El yapımı 1/8


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 351
  •  » Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :



Toplam 351 adet sonuctan sayfa basi 261 ile 280 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 14 Toplam 18 Sayfadan BirinciBirinci ... 11121314151617 ... SonuncuSonuncu

  1. #261
    Alıntı __ahmet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu gün motoru da yerine yerleştirdim biraz büyük gibi görünse de üzerine tüm parçaları taktığımda bu kadar büyük durmayacaktır. (inşallah )
    Motordan egzozu sökmemin sebebi orjinali pek uygun olmadığı için yenisini yapacak olmam amortisörler ilk hobbyking alışverişimin acemiliğiyle yanlış almıştım bildiğiniz gibi, yayları sertleştirsem de yetersiz kaldı motoru koyduğumda altı yere yapıştı alttan yay koyarak normal durmasını sağladım sanırım özel bir amortisör yapacağım.
    Hava filtreside uygun olmadığından özel yapılacak zaten jikle problem çıkarıyor.
    Aracın şu anki ağırlığı 6.900 kg motor üzerinde çalıştırarak deneme yaptım normal sarsıntıların dışında pek titreme yok yakında video çekip koyarım.












    abi amortisör yapmak yerine sayısını artırsan olmazmı bence daha kolay olur ama tabi senin elinden geliyor böyle işler şahsen hayranlıkla takip ediyorum seni gerçektende örnek alınması gereken bir proje

  2. #262
    Simdi anladim. On tekerlerin saft baglantilarina fren yapicaksiniiz

    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.

  3. #263
    Hepinize teşekkürler...

    Alıntı 20playback Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam merhabalar. Ben model araclar icin degilde , bisikletime bu tür bir motor takmak icin calisiyorum. Birkac sorum olucak musadenizle ;

    Aldiginiz motorun debriyaj ve hiz ayari -karburator sistemi varmi ? Ne kadara aldiniz ? Benimle beraber 60 kg bisikleti yavasca ceker diye dusunuyorum. Eger gercekten ucuz ise almayi dusunebilirim.



    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.
    Motorda debriyaj ,hız ayarı ve karbüratör var 170 tl karaköyde bu tip motorlardan satan pek dükkan yok isterseniz aldığım yerin adres ve telefonunu verebilirim.

    Bisiklet için biraz güçsüz kalabilir redüktör eklerseniz gücü artırabilirsiniz ama hız düşer istediğiniz güce ulaştığınızda hızınız çok düşük olabilir denemek gerekiyor.

    Amortisörler konusunda özel amortisör yapmaya karar verdim yağsız olacak o kadar hassas çalışmak gibi bir imkan yok çünkü amortisör ikilide olabilirdi tabiki ama sığacak kadar yeri yok.

    Frenler şaft bağlantılarına değil hexlere monte edilecek çok küçük parçalar içereceğinden frenleri sona bıraktım.

    Bu arada dün hobbyking siparişim elime ulaştı ubec, gaz fren servosu ve vites servosu dijital olan servo gaz fren için kullanılacak







    İlk işim ubec testi oldu yön servomuzu takarak test ettim hız yine aynıydı aslında servo yüksek güçlü olduğundan içinde çok sayıda dişli kullanıldığı için yavaş çalıştığını düşünüyorum çünkü servo alıcıyla gereğinden fazla yavaş çalışsaydı ubec ile çalıştırdığında daha hızlı çalışması gerekirdi diğer servolarıda takıp aynı anda üçü birden çalıştığındada hızı değişmedi video çekerek sizlerede gösterip fikir almak isterdim ancak kameramız tatile çıktı geldikten sonra video çekip sizlerdende fikir alırım.

  4. #264
    Hocam cevabiniz icin tesekkurler. 170 lira baya tuzluymus , hurdacidan ucuz yollu motorlara yönelicem artik. Ozellikle de motorlu aga testerelerine , cunku onlarda zincir yatagi var ve ben direk bisikletin orta dislisine zincirle baglayacagim. Dogal reduktorum var

    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.

  5. #265
    Alıntı 20playback Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam cevabiniz icin tesekkurler. 170 lira baya tuzluymus , hurdacidan ucuz yollu motorlara yönelicem artik. Ozellikle de motorlu aga testerelerine , cunku onlarda zincir yatagi var ve ben direk bisikletin orta dislisine zincirle baglayacagim. Dogal reduktorum var

    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.
    Testere motorları daha güçlü olur motor tamircilerinde bi ihtimal çıkma motor bulabilirsiniz. Ancak dikkat edin motor çok kötü durumda olmasın yoksa elinizde patlama ihtimali var.

  6. #266
    Cevabiniz icin tesekkurler. Gecen gun sansima hurdacidan 10 liraya ipi kopuk stihl hizar buldum. Eve getirdim bujisini zimparaladim tamir ettim calisti. Artik zincir takmaya ugrasicam

    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.

  7. #267
    Alıntı __ahmet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk işim ubec testi oldu yön servomuzu takarak test ettim hız yine aynıydı aslında servo yüksek güçlü olduğundan içinde çok sayıda dişli kullanıldığı için yavaş çalıştığını düşünüyorum çünkü servo alıcıyla gereğinden fazla yavaş çalışsaydı ubec ile çalıştırdığında daha hızlı çalışması gerekirdi diğer servolarıda takıp aynı anda üçü birden çalıştığındada hızı değişmedi video çekerek sizlerede gösterip fikir almak isterdim ancak kameramız tatile çıktı geldikten sonra video çekip sizlerdende fikir alırım.
    Ubec 'i boşa almadınız inşallah =)
    videoda gelsede izlesek son gelişmeleri..
    duruma göre takip eden arkadaslar olabilir gelişmeleri kendi cıkarları için =)

    Alıntı 20playback Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cevabiniz icin tesekkurler. Gecen gun sansima hurdacidan 10 liraya ipi kopuk stihl hizar buldum. Eve getirdim bujisini zimparaladim tamir ettim calisti. Artik zincir takmaya ugrasicam

    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.
    Mumla arasak bulamayız çok şanslıymışsın vesselam =)

  8. #268
    Bu gün baktımda aracın yapım süresi 1 yıl olmuş zaman çok çabuk geçti başlarken birkaç ayda bitiririm diye başlamıştım bu kadar uzun süreceğini hiç düşünmemiştim bu arada ilk yaptığım şase ne kadar kötüymüş iyiki onunla devam etmedim

    Bu aralar iş yerimden geç çıktığım için pek bir gelişme yok o yüzden fotograf koymayada gerek görmedim ( yada üşendim : ) iyi bir haber var kavrama çanını tam yerine sabitlemeyi başardım çok hassas olmasada merkezi tutturmaya çalıştım ve test ettim sorun çıkmadı ancak benzin bitti yani video yok daha sonra resimler videolar gelecektir şu sıralar motor ile şanzıman bağlantısını yapmaktayım bir mili 2 haftadır yerine takmaya çalışıyorum ama vakitsizlikten takamadım yakında yeni gelişmeler olacaktır ve inşallah bu konuda test videosunu da yayınlamak nasip olur bu videoyu bekleyen forum dışı birçok kişi var bazıları benden bile daha heyecanlı, bizim oğlan mahallede kullansın diyen bile oldu

  9. #269
    hocam gece yatacaktım ki tam yazınızı gördüm hepsini okuyum derken uykum kaçtı elinize sağlık çok güzel gidiyor. devamını bekliyoruz.

  10. #270
    Alıntı tekosis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam gece yatacaktım ki tam yazınızı gördüm hepsini okuyum derken uykum kaçtı elinize sağlık çok güzel gidiyor. devamını bekliyoruz.
    teşekkürler

    Motordan tekerleklere aktarımı tamamlamak üzereyim şu anda sadece kayışları alınıp takılacak ve büyük işleri bitirmiş olacağız









    Egzoz yapımıda tamamlandı ısıya dayanıklı boya ile boyandı ancak elimdeki kaynak makinasıyla sızdırmaz kaynak biraz zor ve malzeme ince etli olduğundan sızdırmazlığı sunfix ile sağladım bağlantı yerlerinde kötü bir görüntü oluştu daha sonra zımparalanarak düzeltilecek.






  11. #271
    ısıya dananıklı boya demişsiniz ben bunu normal bir motorsiklet egzozuna yapsam iş görürmü? ve sprey in markası ne söyleyebilirmisiniz.

  12. #272
    Alıntı almpoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ısıya dananıklı boya demişsiniz ben bunu normal bir motorsiklet egzozuna yapsam iş görürmü? ve sprey in markası ne söyleyebilirmisiniz.
    İş görür çünkü kutu üzerinde 690 derece sıcaklığa dayanıklı olduğu yazıyor karaköyde satılıyor raykon marka.

  13. #273
    Egzoz unuz şekil olmuş hocam takipteyix

    0,16 Hp Sol ve 0,20 Hp Sağ el kullanilarak gonderildi.

  14. #274
    Takipteyim ve hayran kaldım başarılı bir şekilde bitirmeniz dileğiyle

  15. #275
    Alıntı 20playback Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzoz unuz şekil olmuş hocam takipteyix.

    Alıntı TheVio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Takipteyim ve hayran kaldım başarılı bir şekilde bitirmeniz dileğiyle
    Teşekkürler

    Kayışları alıp yerlerine monte ettim şu anda motordan tekerleklere hareket aktarımı tamamlandı.









  16. #276
    elinize sağlık, epey ilerletmişsin neredeyse bitmiş güzelde olmuş ama şunu sormak istiyorum; amortisör kuleleri sağlıklı oldu mu ? "L" şeklinde vidayla birleştirmişsiniz ama vidalarda birbirine çok yakın, sanki zorlansa kopacak gibi duruyor.

    tekrar elinize, sağlık kolay gelsin.
    Kafayı yiyeli çok oldu

  17. #277
    Alıntı yuayar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elinize sağlık, epey ilerletmişsin neredeyse bitmiş güzelde olmuş ama şunu sormak istiyorum; amortisör kuleleri sağlıklı oldu mu ? "L" şeklinde vidayla birleştirmişsiniz ama vidalarda birbirine çok yakın, sanki zorlansa kopacak gibi duruyor.

    tekrar elinize, sağlık kolay gelsin.
    Teşekkürler...

    Sağlıklı oldu diyebilirim kulelerin kalınlığı 5mm aracın ağırlığı kulelere ve civatalara zarar verecek kadar fazla değil ancak olur da kulelere bir zarar gelirse yenisini yapmak çokta zor olmayacaktır

  18. #278
    Kayışlarıda taktıktan sonra motora ufak bir yol verdik parçalar tam olarak sabitlenmediğinden bazı parçaların yerinden çıkması normaldir salıncak millerinin kapaklarıda şimdilik yok o yüzden salıncak yerinden çıktı yaptığım egzoz da ilk kez çalıştı seste bir değişme olmadı.



    https://www.youtube.com/watch?v=Dh7MzDTAaKA


    https://www.youtube.com/watch?v=6B-_2pUZ-xI



    https://www.youtube.com/watch?v=e7N2KWiZGuA
    Konu __ahmet tarafından (21-09-2014 Saat 22:16 ) değiştirilmiştir.

  19. #279
    Hocam şanzımandaki dişlilerde sürekli yağ olması lazım. Sık sık yağla ciddi sıkıntı çıkarır dişliler dayanmaz. Bir de açık olduğu için şanzıman pas ihtimali yüksek. Pas koruyucu kullandın mı ?
    Videoda debriyaj ı farkedemedim yani kavrama bırakma arasındaki farkı göremedim neden acaba .

    Çok güzel olmuş eline sağlık. İşçilik yüksek düzeyde olmuş. Yollarda gittiği bi video bekliyoruz
    TuffekK

    1967 Ford Mustang Shelby Eleanor

  20. #280
    Alıntı __ahmet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kayışlarıda taktıktan sonra motora ufak bir yol verdik parçalar tam olarak sabitlenmediğinden bazı parçaların yerinden çıkması normaldir salıncak millerinin kapaklarıda şimdilik yok o yüzden salıncak yerinden çıktı yaptığım egzoz da ilk kez çalıştı seste bir değişme olmadı.



    https://www.youtube.com/watch?v=Dh7MzDTAaKA


    https://www.youtube.com/watch?v=6B-_2pUZ-xI



    https://www.youtube.com/watch?v=e7N2KWiZGuA
    ahmet hocam eline koluna sağlık. gayet iyi gidiyor proje. Videoları izledim gayet iyi ama araç havada olduğu için mi o kadar sarsıntı var çözemedim. Neredeyse bütün şanzıman fırlayıp gidecek gibi gördüm.
    İst@nbuL KRC Te@m




Facebook Comments

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. MAX Cat VL Yapımı
    Konu Sahibi fyucesoy Forum Elektrikli Sürat / Yarış Tekneleri
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 04-07-2013, 02:44
  2. Kep yapımı!!!
    Konu Sahibi Ming Forum 4 Kanallı Modeller
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 26-02-2012, 13:04
  3. qeS-6 Yapımı
    Konu Sahibi qeschn Forum Aerodinami, Tasarım, Modifiyeler ve Deneysel Modeller
    Cevap: 0
    Son Mesaj : 12-01-2012, 15:42
  4. on road hız canavarı yapımı (el yapımı)
    Konu Sahibi djrota Forum Custom Made
    Cevap: 7
    Son Mesaj : 17-12-2007, 17:57
  5. kit yapımı
    Konu Sahibi keçik Forum Püf Noktaları ve Faydalı Bilgiler, Sık Sorulan Sorular
    Cevap: 1
    Son Mesaj : 03-12-2006, 10:05

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •