PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Benzin motorlu tekne rodajı hk yardım....



Wabikdo
27-10-2010, 14:14
herkese slm,sonunda dayanamayıp elektrikli teknemden sonra benzinli sıfır bir tekne satın aldım..

Blackjack 55 Katamaran 26cc. Zenoah.

Teknenin rodajını kendim yapmak istiyorum,en uygun bu motor için rodajı nasıl yapılmalıdır?

İllaki rodajını suda yapmamız gerekli mi?Tekneyi bir stant üzerine koyup da rodajını yapabilirmiyiz?

Şimdiden yardımlar için tşk ederim...

mumakin
27-10-2010, 17:12
Öncelikle adınızı belirtiniz.
Modeli suda rodaj yapmanız en doğrusu.Stand üzerinde yapabilmeniz için biraz tecrübe gerekir.Şaftı motordan ayırmanız,su pompasını devre dışı bırakmanız,pompanın vakum hortumunu körlemeniz ,dışardan soğutma için su bağlantısı yapmanız,vs.,vs. gerekir.En uygun olanı DENİZDE OLMAMAK KAYDI İLE SUDA rodaj yapmanız.Zenoah motorun manuelinde de belirtildiği gibi 25:1 karışım oranı (95 oktan benzin 25 birim+iki zamanlı motor yağı 1 birim) yakıtımızı ayarlarız.Yarım gazı geçmeden sabit hızda ilk depoyu bitiririz.İkinci depoyu yine yarım gazı geçmeden değişken hızlarda bitiririz.Kimi arkadaşlar üçüncü depoyu da yarım gazı geçerekten bitiriyorlar.Uygulayabiilirsiniz.Bu arada motorun hiç bir ayarı ile oynamayın. Rodaj tamamdır.
Size tavsiyem 4-5 depo bitmeden 25:1 karışım oranını değiştirmeyin.Hiçbir zaman tekneye anında tam gaz vermeyin,motor torkundan dolayı tekne alabora oluyor .Ben dahil bir çok arkadaşın başına gelmiştir.İlk aklıma gelenler bunlar.
Tekneniz hayırlı olsun.

mumakin
27-10-2010, 17:14
'' SUDA '' derken tatlı suyu kasdettim.

Wabikdo
27-10-2010, 20:23
Tesekkurler Mumtaz Bey...

luthier76
19-12-2010, 23:27
Tekneniz hayırlı olsun. Resimlerini görmek isterdim.

HaaKaN
20-12-2010, 00:37
Benzinli teknelerin motor sogutma sistemi su ile yapildigi icin o sekilde soyleniyor. Eger uygun bir legen yada kova gibi birsey uydurabilirseniz o sekildede rodaj yapabilirsiniz

luthier76
20-12-2010, 12:05
O kadar basit değil malesef. Su pompası gerekiyor karada rodaj için.

pikenyo
20-12-2010, 17:16
arkadaslar bende sıfır hypersport 48 benzınlı tekne aldım...fakat tatlı suda rodaj olması gerekıyo demıssınız...benım ımkanım yok ve denızde yapmak zorundayım..bu bı sorun teşkil edermı acaba??

luthier76
20-12-2010, 17:48
Tuzlu suyun rodaja olumsuz bir etkisi olacağını sanmıyorum. Bir çok tekneci denizde teknesini yüzdürüyor. Yüzdürdükten sonra gerekli bakımları yaparsanız sorun olmaz. Özellikle su soğutma sisteminde tuzdan dolayı tıkanmalar olabilir. O yüzden dikkatlice temizlemek lazım

edyy66
20-12-2010, 17:54
arkadaslar bende sıfır hypersport 48 benzınlı tekne aldım...fakat tatlı suda rodaj olması gerekıyo demıssınız...benım ımkanım yok ve denızde yapmak zorundayım..bu bı sorun teşkil edermı acaba??

Şöyle bir yöntemde kullanılıyor.

8wqqd0xHYOw

luthier76
20-12-2010, 18:06
Su pompası varmı acaba... Görünmüyor.

edyy66
20-12-2010, 18:10
Su pompası varmı acaba... Görünmüyor.

Bence yok zaten suyun içinde de o bakır boru hava emişi ile suyu alıp sonra da tahliyeden dışarı atıyor.

luthier76
20-12-2010, 18:34
Ben ilk teknemde yavaş süratlerde ve düşük hızda su alışını hızlandırabilmek için 30 dolarlık teknelere özel küçük bir su pompası kullanmıştım. Demek istediğim bir tekne dururken soğutma sistemi suyu yeteri kadar çekemiyor.

edyy66
20-12-2010, 18:38
Ben ilk teknemde yavaş süratlerde ve düşük hızda su alışını hızlandırabilmek için 30 dolarlık teknelere özel küçük bir su pompası kullanmıştım. Demek istediğim bir tekne dururken soğutma sistemi suyu yeteri kadar çekemiyor.

Doğrudur. Hatta heli lere yakıt koyulan ve pille çalışan nitro pompası bile iş görür.

pikenyo
06-01-2011, 15:44
arkadaslar süs balıgı akvaryum ve bu tarz kıvır zıvır satan yerlerde suyun içine atılan su pompaları var 10-15 tl cıvarında...ben aldım ve uydugalım harıka oldu...gayet guzel bu basıyo...elektrıklı prize takıp calıstırıyosunuz...bence harıka iş görür

luthier76
06-01-2011, 15:54
Aslında zenoah marine motorların manuelinde belli bir rodaja ihtiyaç yok diye yazıyor. Motorlar fabrikada ilk kez çalıştırılıyor zaten. Sadece ilk iki depo yarım gazı geçmemek ve 3. depoda yarım gazı biraz geçerek tam gaz yapmadan kullanın denmiş. Yani dışarda rölantide çalıştırmaya gerek yok.