PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tekne topluyorum. Fikirleriniz lazım :)



luthier76
30-11-2010, 23:42
Arkadaşlar ne zamandır aklımda olan aeromarine in sprint cat ini toplamaya karar verdim. Daha önce baya zorlanarak bir mono topladım başarılı da oldu ama bu yer darlığı yüzünden daha zor olacak sanırım.

Hardware olarak elimde hazır olan bonzi sports un kuyruk takımını da içeren hardware i kullanıcam.

Sormak istediğim bu kuyruk takımının bir handikapı varmı? Diğerlerinden farkı rudder direk pervanenin arkasında. Bunun dönüşerde veya pervanenin suyu yakalayışında bir problem olabileceğini düşünen ya da bilgisi olan var mı?

Bugüne kadar hep mono kullandım ve katamaranlara alışık değilim. Ani dönüşlerden kaçınmalıyız sanırım. Tecrübesi olan varsa sürüş özelliklerini dinlemek isterim.

Bu gövdeyi seçmemdeki temel amaç hız. Gövde oldukça küçük.Daha önceki teknem 50" iken bu sadece 42". İnşallah istediğime kavuşurum.

http://www.aeromarinerc.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=97&category_id=36&option=com_virtuemart&Itemid=53

Motor olarak tuned pipe lı stock 26cc zenoah kullanıcam. Motoru bonzi denaldım. Gövdeyi aeromarine den ısmarlıcam.

Özellikle kuyruk takımı konusundaki bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

http://img528.imageshack.us/img528/2149/avengerorange2sm.jpg
Tekne bölümünün daha hareketli olmasını diliyorum.:)

luthier76
01-12-2010, 11:19
Bu kadar yoğun ilgi beklemiyordum.

Teşekkürler :P

scoutbd
01-12-2010, 18:45
42" sprint cat standart 26cc zenoah ile 68 km hız yapan bir teknedir. kullanmak istediğin hardware ise su tutuşta sorun cıkartmaz ancak dönüşlerde ortadan dümen hız kaybına yol açar.bunun yerine strud ı bir lama ile tutturup dümeni sağa alabilirsin ve tabiki tekne altına bir turn fin. düz kullanımda süratlenmesi güzel bir teknedir ama dönüşlerde dikkat etmen gerekir, taklaya yatkın bir tekne. videoları harikalar diyarında var.

Roadrunner
02-12-2010, 20:33
Scoudbd'nin dediği gibi Sprint Cat, hızlı bir teknedir ve düz gidişte keyifli ve hızlı bir gidişi vardır.

luthier76
11-12-2010, 17:34
Yaklaşık 10 gün foruma giremedim. Bu sürede sprint cat i topladım. Umarım bir yanlışlık yoktur. Herşeyi plana göre yaptım. Ama yinede harikalar diyarı ekibine bir göstermek isterim teknik anlamda...

Rudder malesef pervanenin tam arkasında yukardaki resimde olduğu gibi. Dönüşlerde zaten yavaşlayacağımı düşünerek bu sistemi kullanmayı düşündüm. Ayrıca fazladan para vermek de istemedim. Elimdekini kullanıyım dedim.

Motor şimdilik stok zenoah 26cc + tuned pipe. 68KM hız olarak çok az geldi bana. Aeromarine conquest in 96km lik videosunu izledim. Sanırım motorla alakalı bir durum. İlerde hızı tatmin etmezse modifiye bir zenoah düşünüyorum.

Bir sonraki projemde videosundan etkilendiğim aeromarine conquest. Hayırlısı :)

luthier76
14-12-2010, 13:52
İçim rahat etmedi ve arka dümen sistemini değiştirdim. Artık rudder pervanenin sağ tarafında. Aeromarine in hardware ini kullandım. Hardware i malum ikinci el sitesinde bir arkadaşımızdan aldım. Resimleri bugün eklicem.

Yanlız bir kontrole ihtiyacım var. Harikalar diyarı ekibi sezon açılınca bana yardımcı olurlar diye umut ediyorum. :)

scoutbd
14-12-2010, 16:00
Zevkle sezon açılmadan da bakarız resimleri atta

luthier76
14-12-2010, 16:09
Sağolun Bülent abi (yaş olarakçok fark yok aramızda ama olsun :)) Akşama detaylı fotoları eklerim.

Boyatmak istiyorum, heralde tüm malzemeyi demonte etmek gerekir öyle mi?

scoutbd
14-12-2010, 18:50
Evet saft kovanı hariç boşaltman lazim

luthier76
14-12-2010, 19:15
Buyrun resimler :)

http://img691.imageshack.us/img691/5545/sprintcat1.jpg

http://img262.imageshack.us/img262/8035/sprintcat2.jpg

http://img715.imageshack.us/img715/6138/sprintcat3.jpg

http://img41.imageshack.us/img41/3442/sprintcat4.jpg

http://img88.imageshack.us/img88/3285/sprintcat5.jpg

http://img651.imageshack.us/img651/6453/sprintcat6.jpg

http://img43.imageshack.us/img43/8486/sprintcat7.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/4206/sprintcat8.jpg

luthier76
14-12-2010, 19:19
Bence uçak toplamaktan zor bir iş :) Özellikle şaft kovanı ve motorun monte edilişi zorluyor.

luthier76
14-12-2010, 20:06
Sarı kağıtları benzin deposundan çıkan hortumları karıştırmyım diye koymuştum. Artık ezberledik. Çıkacak onlar.

scoutbd
14-12-2010, 22:18
Evet tekne genel olarak cok temiz görünüyor teknik olarak ne sormak istiyorsun bilmiyorum, benim gözüme çarpan bir tek kovanın duruşu fotodanmi öyle görünüyor bilmiyorum ama kovan eğimi cok sert geldi bana,tabii canlısını görmek lazım. Umarım istediğin hızları yakalarsın da emegine deger ama havuzda dikkat ette oltaya takılma.

luthier76
14-12-2010, 22:45
Kovanı çok dikkatli yaptım ama bilmiyorum artık. Pervane çok rahat dönüyor. Oltaya takılma derken??

Ağırlık merkezi en uygun yeridir diye umut ediyorum. Planda nerdeyse oraya koydum. % 30 a denk geliyor.

scoutbd
14-12-2010, 22:51
Ağırlık merkezi arkadan %30 uygundur
Oltayı da takma kafana :)

luthier76
14-12-2010, 22:58
Bişey hatırladım... :)

40 yılın bir başı tekne toplayıp gelmiştim harikalar diyarına 2-3 yıl önceydi sanırım. Kimseyi de tanımıyodum. Enis abi hariç .Tekneciler gitmek üzereydi. Birinin oltasına görmeden tekneyi sürmüşüm. Hafif bir tartışma olmuştu. O bendim demeyin sakın... :)

scoutbd
14-12-2010, 23:01
Maalesef.. :)

luthier76
14-12-2010, 23:06
Yapmayın ya. Şanssızlıktı oldu işte. Unuttuk diyelim o zaman. Yapcak bişey yok :) Olta varken kullanmayız bizde Bülent abi. :)

Sizde yaşınızdan baya genç gösteriyosunuz o zaman. Yoksa sesim çıkmazdı ;) İki sinirli bir havuzda buluşunca... :)

scoutbd
14-12-2010, 23:17
Hahahhaahhaaa

luthier76
14-12-2010, 23:23
O değilde kovana taktım ben şimdi. Sorunluysa yandık. En kritik yer. Söksen sökemezsin :(

scoutbd
14-12-2010, 23:25
Tam yandan bi foto eklesene

luthier76
14-12-2010, 23:27
Malesef tüm hobi malzemelerim iş yerinde duruyor. Yarın çekebilirim anca.

scoutbd
14-12-2010, 23:30
Ok benimde pil bitiyor zaten iyi geceler..

Oltalara dikkat et :)

luthier76
14-12-2010, 23:34
Tamam abi :) İyi geceler...

scoutbd
16-12-2010, 11:49
Hani resimler

luthier76
16-12-2010, 12:35
Çektim de usb portlarında sorun var bilgisayarımın yükleyemiyorum. Olmazsa evdeki laptop tan yüklerim.

luthier76
16-12-2010, 12:55
Becerdim...

http://img714.imageshack.us/img714/5263/kovan.jpg

luthier76
16-12-2010, 21:20
Abi yorumlarını bekliyoruz. Motorun açısı ve şaftın pervane ucu arasında birleşimi sağlamak için bundan yumuşak bir açı nasıl olurdu diye düşünmüyo değilim.

luthier76
16-12-2010, 23:12
Bişey daha sorıyım. Yurtdışı formlarında kovanın içini çok yoğun biçimde yağlayın deniyor. Ben şaftı çıkarır üstüne mümkün olduğunca çok sürüp yerine geri sokuyorum. Bunun özel bir sitili varmıdır. Acaba kovanın içini tamamen dolacak şekilde (yani bir tarafından gresi sıkarken diğer ucundan çıkacak kadar) doldurmak mı gerek? Yağın fazla olması içeri suyunda girmesini engeller diye düşünüyorum.

scoutbd
16-12-2010, 23:15
Evet doğru görmüşüm furvul den sonra kovan aşağı bel vererek tekrar yukarı dönüp kabuğa giriyor zemine paralel gitmiyor eğer saft dönüşünde problem yoksa sorun olucaginı sanmam

scoutbd
16-12-2010, 23:22
Sakın ha öyle yaglama safti sokmak için yağın icinden geçirmen gerekir ki sarfın collete giren ucu yaglanirsa colletin tutmasında sıkıntı çıkabilir cevresini yagla ve sok ama collet tarafına sakın yağ deydirme birde tabiki marine gres kullan

luthier76
16-12-2010, 23:37
Evet doğru görmüşüm furvul den sonra kovan aşağı bel vererek tekrar yukarı dönüp kabuğa giriyor zemine paralel gitmiyor eğer saft dönüşünde problem yoksa sorun olucaginı sanmam

Rahat dönüyor ama çalıştırıp öyle bi bakıcam seslerden belli olur heralde :)

scoutbd
16-12-2010, 23:38
Vibrasyon yapmasın o önemli

luthier76
16-12-2010, 23:39
Sakın ha öyle yaglama safti sokmak için yağın icinden geçirmen gerekir ki sarfın collete giren ucu yaglanirsa colletin tutmasında sıkıntı çıkabilir cevresini yagla ve sok ama collet tarafına sakın yağ deydirme birde tabiki marine gres kullan

Marine gresi yurtdışından mı temin ediyorsun?

scoutbd
16-12-2010, 23:40
Ankara da da İstanbul da da var

luthier76
16-12-2010, 23:41
Aslında bel yapan kısmı düzleştirip ki zaten olsa olsa 1mm falan eğiklik var, pervaneyi ona göre aşağı çekebilirim. Ama kovanı bu işlemi yaparken kırarmıyım bilmiyorum.

scoutbd
16-12-2010, 23:43
Pervaneyi Cok aşağı çekmende doğru değil saft ayaklarla aynı hizzada olmalı

luthier76
16-12-2010, 23:44
Bişey daha sorıyım abi. Sonuçta o kısım düzgün bile olsa bir mononun içinde dimdik duran kovana göre daha fazla sürtünme olmazmı? Yani cat tarzlarında şaft biraz daha rahatsız dönmüyor mu?

scoutbd
16-12-2010, 23:49
Evet ama teflon ve yağ ile olduğu kadar rahatlatiyorsun

luthier76
16-12-2010, 23:52
Şu anda yağsız ve eski monom kadar rahat dönmüyor açıkcası.

scoutbd
16-12-2010, 23:55
Yağlayinca bak

luthier76
17-12-2010, 00:00
Abi bilen birini bulmuşken bişey daha sorayım.:) Biliyosun gövdeleri yurt dışından getirtmek sorun. Aynı gövdeleri aynı hafiflikte döken birileri var mı Türkiye de? Kalıpları hali hazırda olan birileri tabi. Benim için kalıp yapması pahalı onu biliyorum. Aeromarine gövdeleri mesela.

scoutbd
17-12-2010, 00:02
İstanbul Serkan ve Mert diye iki kisi var hafiflik Cok iyi degil

luthier76
17-12-2010, 00:13
Malum ikinci el sitesinde görmüştüm. Serkan Çı..r heralde. Bi sorayım bakalım.

scoutbd
17-12-2010, 00:22
Elinde birseyler var ama hafifliklerinden supheliyim

luthier76
17-12-2010, 00:39
Gerçekten hafif oldukları hakkında mı yoksa normalden hafif oldukları için mi şüphe var? Adam ilanda 1kg hafif demiş orjinal gövededen.

luthier76
17-12-2010, 00:49
Neyse abi yatma vakti. İyi geceler :)

luthier76
17-12-2010, 19:22
Bülent abi Bh hansonlı teknelerinde aldığın max hız nedir. Modifiye motor düşünüyorum da. Hatta baya bir araştırdım cc racing engines baya iyi gibi. Amerikada birçok yarışta en iyi dereceleri topluyor. Ayrıca model gas boats sitesinde yapılan incelemelere baktım, full mod bir cc engine aeromarine conquest e 96km yaptırmış. Bugüne kadar canlı gördüğüm en hızlı tekne ogan abinin (isminden tam emin değilim) aeromarine challengerı. Hızını bilmiyorum ama bh hanson la süper gidiyordu.

Roadrunner
17-12-2010, 21:57
Teknenin şaftı suyun içinde olunca suyun soğukluğu yağı koyulaştıracaktır bu da saştın dönmesini zorlaştırır. Şaft ne kadar düz çıkarsa o kadar rahat döner, zaten bu amaçla çubuk şaftları motora bağlarken kullandığımız mafsallı kaplinlerin bile düz olmasını istemez miyiz? ;)

luthier76
17-12-2010, 22:31
Haklısınız. Ama pervanenin dönüşünde bir zorlanma yok. Yağlamış olmamama rağmen gayet iyi. Suyun sıcaklığı yazın 25 dereceden az olacağını zannetmiyorum. Zaten havuz olduğu için az bir kütle. Oda sıcaklığı da yağı koyulaştırmaz heralde. :)

scoutbd
18-12-2010, 02:39
Bh ile chalenger 72 km yapıyor. yapılan hızlarda motor kadar setup da önemli. Benim cracker 60 km kAdar yapıyoruz çünkü gövde ağır ve gövdenin surtunmesi Cok ama cat ler de daha fazla hız alabilirsin Çunku sürtünme az dediğim gibi standart 23 ile sprintcat 67 68 yapiyor. 23bh lerle 80 85 lede kadar hız alına biliyor ama benim tavsiyem rcmk nin race leri super

luthier76
18-12-2010, 11:51
Keşke stok 23cc alsaydım. 23 cc lerin devri daha yüksek diye biliyorum.

scoutbd
18-12-2010, 11:59
Evet daha devirli

luthier76
18-12-2010, 13:03
Cracker çok hızlı değilmiş ama tipi çok iyi :) Harikalar diyarı bölümünde resimleri görmüştüm. Ahşap galiba.

scoutbd
18-12-2010, 15:11
Evet ahşaptan inşaa edip epoksi ile fiber kumaş kapladım ve oto boyası ile boyattim. Şimdi ona Cok benzer aeromarine jerseyspeedskiff yapıyorum yeni 23 bh gold koydum icine 70 80 arası yapmasını bekliyorum

luthier76
18-12-2010, 15:40
Kolay gelsin. Bu yaz görürüz artık :)

luthier76
18-12-2010, 21:15
Bugün şaftı yağlamak için çıkarırken sorunu anladım. Pervaneyi ferrule'-ü baya bir kastıracak kadar yukarı çekmişim ve sıkmışım. Öyleki pervane şaftını çıkardığımda pervane şaftını ferrule geri sokamadım. Strut ı biraz aşaüı çekip pervaneyi aşağı çekince sorun bitti. Şimdi şaft bir monodaki gibi rahat dönüyor. Mutluyum sevinçliyim :P Resmen moralim bozulmuştu :)

scoutbd
18-12-2010, 21:52
İyi bari. Bu arada ne goz varmış bende de

luthier76
18-12-2010, 22:03
Valla iyiki gördün abi. O şekilde çalıştırsam belki zarar verebilirdi.

luthier76
28-12-2010, 18:49
Tekne boyada arkadaşlar. Merakla bekliyorum. İnşallah güzel boyar benim boyacı. Yılbaşı günü teslim alıcam inşallah :)

scoutbd
29-12-2010, 15:30
Hadi bakalım boya bitsinde görelim yakisikliyi

luthier76
29-12-2010, 15:43
Senin teknelerdeki airbrush olmıcak bizimki abi. Düz iki renk. Kokpit siyah falan :)

scoutbd
29-12-2010, 17:00
E yaptıralım onada bişeyler

luthier76
29-12-2010, 17:01
Varmı Ankara da yapan?

scoutbd
29-12-2010, 17:31
Var tabiki ben Ankara'da yaptırıyorum

luthier76
29-12-2010, 17:44
Neresi özel mesaj atabilirmisin? Yada senin aracılığınlamı yaptırmak lazım abi?

luthier76
01-01-2011, 19:03
Bülent abi teşekkürler bilgi için.

Bugün teknemi boyacıdan teslim aldım. Gerçekten kusursuza yakın bir iş çıkarmış. Tekne şimdi kendini gösterdi. Bir kaçyerine rötuş gerekiyordu ve birlikte yaptık. Boyamanın çok da zor bişey olmadığını anladım. Uygun yer olursa kompresörle bende boyayabilirim sanırım. Belki ikinci katamaran projem conquest i kendim boyarım belli olmaz :)

Resim nerde diyorsunuz biliyorum ama makinemi yanıma almamışım çekemedim. Yarın resimler gelecek.

Bu arada tekneyi bu haliyle çok sevdiğim için airbrush yaptırmayı düşünmüyorum. Birkaç stickerla baya yakışıklı olur sanırım. Diğer tekneye düşünüyorum airbrush.

luthier76
01-01-2011, 19:05
Bülent abi motorda wt 644 karbüratör kullandım. Sence stock motora + bir etkisi olur mu?

scoutbd
01-01-2011, 19:32
644 zaten standart karburator 813yada daha iyisi 257 kullansaydın daha iyi olurdu. Biraz da fazla yakar ama + güç uretirdi.
Boya iside aslında kolay temiz tozsuz bi ortam ve iyi bi kompresor ve tabanca lazım tabiki düz boya için. Desen çalışmak ayrı bi sanat ressamlık gibi. O yetenek isi.

luthier76
01-01-2011, 19:40
Standart mı tüh ya :) Neyse ilerde bakım yapmak yerine değiştiririm.

Desen tabi canım... denemem bile :)

luthier76
02-01-2011, 19:20
Resimler :)

http://img145.imageshack.us/img145/6950/sprint1u.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/2918/sprint2.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/1204/sprint3.jpg

http://img718.imageshack.us/img718/3949/sprint4.jpg

scoutbd
02-01-2011, 20:00
Hoş olmuş ustanın ellerine saglık

luthier76
02-01-2011, 20:05
Canlısı daha hoş duruyor abi. Kokpit kısmını siyah yaptıramadım adama. Heralde boya yeni diye maskeleme yaparken boyanın kalkmasından korktu.

Oraya sprey boyayla siyah atabilirmiyim? Ya da folyo türü bişey olacak.

Sticker olarak da beyaz bonzisports yazıları falan düşünüyorum bakalım.

scoutbd
02-01-2011, 23:30
Spreydense folyoyu tercih et. Daha temiz dürüyor.

luthier76
02-01-2011, 23:59
Harikalar diyarı konusunda şu senin budwaiser ın fotoları varmı baktım göremedim. Merak ettim abi.

Bu arada aeromarine jss hazırlanıyor mu? :)

scoutbd
04-01-2011, 23:46
Olması lazım bakim bi

scoutbd
04-01-2011, 23:54
1.sayfada var ama metacafe videoları. Bide o zaman cmb45 vardı üstünde

scoutbd
05-01-2011, 00:00
JSS hazır. 23 bh ve tune pipe takılı full aeromarine hardware ile ama cepten yazdığım için resim ekliyemedim şimdi ama marina da yeni tekne yapmaktan bıkmayacağım adıyla konusu var

luthier76
05-01-2011, 01:13
Hatch cover la birlikte görseydik. Ama model güzel eline sağlık abi. Boyayı sen mi yaptın?

Ben de conquest e başlıcam. Bir gelseydi gövde. Yolda şu anda. Normal postayla kırılmaz inşallah...

Şunları bitirip harikalar havuzunda biyere çarpmadan(plastik direk,yüzey balonları,bi de havuzun kenarı tabi :)) bir denesem başka bişey istemiyorum :)

scoutbd
05-01-2011, 09:43
JSS boya degil jelcoat üstü folyo

luthier76
05-01-2011, 11:37
Aaaa çok iyi duruyor.

scoutbd
05-01-2011, 12:49
Onun için sanada folyo tercih et dedim