İHA projesi (çakma heron) :)


Konu Bilgileri;


  •  » Konudaki mesaj sayısı : 54
  •  » Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Bu Sayfayı Paylaşın :


Toplam 54 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor


Sayfa 1 Toplam 3 Sayfadan 123 SonuncuSonuncu

  1. #1
    Arkadaşlar tasarladığım heronumsu uçağımı sizinle paylaşmak ve fikirlerinizi almak istedim. Şu an için tek sorunum sanırım ağırlık merkezi. CG şu an tam kanadın ortasında onu biraz öne alırsam sorunum çözülecek gibi. ilk uçuşunda uçak yerden kesilir kesilmez kuyruk yere doğru geliyor ve uçak tam dik pozisyonda motoru güçlü olduğu için helikopter gibi çıkıyor ama düz uçuşta sorun yaşıyor.
    Konu atambay tarafından (24-01-2012 Saat 20:10 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    cok tatlı olmuş ..güzel yapmışşın ....evet boyle ucaklarda sg cok onemlı....ben profıl resmımdekı ucagımda sg yı öne almak için kuyruktan kısaltma yapmıştım..senınki kısalmaz zannedıyorum ,o yüzden arka tekerleklerı sg ye yakın hatta tam uzerıne gelecek şekilde yerleştirirsen zannedıyorum çok işine yarar ( metal agırlıklar sana ,öne geldiginden cok kazanc saglar ) ...hala yetmiyorsa uçagının önüne kurşun agırlık koyabılırsın ....sg ye çok önem ver ..umarım güzel uçacaktır....
    F22 DEPRON JET,A10 THANDERBOLD, MİTSUBİŞHİ ZERO ,SENİYOR TELEMASTER,X8,MİNİ QUADRO,Y3-6.

  3. #3
    hocam tavsiyelerin için teşekkürler ben de aynı şeyi düşünüyorum. arka dikmeleri biraz daha öne alıcam. yine olmaz ise arkaya uzanan dikmeleri çıkarıp bunların yerine çıta veya karbon çubuk kullanmayı düşünüyorum. Bir de bu motor baya ağırmış. yeni gelecek siparişimde yine güçlü ama daha hafif bir motor var onu da deneyebilirim.

  4. #4
    Elinize sağlık güzel çalışma.,.
    Suya ihtiyacın yokken kuyu kazarsan susadığın an içebilirsin...

  5. #5
    Alıntı can_er Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık güzel çalışma.,.
    can_er teşekkür ederim.

    Ali ALPAY hocam dediğim gibi yan dikmeleri 13-14 cm kadar kısalttım. Ana iniş takımlarını da kanada kadar öne aldım. Bu şekilde ağırlık merkezi ancak kanadın ortasına geldi. Ben de güçlü motorumu söküp (215 gram) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14400 nispeten daha güçsüz ama daha az akım çeken 750Kv'lık 11-4.7 pervane ile 1kg üzeri güç üreten başka ve bu motora göre çok çok hafif bir motor taktım. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ner_750kv.html (75gram) Şu an uçağın hem toplam ağırlığında hem de ağırlık merkezinde oldukça iyi bir gelişme oldu. Ağırlık merkezi istediğim yere geldi ve uçak oldukça hafifledi. Yeni motor ve pervane ile tam gaz verince uçağı elimde dik pozisyonda havada tutmaya yetiyor. sanırım bu trust yeterli olacaktır. Tecrübe uçuşunu bugün yapmayı düşünüyordum ancak Malatya bugün çok rüzgarlı artık başka bir güne kısmet.

  6. #6
    onur kardeşim ..öncelikle hocam demezsen sevinirim ..hoca yerıne yaşın küçükse abi dersen sevinirim...benim genellikle uçuşlarım birkaç uçuş sonra kırımla sonlanıyor....süzülüşünü bakacaksan epey yukarda deneme yap ..motoru asla kapatma ..bunlar uçagını stole sokmanı önler........video cekebılıyorsan yukersen sevınırım
    F22 DEPRON JET,A10 THANDERBOLD, MİTSUBİŞHİ ZERO ,SENİYOR TELEMASTER,X8,MİNİ QUADRO,Y3-6.

  7. #7
    Selam bu uçağı sanki daha önce biryerde gördüm gibi çok tanıdık geldi .Hatta bir uçağın burnuna koçaman bir metal agırlık koymuştuk anca o sekilde CG si düzelmişti
    Konu experience tarafından (07-09-2011 Saat 00:05 ) değiştirilmiştir.
    ÖNEMLİ OLAN HAVADA NE YAPTIĞIN DEGİL. YERE NASIL İNDİĞİNDİR

  8. #8
    O zaman sakıncası yoksa Ali Bey diyelim. Çünkü aramızda çok yaş farkı yok.
    Evet süzülüş konusunda haklısınız muhtemelen bu tayyare gazlı inmeyi gerektirecek. Çünkü kordo hattının ölçüsüne göre kanadın genişliği biraz dar. Video çekebilirsem mutlaka eklerim selamlar...

  9. #9
    Alıntı experience Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam bu uçağı sanki daha önce biryerde gördüm gibi çok tanıdık geldi .Hatta bir uçağın burnuna koçaman bir metal agırlık koymuştuk anca o sekilde CG si düzelmişti
    Vayyy Abim tatil nasıl gidiyor. Uçak tamamdır. Buruna ağırlık falan kar etmiyor. Benim motor 250gr mış onun yerine HXT yi taktım o 67 gram falan bariz fark etti. İnşallah trust yeter.

  10. #10
    Bu arada bu uçağın fikir babası ve asıl yaratıcısı experience abimdir. Onun sayesinde bu işe başladık. Her geçen gün bişeyler öğreniyoruz işte...

  11. #11
    Adamın fikir üretmesi tavşanların üremesinden daha hızlı. Onun yüzünden kaç tane modelim kenarda kıyıda bekledi.
    Onur (isim bu sanırım) sen Cengiz ve Hakan ile tanış, bizim piste getirsinler seni de.

  12. #12
    Metin hocam merhabalar... İsminizi İlker abiden çok duydum. daha sonra foruma üye olunca buradan da bizzat takip ediyorumsizi tabii ki. Bu arada Cengiz ve Hakan kimdir şu an için çıkaramadım. Model uçak dünyasına Temmuz ayında hızlı bir giriş yaptım. İş gereği havacılık hakkında oldukça bilgi sahibi sayılırız ancak bu ayrı bir ilgi alanı tabii ki. Sizinle de tanışmak isterim. Zaten İnönü Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliğinde yüksek lisans programına devam ediyorum. Sanırım pistiniz de kampüsün içinde.

  13. #13
    Alıntı onurboy Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu arada bu uçağın fikir babası ve asıl yaratıcısı experience abimdir. Onun sayesinde bu işe başladık. Her geçen gün bişeyler öğreniyoruz işte...
    Bu arada cevap yazdığım experience rumuzlu kişi sanırım benim düşündüğüm kişi değil Neyse kimse kusura bakmasın artık. Ara sıra böyle şeyler oluyor forumlarda...

  14. #14
    Arkadaşlar nihayet resimlerde de görüldüğü şekliyle bahsettiğim düzeltmeleri yaptım ve bugün uçağımı hiç kaza kırım yapmadan yaklaşık 6-7 kt'lık bir rüzgarda 3 sorti uçurdum (windsock aşağı yukarı bu değeri gösteriyordu 1,5 boğum yani) %60 civarı gazla rahatlıkla yerden kesiliyor (30mt'de) ve çeyrek gaz ile çok rahat uçuyor.

    Eleron kumandası biraz hassas gibi geldi. kanatta hiç dihedral olmadığı için de yatış toplama konusunda biraz tembel Sanırım kanatçıklar biraz büyük geliyor. Hareketleri biraz agresif. Akrobasi modeli gibi yani. Dihedrali olmaması, alttan kanatlı olması ve kanat açıklığının sanki biraz dar olması buna yol açabilecek sebepler arasında... kanatçıkları 3cm e düşürürsem epey faydası olacak gibi. Ama yine de ilk sorti için çok başarılı buldum. (En azından kırımsız uçurabildim. ) Biraz da burun iniş takımında kullandığım alüminyum malzeme sanırım biraz yumuşak. Önce burunu yere koyduğum nispeten sert bir inişte yarım cm kadar yamulmuş. Ama kolay düzelttim. Daha sert bir malzeme kullanabilirim sanırım.

    Uçuşu iş yerinde yaptığım için video veya resim çekemedim.
    Dışarıda bir yerde uçurursam mutlaka video çekeceğim. ve foruma ekleyeceğim.
    Herkese selamlar, saygılar.

    NOT: Bu arada insanın kendi eliyle yaptığı bir şeyin uçtuğunu görmesi bambaşka bir zevk yahu
    Konu atambay tarafından (24-01-2012 Saat 20:11 ) değiştirilmiştir.

  15. #15
    Keyifli uçuşlar dilerim.Tek birşeye takıldım."Eleron kumandası biraz hassas gibi geldi. kanatta hiç dihedral olmadığı için de yatış toplama konusunda biraz tembel Sanırım kanatçıklar biraz büyük geliyor."
    Acemi eğitim modelleri hariç modellerde yatış toplama hem istenmez hem de model zaten aşırı dihedralli değilse bizim uçuş mesafemiz dahilinde toplamaz.Dolayısıyla yatış/manevra sonrası yatış ı ters aileron tatbik ederek pilot düzeltir.
    Down With VW
    Anti VW klanı.

  16. #16
    İlk uçuşta ön iniş takımının 0,5 cm yamulması hiç önemli değil. Bizim yaylı teller kötü inişte esnediğinde tekerleği gövdenin altına yapıştırıyor.
    Experience sanırım bahsettiğin kişi. Malatya başlığında videoları vardı.
    Bu hafta sonu bizim pistte toplanırız. Güzel bir video çekelim. İlker seni diğer modelcilerle tanıştırırsa haberleşip gelebilirsiniz.

  17. #17
    Alıntı aozgen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Keyifli uçuşlar dilerim.Tek birşeye takıldım."Eleron kumandası biraz hassas gibi geldi. kanatta hiç dihedral olmadığı için de yatış toplama konusunda biraz tembel Sanırım kanatçıklar biraz büyük geliyor."
    Acemi eğitim modelleri hariç modellerde yatış toplama hem istenmez hem de model zaten aşırı dihedralli değilse bizim uçuş mesafemiz dahilinde toplamaz.Dolayısıyla yatış/manevra sonrası yatış ı ters aileron tatbik ederek pilot düzeltir.
    Ahmet Bey söylediklerinize tamamen katılıyorum. Ancak ben daha biraz acemi olduğum için sanırım bana hassas geldi.
    Skyhunter FPV:::WildCatPusher::140cmFPV_Zagi::MF450 FPV Quad w/Naza-GPS
    Fatshark Dominator-1.3-800TX/RX-Sony600TVLCam-EzUHF-Futaba 7C / 10C- Eagletree komple set-GoproHero2

  18. #18
    Alıntı atambay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk uçuşta ön iniş takımının 0,5 cm yamulması hiç önemli değil. Bizim yaylı teller kötü inişte esnediğinde tekerleği gövdenin altına yapıştırıyor.
    Experience sanırım bahsettiğin kişi. Malatya başlığında videoları vardı.
    Bu hafta sonu bizim pistte toplanırız. Güzel bir video çekelim. İlker seni diğer modelcilerle tanıştırırsa haberleşip gelebilirsiniz.
    Haklısınız Metin Bey, ilk sorti için gerçekten başarılı Bir de benim imişler genelde palye yapmadan olduğu için kuş gibi konunca doğal olarak yük burun iniş takımına biniyor.
    Experience daha önce bizim üste çalışmış yapısal onarım teknisyeni bir arkadaşmış öğrendim. Yani düşündüğüm kişi değilmiş. İlker abi bu aralar şehir dışında artık o gelince birlikte geliriz. Teşekkür ederim, Saygılar...
    Skyhunter FPV:::WildCatPusher::140cmFPV_Zagi::MF450 FPV Quad w/Naza-GPS
    Fatshark Dominator-1.3-800TX/RX-Sony600TVLCam-EzUHF-Futaba 7C / 10C- Eagletree komple set-GoproHero2

  19. #19
    Siz İlker gelene kadar Hakan Özkan'ı bulun 171 de görevli. Lojmanda atölyesi de var. Bu tayin döneminde bolca modelci gelmiş. Renkli günler yaşayacağız anlaşılan.

  20. #20
    Sanırım tanıyorum kendisini. Ben de 2008'den beri Malatya'dayım ama modelcilik yeni sayılır. İlgim çoktu ama hareket yoktu Bu arada iş yerinde uygun bir odaya büyükçe bir atölye kurduk. Hemen hemen her türlü teçhizatı da alıp donattık. Bir de devre arkadaşlarımdan birinin bodrumu müsaitti orayı da boyattık çekti çevirdi. Ufak bir atölye haline getirdik. Yani şu an hem evde hem işte atölyeler hazır
    Skyhunter FPV:::WildCatPusher::140cmFPV_Zagi::MF450 FPV Quad w/Naza-GPS
    Fatshark Dominator-1.3-800TX/RX-Sony600TVLCam-EzUHF-Futaba 7C / 10C- Eagletree komple set-GoproHero2

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Fotoblok tan Çakma Fun Fly
    Konu Sahibi Fthmrcn Forum Spor, Akrobasi, 3D Modeller
    Cevap: 13
    Son Mesaj : 20-06-2014, 16:08
  2. Çakma Cayro
    Konu Sahibi Joker73 Forum Elektronik Bilgileri
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 15-05-2011, 22:44
  3. Heron yok gözcü var çaldıran yolda
    Konu Sahibi omerd Forum Sohbet
    Cevap: 10
    Son Mesaj : 20-06-2010, 12:13
  4. Casus uçak heron hakkında?
    Konu Sahibi mkepoglu Forum Aerodinami, Tasarım, Modifiyeler ve Deneysel Modeller
    Cevap: 4
    Son Mesaj : 18-01-2010, 19:32
  5. Cakma Mcd Onroad.... (rtr)
    Konu Sahibi MSenturk Forum Büyük Ölçek Genel
    Cevap: 8
    Son Mesaj : 09-12-2007, 23:48

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •