Swashplate ayarı.


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 39
  •  » Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 39 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan 12 SonuncuSonuncu

  1. #1
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Henüz uçuramadığım helikopterimin servo kolları biraz ters geldi bana.450 SE V2 modelim var.Öndeki iki servoya (+) şeklindeki kollardan taktım.Montajı bitirdikten sonra swashplate'ye tam dik duruyodu kollar (servo kolları da dik iken).Arka sevoya da (+) şeklindeki koldan takınca kol tam dik iken swashplate geriye doğru yatık duruyodu.Ayrıca kol da biraz açılı duruyodu yani tam dik değil.Bende arka servoya 2 kolu daha uzun olan (+) şeklindeki kolu taktım.Swashplate tam düz duruyo ve kol swashplate'ye tam dik.Fakat kağıt üzerinde bi kaç hesap yaptım.Tüm kollar 20 derece açıya geldiği zaman uzun olan kol swashplate'yi 6 mm daha fazla kaldırıyodu.Bi kaç çizim ve hesaptan sonra bana tam 1,27 cm lik bi kol lazım olduğunu buldum ve uygun olan kolu taktım.kağıt üzerindeki hesaplara göre herşey normal görünüyor.Ama servo kolları birbirinden farklı.Bu bi sorun oluştururmu?? Yada servo montajlarını yanlış mı yaptım ?? Servoların resimlerini eklicem.
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

  2. # Reklam
     

  3. #2
    3 servo kolu gelir kitle. aileron ve pitch servosu en uzun ve en küçük boylu linkleri kullanır. üste taktığınız servo küçük boylu kullanacak alta yuvaya taktığınız servo da uzun boyluyu. elevator servosu da orta boylu linki kullanacak.

    kumandadan pal açısısını 0 a getirdiğinizde, palleriniz de 0 açıda olacak ve swashplate yere paralel olması gerek. açıyı artırdırdığınızda veya cyclic komutu verdiğinizde swashplate istemediğiniz tarafa yöneliyorsa bunu da cyclic servoları arasında mix yaparak gidereceksin.
    Futaba 7C-Bambucopter IQ450-IOI Mini Multiwii FC-BEVRC 1.3Ghz 800mw VTx/Rx-D-WDR 600TVL Sony Super HAD CCD Board Camera-Cycloops CE OSD
    Geçmiş modeller:HK450,Raptor 30,Wing Tiger,Skywalker 168cm.

  4. #3
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Dediğiniz şekilde bağladım fakat 3üne de aynı servo kolu takınca aileron servosu tam dik tutamıyo.Buda bütün servolar kalktığında aileron kolunun diğerleri kadar fazla etki edememesine sebep oluyo.Swashplate geriye doğru yatıyor.Resimde göstermeye çalıştım

    Elimden geldiğince güzel çizmeye çalıştım.Kırımzı ok swashplate deki aileron kolunu gösteriyor.O kolun öyle açılı değilde daha dik durması için daha uzun bi servo kolu taktım.Yaptığım hesaplara göre de kaldırma boyları uyuşuyor.Bi sorun yok görünüyor.Ama benim yakalayamadığım bi sorun varsa bilemem bunun için sizlerin tecrübelerine danıştım.Sizce bu yaptığım bi sorun çıkarırmı??
    Konu deargrkm tarafından (31-01-2011 Saat 14:52 ) değiştirilmiştir.
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

  5. #4
    öyle açılı durmaması lazım. 1. servoyu düzgün taktın mı yani aileron ile pitch için başı geriye bakacak şekilde olmalı. 2. olarak da servo horn u üzerinde olması gereken deliğe mi taktın? 3. servoyu içte olması gerekirken dışa mı taktın acaba?

    çizdiğin resimde kırmızı okun gösterdiği link arkadaki elevator servosuna benziyor ama
    Futaba 7C-Bambucopter IQ450-IOI Mini Multiwii FC-BEVRC 1.3Ghz 800mw VTx/Rx-D-WDR 600TVL Sony Super HAD CCD Board Camera-Cycloops CE OSD
    Geçmiş modeller:HK450,Raptor 30,Wing Tiger,Skywalker 168cm.

  6. #5
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Pardon elevator aileron karıştırdım sanırım Evet okun gösterdiği elevator.elevator servosu içe dönük.

    Resimde kolların hepsi swashplate'ye dik duruyo fakat servo kollarından arkadakini uzun takmam gerekti.Yaptığım hesaplara göre hepsi 20derece kalktığı zaman swashplate'yi tam 19mm kaldırıyo.Öndeki iki servonun kaldırma yüksekliğini hesapladım ve arkadakinin de aynı seviyede kaldırması için ne kadar uzun bi kol olması gerektiğini buldum.1,27cm çıktı.Şuanki elevator kolu tam 1,27cm ve tam dik duruyo.İşte bunun uzun olması da ister istemez beni huylandırıyo Bi sorun olmaz gibi ama olurmu bilmiyorum??
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

  7. #6
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    25
    Alıntı deargrkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Henüz uçuramadığım helikopterimin servo kolları biraz ters geldi bana.450 SE V2 modelim var.Öndeki iki servoya (+) şeklindeki kollardan taktım.Montajı bitirdikten sonra swashplate'ye tam dik duruyodu kollar (servo kolları da dik iken).Arka sevoya da (+) şeklindeki koldan takınca kol tam dik iken swashplate geriye doğru yatık duruyodu.Ayrıca kol da biraz açılı duruyodu yani tam dik değil.Bende arka servoya 2 kolu daha uzun olan (+) şeklindeki kolu taktım.Swashplate tam düz duruyo ve kol swashplate'ye tam dik.Fakat kağıt üzerinde bi kaç hesap yaptım.Tüm kollar 20 derece açıya geldiği zaman uzun olan kol swashplate'yi 6 mm daha fazla kaldırıyodu.Bi kaç çizim ve hesaptan sonra bana tam 1,27 cm lik bi kol lazım olduğunu buldum ve uygun olan kolu taktım.kağıt üzerindeki hesaplara göre herşey normal görünüyor.Ama servo kolları birbirinden farklı.Bu bi sorun oluştururmu?? Yada servo montajlarını yanlış mı yaptım ?? Servoların resimlerini eklicem.
    Görkem selam,

    Uğraşın güzel. Hoşuma gitti.

    Mutlu'nun dediği gibi tüm servolarda aynı servo hornu kullanman lazım. Linklerin yamuk olması önemli değil. Sağ ve soldaki servoların aynı hareket etmesi lazım. Elevator servosu yani arkadaki servo diğerlerine göre fazla yada az hareket etsin o da önemli değil. Kullandığın model eCCPM olduğu için mix vs. her seyi kumandadan yapacaksın.

    Swash ayar prosedürünü bir anlatayım kısaca,
    Tüm servo hornlar çıkartılır.
    servo hornlardaki ball linklerin servo horndaki top kısımları her hornda aynı deliğe mone edilir. (servo merkezinden eşit uzaklıkta olacaklar)
    Modele güç verilir. (tercihen hold aktif et yada motor ESC kablolarını ayır)
    tüm pitch curveler linear (0 25 50 75 100) olarak ayarlanır. gaz tam orta noktaya getirilir. (sub trim end point vs gibi ayarların da ilk geldiği kalması lazım)
    servolar ilk yerlerini bulduktan sonra servo hornlar servo gövdesine parallel olaacak şekilde takılır.
    Yukarıdaki işlemde tam parallellik sağlanamayabilir bunu düzeltmek için ilgili kanallara sub trim vererek servo hornlar servo gövdesine parallel olacak şekilde ayarlanır.
    Sonra linkler kitapçıktaki gibi ayarlanır ve takılır.
    Eğer swashplatein yere parallelliği sağlanmışsa ve tüm mix kolları parallel ise hiç bir şeye dokunulmaz.
    bu esnada pitch ölçülür. (gaz kolu ortada olduğu için 0 derece pitch görmen lazım)
    eğer mix kolları yere parallel ve 0 dan farklı pitch görünüyorsa en üsttek linklerden pitch 0 a getirilir.
    eğer mix kolları yere parallel değil ve 0 dan farklı pitch görüyorsak servolardan çıkan linkler ile mix kolları parallel hale getirilir
    yani öncelik mix kollarını ve swashplatei parallel yapmak. (mix kolları birbirine göre de parallel olacak) bu parallelliği sağladıktan sonra pitch ile ilgili en üst linkler ile oynamak lazım.
    şimdi swah da mix kolları da parallel ve pitch de 0 derecede. gaz kolu da tam ortada.
    bu halde iken aileron ve elevator kontrollerini kontrol et ve cyclic pitchleri ölç
    cyclic pitchler (4-5 derece yeterli olacak) aileron ve elevator komutları için de aynı olmalıdır. (zaten aynı servo linkini ve kumandadaki swash menüsündeki aileron ve elevator yüzdeleri mutlak değerce eşitse her iki komut için de aynı cyclic pitchi okursun)
    sonra max pitch ve min pitch ayarlaman lazım. tam pitch verdiğinde swashplatein parallelliği bozulabilir. bunun için parallelliği bozan servonun iligili end pointi düzeltilerek parallellik sağlanır.
    aynı durum tam negatif pitch için de yapılır.
    sonra max ve min pitchler belirlernir.
    tercihen +-11 derece ayarlanması uygundur (%0 = -11 %100=+11)
    eğerki max ve min pitchlerde simetrik bir durum görüyorsan -5+5 yada -13+13 gibi bu durumda kumdandadaki swash menüsünden pitch kontrolünün % si değiştirilerek +11-11 sağlanır.
    eğerki simetrik açı yoksa -4+7 yada -9+13 gibi (tam orta nokta zaten 0 ayarlanmıştı) bu durumda end point menüsünden her 3 servonunda ilgili end pointleri değiştirilerek simetrik açı değişimi elde edilir.
    simetrik değişim elde edildikten sorna -11+11 ayarlanır.
    en son olarak da arzu ettiğin uçuş moduna göre pitch curve menüsünden % leri değiştirerek bir pitch eğrisi elde edebilirisn.

    Kolay gelsin. Yukarıdaki ayar metodunu tabi tüm reverse ayarları ve kontrollerin düzgün çalıştığı durum için anlattım.

    Bu arada kırmızı ile gösterdiğin servo linki erkadaki ise o link elevator linki aileron değil.

    son olarak yaptığın hesaptan bahsedebilirmisin...
    Fly 3D crash proudly...
    T-Rex 600 NSP ___ T-Rex 450 SE V2 ___ CopterX 450 SE V2 ___ T-Rex 500 ESP
    Low Wing Trainer ___ P-51D Mustang ARF
    JR DSX9 Limited Edition

  8. #7
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    25
    Bu arada servo hornlarına ball linklerin toplarını bağlarken arkalarını mutlaka somunlarını tak.
    Fly 3D crash proudly...
    T-Rex 600 NSP ___ T-Rex 450 SE V2 ___ CopterX 450 SE V2 ___ T-Rex 500 ESP
    Low Wing Trainer ___ P-51D Mustang ARF
    JR DSX9 Limited Edition

  9. #8
    Güneş Bey, çok güzel açıklamışsnız. Benimde kafamdaki bir çok soruya cevap oldu. Çok teşekkürler.

  10. #9
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    25
    Alıntı Plossive Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneş Bey, çok güzel açıklamışsnız. Benimde kafamdaki bir çok soruya cevap oldu. Çok teşekkürler.
    Rica ederim. Yardımcı olabildiysem ne güzel. Her türlü ihitimali düşünerek yazmaya çalıştım inşallah atladığım bir yer olmamıştır. Bir de raptorlarda yada denel olarak mCCPM modellerde 90 derece swash kullanan modellerde iş daha farklı daha kolay aslında.
    Fly 3D crash proudly...
    T-Rex 600 NSP ___ T-Rex 450 SE V2 ___ CopterX 450 SE V2 ___ T-Rex 500 ESP
    Low Wing Trainer ___ P-51D Mustang ARF
    JR DSX9 Limited Edition

  11. #10
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Teşekkürler Güneş abi.Teşekkürler Mutlu abi.Tabiki bahsediyim.Aileron ve pitch servosuna bağladığım servo kollarının merkeze olan uzaklığı 11,12 mm.iki değer içinde kağıt üzerinde çizim yaptım.20 derece açı ile iki uzunluğu çizdim.İkisinin tam orta noktasını işaretldim. Ve kendime başlangıç noktasına tam dik bi eksen aldım.20 derece açıya geldiğinde bu eksen üzerindeki nokta tam 19 mm yükseliyodu.Aynı şeyi arka servoya da uyguladım fakat arka servo swashplate'ye daha uzak olduğu için çizdiğim resimdede görüldüğü gibi servo link rod geriye doğru biraz açı alıyodu.Bunun için elevator kolu 20 dereceye çıktığında swash eksenini 13mm yukarı kaldırıyodu.19 mm kaldırması içinde 37 derece gibi bi açı alması gerekiyodu.Yani diğer servolardan daha fazla dönmesi gerekiyodu.Bende link rodun swashplateye tam dik geldiği bi servo kolu taktım.Bu seferde 20 derece açı aldığı zaman swsahplate'yi 25mm kaldırıyodu.Bende 19 mm kaldırması için gerekli olan servo kolunun uzunluğunu hesapladım.12,6-12,8 mm çıktı.Bende 12,7mm ye denk gelen bi servo kolu taktım.Şuan kağıt üzerinde sorunsuz görünüyo.Ama uçuşta ne olur bilmiyorum.Pal açıları tam 0 değil onu pitch gaugem geldiğinde ayarlıcam.Dilerseniz kağıt üzerindeki çizimlerimi eklerim.Ama pek bişey belli olmuyor
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

  12. #11
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Güneş abi.Topları taktım.Servo kolunun vida girecek olan deliğini hafif bişey genişlettim.ince saatçi tornavidasıyla.Vidanın giremeyeceği kadar bi delik açtım.Dolayısıyla vida kendi yuvasını açarak girdi ve ciidi sağlam tutundu.Tornavidayla bile zor dönüyo ve elle mümkün değil çıkmıyo.2.si arkadan somun takmaya yeterli vida çıkmıyo 3.sü somunum yok 2 tane var.onun yerine loctite uygulasam olurmu??
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

  13. #12
    bu heliler 450 olduğundan somuna gerek kalmaz o vida kendisi diş açıp da girdiğinden sağlam oturur. ayrıca takılan topa dik eksende bi kuvvet uygulanacağından o topun ordan çıkması zordur.

    locktite sadece metal-metal birleşimlerde birazcık kullanılır. sakın plastikte süreyim deme.
    Futaba 7C-Bambucopter IQ450-IOI Mini Multiwii FC-BEVRC 1.3Ghz 800mw VTx/Rx-D-WDR 600TVL Sony Super HAD CCD Board Camera-Cycloops CE OSD
    Geçmiş modeller:HK450,Raptor 30,Wing Tiger,Skywalker 168cm.

  14. #13
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2009
    Nereden Nereden
    Ankara / Bodrum
    Yaş Yaş
    36
    Mutlu o kadar emin olma titreşimden dolayı vidalar gevşeme yapar karşılıpını takmasını bende tavsiye ederim hatta somuna çok az threadlock sürmeside lazım
    Nine Eagles 127A Flybarless
    No Sacriface ; No Victory

  15. #14
    Onur abi, titreşimden dolayı gevşeyebilir tabiki de birşey demiyorum ama bu hk ve copterx lerde karşılığı olmuyor ki, topla verilen vidanın ucu hornun öteki tarafından çıkmıyor bu yüzden somun takılamıyor. takılmasına da gerek yok çünkü vida yuvayı kendisi açtığı için böyle bir gevşeme olasılığı da çok düşük. benim hk450 de de durum böyleydi.
    Futaba 7C-Bambucopter IQ450-IOI Mini Multiwii FC-BEVRC 1.3Ghz 800mw VTx/Rx-D-WDR 600TVL Sony Super HAD CCD Board Camera-Cycloops CE OSD
    Geçmiş modeller:HK450,Raptor 30,Wing Tiger,Skywalker 168cm.

  16. #15
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2008
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    32
    görkem napıyosun sen ya
    bu kadar hesap kitaba dalma, swashı ayarlarken gunesin yazdıgı proseduru uygula,zaten helilerin govdeleri ole basit cizimlerle yapılmıyor, eger dogru sekilde mekanik ve kumanda ayarlarını yapabilirsen, o swash yukarı asagı hareketinde yere paralel şekilde inip cıkacaktır
    HK-450 CopterX 450 ae T-Rex 500ESP T-Rex 600NSP LE FBL |Sukhoi Su-31 Durafly Cessna 182|JR DSX7dsm-j |JR XP7202 72mhz |HITEC AURORA 9

  17. #16
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nereden Nereden
    istanbul
    Yaş Yaş
    25
    Alıntı deargrkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneş abi.Topları taktım.Servo kolunun vida girecek olan deliğini hafif bişey genişlettim.ince saatçi tornavidasıyla.Vidanın giremeyeceği kadar bi delik açtım.Dolayısıyla vida kendi yuvasını açarak girdi ve ciidi sağlam tutundu.Tornavidayla bile zor dönüyo ve elle mümkün değil çıkmıyo.2.si arkadan somun takmaya yeterli vida çıkmıyo 3.sü somunum yok 2 tane var.onun yerine loctite uygulasam olurmu??
    Bir yerden bir şekilde M2 sonum bulmanı öneriyorum. Somunsuz kullanma Onur abinin dediği gibi 1 damladan az locktite gerekebilir locktite'ı sürerken dikkat et plastiğe gelmesin. Plastiği çözüyor locktite. Locktite sürmedim gerçi ben o vidalarda kendi modellerimde plastik arasında kalıp sıkıştığı ve plastik dışa ittiği için (yaylı rondela mantığında) çıkmıyorlar. Locktite daha garanti ama uygulamasına dikkat etmek lazım.

    Alıntı deargrkm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Güneş abi.Teşekkürler Mutlu abi.Tabiki bahsediyim.Aileron ve pitch servosuna bağladığım servo kollarının merkeze olan uzaklığı 11,12 mm.iki değer içinde kağıt üzerinde çizim yaptım.20 derece açı ile iki uzunluğu çizdim.İkisinin tam orta noktasını işaretldim. Ve kendime başlangıç noktasına tam dik bi eksen aldım.20 derece açıya geldiğinde bu eksen üzerindeki nokta tam 19 mm yükseliyodu.Aynı şeyi arka servoya da uyguladım fakat arka servo swashplate'ye daha uzak olduğu için çizdiğim resimdede görüldüğü gibi servo link rod geriye doğru biraz açı alıyodu.Bunun için elevator kolu 20 dereceye çıktığında swash eksenini 13mm yukarı kaldırıyodu.19 mm kaldırması içinde 37 derece gibi bi açı alması gerekiyodu.Yani diğer servolardan daha fazla dönmesi gerekiyodu.Bende link rodun swashplateye tam dik geldiği bi servo kolu taktım.Bu seferde 20 derece açı aldığı zaman swsahplate'yi 25mm kaldırıyodu.Bende 19 mm kaldırması için gerekli olan servo kolunun uzunluğunu hesapladım.12,6-12,8 mm çıktı.Bende 12,7mm ye denk gelen bi servo kolu taktım.Şuan kağıt üzerinde sorunsuz görünüyo.Ama uçuşta ne olur bilmiyorum.Pal açıları tam 0 değil onu pitch gaugem geldiğinde ayarlıcam.Dilerseniz kağıt üzerindeki çizimlerimi eklerim.Ama pek bişey belli olmuyor
    Görkem sevdim seni. Anı dili konuşuyoruz. Şunu atlamışsın servo hornlar linear hareket etmiyorlar dairesel haraket ediyorlar sonuçta sen servoyu hareket ettirdikçe her halükarda linkin açısı değişiyor. Çünkü servoya bağlı kısım uzaklaşıp yakınlaşıyor.

    Alıntı MutluTEKIR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu heliler 450 olduğundan somuna gerek kalmaz o vida kendisi diş açıp da girdiğinden sağlam oturur. ayrıca takılan topa dik eksende bi kuvvet uygulanacağından o topun ordan çıkması zordur.

    locktite sadece metal-metal birleşimlerde birazcık kullanılır. sakın plastikte süreyim deme.
    Mutlu doğru diyorsun, eksenel yük yemiyorlar ancak daha fenası bükülmeye sebebiyet verecek şekilde radyal yük yiyorlar. Haliyle topları dışarı itebiliyor. CopterX lerde somunlar gelmiyor. Kuzenin CX450 sinde benim somun al tak dememe rağmen takmayınca ve uçuş esnasında modele çok yük bindirince helikopter saçmaladı ve çakıldı. tüm o toplar yerinden çıkmıştı. Uçuş esnasında zaten aileron ve elevator kontrollerini kaybettiğini söylemişti. Hold olmasa helikopter pert olacaktı. Neyseki pal ve shaftlarla atlattık. Sonra ilk iş sonum aldık.

    Kıssadan hisse somun takın
    Konu GuNeSh tarafından (01-02-2011 Saat 00:26 ) değiştirilmiştir.
    Fly 3D crash proudly...
    T-Rex 600 NSP ___ T-Rex 450 SE V2 ___ CopterX 450 SE V2 ___ T-Rex 500 ESP
    Low Wing Trainer ___ P-51D Mustang ARF
    JR DSX9 Limited Edition

  18. #17
    haklısın Güneş de neden gelmiyor o somun ve vidalar o zaman. adamların kite dahil etmesi lazım.


    Alıntı GuNeSh Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Görkem sevdim seni. Anı dili konuşuyoruz. Şunu atlamışsın servo hornlar linear hareket etiyorlar dairesel haraket ediyorlar sonuçta sen servoyu hareket ettirdikçe her halükarda linkin açısı değişiyor. Çünkü servoya bağlı kısım uzaklaşıp yakınlaşıyor.
    Güneş bellki bi makineci daha yetişiyor
    Futaba 7C-Bambucopter IQ450-IOI Mini Multiwii FC-BEVRC 1.3Ghz 800mw VTx/Rx-D-WDR 600TVL Sony Super HAD CCD Board Camera-Cycloops CE OSD
    Geçmiş modeller:HK450,Raptor 30,Wing Tiger,Skywalker 168cm.

  19. #18
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Teşekkürler Güneş abi.Şuan 2 tane somunum var.1 tane daha kısa süre içinde temin edicem.Ama nasıl takıcam bilmiyorum.Arkadan vida çıkmıyor .Mutlu abi belkide küçüklüğümden beri böyle şeylerin meraklısı olduğum için helikopter dilinden az da olsa anlıyorum.Bu mekanik işi daha 2,5-3 yaşındayken yaptığım lego robotlarla başladı şimdi ise eski HB FP helimin mekaniğini kullanarak robotlar yapmaya çalışıyorum.Bu şekilde ve helikopterlerle ilgili bikaç projem var ilerde bunlarıda paylaşmak isterim.Şimdilik bütçeme de uygun gördüğüm bi kumanda aldım.Copterx in 9 kanallı bi kumandası.Daha önce kullanmış olan bi abim tavsiye etti.Yakında gelir.Ayrıca yakında ball plier,pitch gauge,vs.. verdiğim siparişlerde elime ulaşınca daha profesyonel bi ayar yapar oluşan sorunlarımı sizlere danışırım.
    Onur abi benim eski 4ch kumandam ile servoları test amaçlı bi deneme yaptım.Hepsi kalktığı zaman elevator kolu biraz aşağıda kalıyodu abi.Çünkü ilk resimde gösterdiğim şekilde servo topu swashplate'nin topundan daha uzakta duruyodu.Bunun için de tüm servolar 20 derece kalktığı zaman elevator 6mm daha az etki ediyodu.Onun hesabını yaparak elevator servo kolunun yaklaşık 2mm daha uzun olması gerektiğini buldum.Şuan dediğim gibi herşey normal ama kağıt üzerinde Uçuşuma az kaldı.Birde ozaman görücem.Herşey için teşekkür ederim.
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

  20. #19
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    May 2008
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    32
    görkem;tandogan thk ya gidip gidip kullanmadıkları servoları isteyip robot yapan sen misin yoksa bole birinden bahsetmişlerdi zamanında aklıma geldi yazdıklarını okuyunca hehe
    HK-450 CopterX 450 ae T-Rex 500ESP T-Rex 600NSP LE FBL |Sukhoi Su-31 Durafly Cessna 182|JR DSX7dsm-j |JR XP7202 72mhz |HITEC AURORA 9

  21. #20
    Üyelik Tarihi Üyelik tarihi
    Oct 2010
    Nereden Nereden
    Ankara
    Yaş Yaş
    20
    Hayır ama öğrendiğim iyi oldu Gidip ben de istice bundan sonra . Çünki ciddi projelerim var ilerde.Peki isteyince veriyolarmıymış abi servoları
    HK 600 GT
    Turnigy 9x
    Imax B6AC

Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Walkera 21 swashplate ayarı nasıl yapılır?
    Konu Sahibi gurselpasa Forum Yeni Başlayanlar
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 27-01-2011, 15:22
  2. Swashplate Ayarı
    Konu Sahibi semih1986 Forum Teknik, Ayar, Elektronik
    Cevap: 17
    Son Mesaj : 29-06-2010, 14:27
  3. Swashplate Ayarı Nasıl yapılır
    Konu Sahibi sansar3535 Forum Yeni Başlayanlar
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 05-10-2008, 05:01
  4. Cevap: 2
    Son Mesaj : 09-01-2008, 22:42

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •