin. Başka bir kanal da gyro'nun on-off konumunu ayarlamak için. O kanalda gyro off durumuna alınınca gyro üzerinden servo normal işlevine devam ediyordur herhalde.
    Yani ruddere uygulayacağım bir gyro şu resimdeki gibimi olmalı. Sarı kablo istediğim bir on-off portunda alıcıda olabilir.
    Eklenen Resim Ön İzlemesi
    • Dosya tipi: jpg 1.JPG (14,8 KB (Kilobyte), 62x kez indirilmiştir)
    Akıl yaşta değildir, Genetik mirastır.

Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Gyro & Kristall Tanımı Nedir ?
    Konu Sahibi -NoPaNiC- Forum RC Genel
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 02-12-2009, 19:31
  2. Rodaj nedir,nasil yapilir?????......
    Konu Sahibi powermaxxx Forum MT
    Cevap: 2
    Son Mesaj : 30-10-2009, 12:59
  3. Bu helikopter nasil?
    Konu Sahibi Tuna1970 Forum Yurtdışı Satış Firmaları
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 21-01-2009, 23:55
  4. Rtr 1/8 Xr-8 Nasil ?
    Konu Sahibi bonzipower4 Forum Touring
    Cevap: 5
    Son Mesaj : 08-11-2008, 23:32
  5. nasil pist ?
    Konu Sahibi Bison Forum MT
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 23-08-2005, 11:00

Bu Konu için Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •